روحانی: آمریکا اگر مشکلی در جهان برایش پیش آمد گردن ما نیندازد

یورونیوز :رئیس جمهوری ایران با قدردانی از سپاه پاسداران برای حمله به پایگاه عین اسد عراق گفت آمریکایی‌ها نباید اگر با مشکلی در سطح دنیا مواجه شدند آن را گردن ایران بیندازند.
 
حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هفتگی هیئت دولت گفت: «از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می کنیم که شب گذشته با عملیاتی که علیه پایگاه بزرگ آمریکایی‌ها در منطقه انجام داد به خوبی نشان داد که ما در برابر آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»
 
وی با یادآوری آغاز گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی گفت: «در برابر اقدام جنایتکارانه آمریکا تنها این اقدامات کافی نبود و لازم بود نیروهای مسلح نیز پاسخ مناسب را بدهند.»
 
سپاه پاسداران ایران حوالی ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه چند موشک بالستیک به دو پایگاه عین اسد و اربیل عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است شلیک کرد.
 
رئیس جمهوری ایران با هشدار به آمریکا گفت: «آمریکایی‌ها نباید خطا کرده و اگر در دیگر کشورها اقداماتی علیه آنها انجام شد بگویند که توسط نیروهای نیابتی ایران به انجام رسیده است.»
 
او با تکذیب وجود نیروهای «نیابتی» ایران، دست داشتن جمهوری اسلامی در تحرکات نیروهای حشد شعبی در عراق و حزب‌الله در لبنان را رد کرد و گفت که حمله به تأسیسات نفتی عربستان کار خود حوثی‌های یمن بوده است. آقای روحانی ضمن هشدار به آمریکا اضافه کرد: «آمریکایی‌ها نباید خطا کرده و اگر در آینده با مشکلی در سطح دنیا مواجه شدند آن را گردن ایران بیندازند.»
 
به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد در نخستین ساعات بامداد جمعه گذشته، ایران صراحتا آمریکا را به «انتقام سخت» تهدید کرد. از همان ابتدای مطرح شدن تصمیم ایران برای انتقام‌گیری، بسیاری از کارشناسان احتمال دادند که ایران از طریق نیروهای طرفدار خود در کشورهای منطقه به عملیات نظامی و حمله نیابتی به منافع آمریکا دست بزند.
+10
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    کسانی که به دنبال سنگ پای قزوین می گردند به وفور در دولت ایران یافت می شود.
    3
    43
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Botol - شهر من، آلمان

    حاج قاسم توسط امریکا کشته میشه و رهبران ایران کلی اشک مصنوعی میریزن، دو روز بعد ایران به پایگاه های امریکا حمله میکنه و کسی خسارت نمی بینه و کنار آن را هدف میگیره، صبح روز بعد هواپیمای اکراینی با کلی مسافر سقوط میکنه . آیا تمام اینها بر حسب تصادف بوده؟ همه چیز مشکوک به نظر میرسه
    1
    23
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    007 Azadi - گوتنبرگ، سوئد
    جولوت که فیلیپسه! شما که خودکفا شده بودید یک میکروفن نمیتونید بسازید فقط برای دونیایه مجازی؟؟
    2
    19
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    اینها چه رویی دارند، از انتقام کوبنده و شدید و و و و میگفتند، حتی راکتهای ۴ شبه سوری هم ر ساله خسارت جانی و مالی بار میاورند، ولی دریغ از شکستن حتی یک شیشه پنجره بعد از شلیک بیش از ۲۰ به گفته خودشون موشک نقطه زن رادار گریزشون.این موشکهاشون هم کیفیت ناوچه فوق پیشرفته،رادارگریز موشک اناز و اژدرافکن جماران را داشتند که در اولین ببه گفته خود انها ماموریت نسیم صبگاهی ان را به موانع ساحلی میزند و غرق میکنه.۴۰ سال دروغ ازمبلغان مسلکی که بیش از ۱۳۰۰ ساله دروغ و ریا و تزویر را به اسم مسلک به پیروانش یاد میده نباد بیش از این انتظار داشت.جالب اینجاست که خودشون هنوز ادعا میکنند که ۸۰ امریکایی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده اند ولی نگفته اند از خنده روده بر و کشته شدند یا فقط رودهبر و زخمی از موشکهایی که این همه روش تبلیغ میکردند.راستی اون یا زهرا و زال مابقی خاویار مالان ولایت این افتضاح را چگونه تفسیر میکنند؟
    1
    18
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.