آمریکا حریم‌هوایی عراق و ایران را پرواز ممنوع اعلام کرد

العربیه: در پی حملات موشکی ایران به محل‌های استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های هوایی اربیل و عین الاسد عراق اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه 8 ژانویه 2020 حریم هوایی عراق و ایران را برای شرکت‌های هواپیمایی این کشور، پرواز ممنوع اعلام کرد.
 
در پی حملات موشکی ایران و تشدید تنش‌های نظامی در منطقه، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که تمامی شرکت‌های هواپیمایی تجاری آمریکایی را از پرواز در حریم‌هوایی عراق، ایران، خلیج عمان و آب‌های حدفاصل میان پادشاهی عربی سعودی و ایران منع می‌کند.
 
شایان ذکر است وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، پنتاگون بامداد چهارشنبه اعلام کرد ایران عملا حملاتی موشکی را علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که در پایگاه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق مستقر هستند انجام داده است.
 
پنتاگون ضمن اعلام این که از ایران بیش از 10 موشک به سوی محل استقرار نیروهای آمریکایی پرتاب شده است افزود که در حال ارزیابی خسارت‌های احتمالی و بررسی نحوه واکنش به این حملات موشکی است.
از سویی جاناتان هوفمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تایید این‌که پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل و الانبار هدف حمله موشکی ایران قرار گرفته‌اند، گفت:«در حال ارزیابی اولیه خسارت‌ها هستیم».
 
مقام آمریکایی ضمن اشاره به این‌که به بخش محل استقرار نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های ‌نظامی عین‌الاسد و اربیل حمله موشکی شده است، گفت تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وقوع خسارت یا تلفات ارائه نشده است.
 
یک منبع کُرد اعلام کرد موشک های ایرانی از مکانی در استان کرمانشاه از داخل ایران به سوی نیروهای آمریکایی شلیک شدند.
 
این مقام پنتاگون ضمن اشاره به این‌که موشک‌های بالستیک ایران از داخل این کشور به سوی محل‌های استقرار نیروهای آمریکایی شلیک شده‌اند، تاکید کرد ایالات متحده همه تدابیر لازم را برای دفاع از نیروها، شرکا و هم‌پیمانانش در منطقه اتخاذ خواهد کرد.
+30
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
    خب حالا ببینیم یه دونه هواپیمای خارجی وارد ایران میشه که ظریف و شرکا اجاره کنن برن این ور اون ور؟
    0
    10
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک
    این آمریکاییهای بدبخت هم مجبورند برای راضی نگاه داشتن شیخ های سعودی چرندیات جدید به جای نام خلیج فارس اخترع کنند. " آب‌های حدفاصل میان پادشاهی عربی سعودی و ایران" دیگه چه صیغه ای هست؟.
    5
    2
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.