درآمد ۶ میلیارد دلاری اسرائیل از گردشگری در سال ۲۰۱۹

بی بی سی :بنابر اعلام وزارت گردشگری اسرائیل، این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) توانست با ثبت رکوردی تاریخی بیش از ۴ میلیون ۵۵۰ هزار گردشگر خارجی را به سوی خود بکشاند.
 
بر همین اساس درآمد صنعت توریسم اسرائیل در سال پیش حدود ۲۲ میلیارد شه‌کل (واحد پول این کشور) اعلام شده که معادل ۶ میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار است.
 
از لحاظ تعداد گردشگران ورودی به اسرائیل پارسال در مقایسه با سال ماقبل (۲۰۱۸) شاهد رشدی معادل ۱۰/۶ درصد بوده است.
 
افزایش درآمد اسرائیل از صنعت توریسم در حالی بود که سال پیش برای این کشور آرام نبود و حدود ۱۳۰۰ موشک به این کشور اصابت کرد که بالاترین تعداد حملات موشکی از سال ۲۰۱۴ بود.
 
ارقام اعلام شده در حالیست که با کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در زمینه توریسم، ممکن است روند رشد صنعت توریسم در سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه نیابد یا آهنگ آن کند شود.
 
انتظار می‌رود کسری بودجه سال پیش اسرائیل به ۳/۵ درصد تولید ناخالص ملی این کشور رسیده باشد؛ پیشتر سقف این کسری حدود ۲/۹ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده بود.
 
گسترش صنعت توریسم اسرائیل در سالهای گذشته مرهون افزایش هرینه‌های تبلیغاتی در این زمینه است که حالا با کاهش هزینه‌ها روبرو شده است.
 
در میان کشورهای مختلف، شهروندان آمریکایی پارسال بیشترین بازدیدکنندگان اسرائیل بودند؛ حدود ۸۹۰ هزار آمریکایی پارسال از این کشور بازدید کردند.
 
بعد از آمریکا، اتباع کشورهای فرانسه، روسیه، آلمان، بریتانیا و ایتالیا به ترتیب در رتبه‌های بعدی بازدید کنندگان قرار دارند.
 
تعداد شهروندان چینی که پارسال به این کشور رفتند ۱۵۶ هزار نفر اعلام شده که نزدیک به ۵۰ درصد رشد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.
 
اسرائیل در حالی سال موفقی از نظر جذب گردشگر را سپری کرد که این روزها در خاورمیانه تنش بین ایران و آمریکا (متحد اصلی اسرائیل) به شدت بالا گرفته است و اتفاقات اخیر می‌تواند کاهش ورود گردشگران به این کشور را در بر داشته باشد.
 
از وزارت گردشگری اسرائیل البته نقل شده که نگران تاثیرات بالقوه اتفاقات منطقه‌ای بر صنعت توریسم این کشور نیست.
+6
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.