مخالفت در بایرن با نامزدی یک مسلمان برای احراز پست شهرداری

دویچه وله :در والرشتاین ایالت بایرن که به طور سنتی حزب سوسیال مسیحی حاکم است برای نخستین بار یک مسلمان خود را برای احراز پست شهرداری کاندید کرد. اما مخالفت شدید بدنه حزب سبب کناره‌گیری او شد.
 
شاهین سنر، زاده آلمان و در نزدیکی والرشتاین به دنیا آمده است. او یک کارآفرین مسلمان ترک است و به تازگی قرار بود از طرف حزب سوسیال مسیحی برای احراز پست شهرداری کاندید شود. اما بدنه این حزب در محل، نامزدی یک مسلمان از طرف حزبشان را نپذیرفتند. آنها بر این باورند که این کارآفرین ترک که زاده محل هم هست "دین اشتباهی دارد" و مسلمان است. اعتراض‌ها چنان شدید بود که  شاهین مجبور شد از نامزدی خود برای شهرداری محل کنار بکشد.
 
جورج کلینگ، مسئول محلی حزب می‌گوید که او از شاهین درخواست کرد از طرف حزب سوسیال مسیحی برای والرشتاین خود را نامزد کند. قرار بود شاهین سنر روز پنجشنبه ۱۳ ژانویه نامزدی خود را رسما اعلام کند. اما از ماه دسامبر سال قبل که وقتی زمزمه نامزدی او در محل به گوش اعضای حزب سوسیال مسیحی رسید آنها آرام و قرار نداشتند و شدیدا با این پیشنهاد مخالفت کردند.
 
کلینگ در توجیه این اعترضات می‌گوید: «ما توی روستا در یک محل کوچکی زندگی می‌کنیم و هنوز به آن سطح نرسیدیم که  بتوانیم یک شهردار مسلمان را قبول کنیم.»
 
شاهین می‌گوید همیشه بر سر عقایدش بحث بوده و اعضای حزب به او گفتند که  یک مسلمان در قالب یک حزب سوسیال مسیحی نمی‌گنجد. به گفته کلینگ برخی از اعضای شورای محل تهدید کردند که در صورت کاندید شدن شاهین از لیست انتخاباتی این حزب کنار می‌کشند.
 
شاهین صاحب یک فروشگاه ماشین ابزار در والرشتاین است. او در پنج کیلومتری نوردلینگن به دنیا آمده و تابعیت آلمان را دارد. او گفته است که او به حزبش وفادار است و اگر اعضا از او حمایت نکنند و پشت او نباشند هیچ وظیفه‌ای را بر عهده نخواهد گرفت. 
 
شاهین به رادیو بایرن گفت: «از دست اعضای حزب مخصوصا اعضای قدیمی بالای ۶۰ سال که بیشترشان با نامزدی یک مسلمان برای پست شهرداری مخالفت کردند ناراضی نیست زیرا نمی‌توان آنها را تغییر دهید.»
 
شاهین بیشتر از این ناراحت است که هیچ عضو دیگری از حزب سوسیال مسیحی در محل جرات نکرده خودش را برای احراز پست شهرداری نامزد بکند. به گفته جورج کلینگ رئیس محلی حزب سوسیال مسیحی اکنون این حزب هیچ نامزدی برای احراز پست شهرداری برای انتخابات محلی در ۱۵ مارس ندارد.
+13
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    مسلمان بودن و آلمانی بودن منافاتی نداره، به شرطی که واقعا آلمانی بوده و به ارزش ها ی آلمانی وفادار باشه و مصالح المان رو بیش از مصالح کشوری که اصلش بدان منتسب هست- در اینجا آلمان- در نظر بگیره.
    0
    9
    ‌سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.