رئیس ستاد ارتش اسرائیل: برای رویارویی جنگی محدود با ایران آماده می‌شویم

العربیه :ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل می‌گوید که «رژیم ایران ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور در یک جنگ محدود با اسرائیل درگیر شود و ارتش اسرائیل از هم‌اکنون خود را برای چنین روزی آماده می‌کند».
 
به گزارش سایت فارسی «رادیو پیام اسرائیل»، ژنرال کوخاوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت، «رژیم ایران با سوء‌استفاده از هرج و مرجی که در عراق حکمفرما است، به انتقال جنگ‌افزار از طریق خاک آن کشور به سوریه و از آن جا به حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد.»
 
بر اساس این گزارش، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سخنرانی خود که امروز چهارشنبه در یک نهاد دانشگاهی در مرکز اسرائیل ایراد می‌کرد به تشریح برخی جزئیات آمادگی‌های ارتش اسرائیل پرداخت و افزود: «ارزیابی می‌کنم که امکان وقوع یک رویارویی نظامی با حکومت اسلامی ایران در آینده نزدیک، امری خارج از احتمال نباشد، بنابراین، خود را برای چنین احتمالی آماده می‌کنیم.»
 
کوخاوی در ادامه گفت، «رژیم ایران همچنان به پیشبرد برنامه‌های اتمی خود ادامه می‌دهد و در برابر کم اعتنایی جامعه جهانی، برنامه های خود را برای ساخت کلاهک اتمی و نصب آن در موشک‌های جنگی همچنان پیش می برد و به این توانایی نزدیک، و نزدیک‌تر می‌شود و باید جلوی آن را گرفت.»
 
این در حالی است که ایران تأکید می‌کند که برنامه‌ای هسته‌ای مسالمت‌آمیزی را دنبال می‌کند و درصدد تولید سلاح هسته‌ای نیست.
 
رئیس ستاد اسرائیل ضمن سخن گفتن از توان عملیاتی ارتش کشورش، در اشاره به جبهه‌های سوریه و عراق که آنها را تهدیدی برای «امنیت اسرائیل» قلمداد کرد افزود: «ارتش اسرائیل عملیات دفاعی خود در سوریه را دنبال می‌کند و اجازه نخواهد داد که سپاه قدس و چریک‌های وابسته به آن، برای همیشه در سوریه مستقر شوند.»
 
این ژنرال اسرائیل در ادامه گفت، «پا گرفتن توان نظامی رژیم ایران در عراق نیز یک مشکل اساسی است و اسرائیل نسبت به این امر نیز هشیار است و می‌کوشد مقاصد رژیم ایران را خنثی کند.»
قاچاق اسلحه از طریق عراق به سوریه
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل سپاه قدس بازوی مداخله خارجی سپاه پاسداران ایران را متهم کرد که «با استفاده از هرج و مرج عراق و بخش‌هایی از آن کشور که قدرت مرکزی در آن جا هیچ نفوذی ندارد، می‌کوشد مسیری را برای ادامه قاچاق اسلحه به سوریه دنبال کند. رژیم ایران بدون آن که کسی در داخل عراق محدودیتی برایش ایجاد کند، به قاچاق اسلحه ادامه می‌دهد و اسرائیل می‌کوشد از ادامه آن جلوگیری کند.»
 
به نوشته سایت «رادیو پیام اسرائیل» این نخستین بار است که یک مقام ارشد نظامی یا سیاسی در اسرائیل، این چنین آشکارا اعلام می‌کند که اسرائیل در خاک عراق نیز برای خنثی کردن تلاش های نظامی رژیم ایران، فعال است.
 
اسرائیل بامداد دوشنبه 23 دسامبر 2019 پایگاه‌های حماه و التیفور سوریه و مناطقی دیگر در دمشق پایتخت و سیده زینب را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
حملات هوایی اسرائیل نیروهای اسد و شبه‌نظامیان ایران
اسرائیل در آخرین عملیات از سلسله عملیات هدق قرار دادن نیروهای وابسته به ایران و رژیم سوریه، بامداد دوشنبه 23 دسامبر 2019 پایگاه‌های حماه و التیفور سوریه و مناطقی دیگر در دمشق پایتخت و سیده زینب را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
 
بنابه گزارش العربیه، حملات موشکی اسرائیل از روی کشتی‌های جنگی‌اش در دریای مدیترانه انجام شده است.
 
از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد در پی حملات موشکی اسرائیل صدای وقوع انفجارهای پی در پی مهیبی شنیده شده که مناطقی را در دمشق پایتخت و حومه آن لرزانده است.
 
دیدبان حقوق بشر سوریه در این‌باره افزود که صدای انفجارهای شنیده شده متعلق به واکنش سامانه‌های ضد هوایی رژیم سوریه به موشک‌هایی است که گمان می‌رود از سوی اسرائیل پرتاب شده و مواضع نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران در اطراف دمشق را هدف قرار داده است.
+102
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    خدا یاورتان باشه و مردم ایران چشم انتظار شما هستند و از دل و جان از شما حمایت میکنند و آرزوی پیروزی شما را بر تروریست های خامنه ای دارند.
    15
    86
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    baba bekheyal - اسپارت، ایران

    بیا بیا . اخرش معلومه. هر چی باشی مخالف یا موافق .مرد باش و ایرانتو به این کلاه ک. نفروش. ایران ما خودمون درست میکنیم.
    31
    10
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    alimazari2 - تل اویو، اسرائیل

    امیدوارم حمله کنی اسراییل. بلکه دنیا یک نفس راحت بکشد. بلکه کشورهای عراق افغانستان سوریه فلسطین لبنان از شر تروریستهای ایران خلاص شود. بلکه این کشورها به صلح و ارامش برسد.
    8
    37
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    هر کی‌ با ایرانی‌ در افتاد ور افتاد، اول صدام بود که نابود شد رفت، بد تو سوریه ایران پیروز میدان شد، زدن پالایشگاه عربستان رو داغون کردن هیچ کاری نکردن، بعدش نوبتی هم که باشه نوبت شما هستش.
    43
    11
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران

    محدود!!! نابود می شوید
    42
    7
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۶
    Ukraine - ادسا، اوکراین
    محدود یعنی من اینور جوب شما آونور جوب من فحشتون بدهم شما هم فحشمان بده
    21
    4
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::alimazari2 - تل اویو، اسرائیل::]. امیدوارم مصر و کشورهای عربی جوابتون رو بدن ظلم پایدار نیست.
    27
    8
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان

    [::grizzly - برلین، آلمان::]. ادم چقدر باید وطن فروش باشه که به دنبال ملا یزقل باشه.ننگ بر شما.
    30
    9
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. صدام رو عمو سام نابود کرد. جام زهر اربابتو به یاد بیار, برو بشین گوشه اتاق ماست تو بخور!!
    5
    29
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. مثل اینکه بدجور به سوزش افتادی ساندیسی!! اگر راست میگید شما پیش دستی کنید تا بعد به غلط کردن بیافتید شماها فقط جرأت دارید واسه دختر بچه ها تو خیابان شجاعت نشان بدهید و مردم عادی و بچه ها رو با اسلحه بکشید.
    5
    27
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه
    تبهکاران چنگ انداخته به حاکمیت و منابع میهن ، کارى کرده اند که هموطنان آرزوى حمله از طرف بیگانه میکنند! بقول اخوان ثالث: نادرى پیدا نخواهد شد امید - کاشکى اسکندرى پیدا شود. ولى اطمینان دارم که جز ایرانى، کسى نمیتواند منجى ایران باشد.
    0
    13
    ‌چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::grizzly - برلین، آلمان::]. ساندیسی اون فردی هست که مانند تو مینویسه برو دنبال پول سوسیالت این گستاخی ها بهت نمیاد سوسول.من مانند تو کشورم را به اجنبی نمیدم ننگ بر تو.تو که منو نمیشناسی دهنتو بند.مگه همه باید به تو اکی بدن.
    2
    3
    شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    اسرائیل ظرف دو هفته ایران را با خاک یکسان میکنه سران فرقه اسلامی هم خوب میدونن اینو توی سوریه میاد میزنه روی عراق میاد میزنه روی للبنان میاد میزنه و ایران هیچ کاری نمیتونه بکنه حالا این حزب اللهی ها هرچی دلش میخواد بشینن بگن بنویسند این فرقه اسلامی دیگه مشروعیتی نداره
    2
    2
    شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.