جنازه کولبر ۱۴ ساله در مریوان بر دست‌هایی با تکه‌های نان تشییع شد + ویدیو

بی بی سی :با پیدا شدن جنازه فرهاد خسروی، نوجوان ۱۴ ساله‌ای که کولبری می‌کرد و در سقوط بهمن به همراه برادرش آزاد خسروی کشته شد، صدها نفر در مریوان در تشییع جنازه او شرکت کردند.
 عده‌ای از حاضران در تشییع جنازه به نشانه اینکه برادران خسروی در راه یافتن لقمه‌ای نان درگذشتند تکه‌های نان در دست داشتند.
 
جمعیت هنگام تشییع جنازه به زبان‌های فارسی و کردی شعارهایی با مضامین سیاسی دادند. یکی از شعارهای آنها "مرگ بر دیکتاتور" بود.
همه ساله ده‌ها کولبر در کوهستان‌های مرزی ایران در حوادث طبیعی و یا به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته یا زخمی می‌شوند.در تشییع جنازه روز جمعه در مریوان مردم شعار می‌دادند "جگرمان سوخت، برای نان شهید دادیم".
 
فرهاد خسروی و برادرش آزاد خسروی به همراه چند کولبر دیگر چند روز پیش در کوه‌های سروآباد کردستان گرفتار بهمن شدند.
 
اهالی منطقه به طور گروهی برای یافتن آنان بسیج شدند و پس از چند روز جستجو جنازه فرهاد خسروی پیدا شد.
 
کولبرنیوز، که در شبکه‌های اجتماعی اخبار مربوط به کولبران را پوشش می‌دهد، از قول منابع محلی نوشته است: "کت فرهاد بر روی جسد آزاد برادرش بوده و جسد خودش در انتهای مسیر یافت شد. مسافت کمی مانده بود تا به جاده و شهر مریوان برسد، گویا فرهاد به دنبال کمک به آنجا رفته بود."
 
محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان هم به ایلنا گفت: "عصر امروز جسد فرهاد خسروی کولبر نوجوان ۱۴ ساله پس از چند روز جستجو پیدا شد."
 
به گفته آقای محمدی دو نفر از کولبران دیروز پیدا شدند و یکی از آنها که به شدت مصدوم شده بود، به مرکز درمانی منتقل شده است.
ابراز همدردی مردم مریوان با کاک عثمان پدر جانباختگان آزاد و فرهاد خسروی
+48
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    تسلیت به هموطنان تحت ستم کردستان. نابودى حکومت اسلامى، اولین و اساسیترین قدم در راه از میان برداشتن تمامى مشکلات است. اتحاد و همبستگى بین ایرانیان با هر تبار، آئین و مسلکى، تنها راه چاره است.
    0
    50
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد

    فکرشو بکنید 14ساله برای نان کشته بشه توی مملکت امام زمان !!
    0
    48
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نیایش - تهران، ایران

    الهی جیگرتون بسوزه کثافتها بچه های مردم برای یک لقمه نان دربه در کوه و بیابون میشن و شما دزدهای قاتل کثیف با پول همین بچه ها بچه های خودتون رو میفرستید کانادا . به زودی حالتون جا میاد انگلها
    0
    26
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران

    کرد نیستم اما به خاطر علاقه ام به کردها اگر لازم باشد روزی جانم را فدای انها میکنم...جمهوری اسلامی بترسد از آه کردها.
    0
    25
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نیایش - تهران، ایران

    این کثافتهای بی وجدان قاتل بچه های خودشون رو با پول این مردم میفرستند کاناداو آمریکا . بعد بچه های نازنین مردم باید برن تو کوه و بیابان دنبال یه لقمه نان برای خانواده اشون و تو زجر بمیرند . خدا میدونه اون موقع مرگ چطور به خانواده و جای گرم و امن فکر میکردند ولی گیر افتاده بودند
    0
    21
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    ببینید و بشنوید چقدر سخت شده است زندگی برای مردمانی که باید از هفت خوان اسمان بگذرند تا به لقمه نانی برای سیر کردن شکم خودشان و خانواده هایشان برسند. این مردمان باید با کول بارشان با پای پیاده از سراشیبی کوه های سر به فلک کشیده بگذرند, بعضی وقتها باید گرما و سرما و کولاک برف و باران را تی کنن , از تیر مستقیم ماموران مرزی رژیم جان سالم بدربرند و در اخر اگر بارشان مصادره ماموران رژیم نشود به لقمه نانی برساند تا شکم خود و خانواده اشان را سیر کنن . مرگ بر رژیم اخوندی که خالق این گونه زندگی کردن برای مردمان مرزی کشورمان می باشد.
    0
    18
    شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.