بیانیه اعضای جامعه پزشکی:نیروهای پیدا و پنهان نظامی، انتظامی و امنیتی به روی مردم آتش گشودند

رادیو فردا :جمعی از اعضای جامعه پزشکی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت اعتراضات آبان‌ماه، مواجهه خشونت‌بار با اعتراضات مردمی را محکوم کرده و نوشتند که «نیروهای پیدا و پنهان نظامی، انتظامی و امنیتی به روی مردم آتش گشودند و به بهانه خرابکاری و اغتشاش اندکی فرصت‌طلب، دوباره اعتراضات به حق مردم را به بیگانگان نسبت دادند.»
 
این بیانیه که امضای ۱۵۰ پزشک را پای خود دارد اعتراضات آبان‌ماه را مردمی دانسته و نوشته است که «امروز مهمترین چالش کشور بحران ناکارآمدی است.»
 
این بیانیه می‌افزاید: «کشور ما با منابع سرشار خدادادی می‌بایست شرایطی بسیار بهتر از وضع موجود داشته باشد. متأسفانه دولتمردان کشور در سالیان گذشته با ماجراجویی‌های پر‌هزینه و کم‌فایده کشور را به کرات تا لبه پرتگاه برده و هر بار پس از مذاکره‌های اجباری با دادن امتیازهای فراوان برای خود فرصت خریده‌اند.»
 
جمع پزشکان امضاکننده بیانیه در ادامه آورده‌اند: «این باور باطل سال‌هاست که در حال تکرار شدن است و گویا حکمرانان این کشور را هیچ عبرتی نیست. مردم ایران با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله به دنبال آرامش و ثبات در داخل مرزهای خود هستند. ماجراجویی‌هایی که موجب تقویت ایران‌هراسی در سطح کشورهای منطقه و دولت‌های دنیا شده‌است، امروز بزرگترین عامل برای بی‌ثباتی در داخل و دشمن تراشی در خارج کشور هستند.»
 
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «فشارهای متعدد در بخش‌های مختلف جامعه عرصه را برای مردم به شدت تنگ کرده است. بیکاری و فقر و اعتیاد و تبعیض برای تحت فشار قرار گرفتن طبقه آسیب‌پذیر، جلوگیری از آزادی‌های اجتماعی برای به ستوه آوردن طبقه متوسط و سخت‌گیری‌های شدید و فشارهای مختلف فردی و اجتماعی به نخبگان و کارآفرینان، همه و همه جامعه امروز ایران را به سمت خشم و نفرت سوق می‌دهد. این روزها حال سرزمین کهن ما با تاریخ پر افتخار چندین هزار ساله بدتر از همیشه است. اگر امروز برای سلامت تن و روح جامعه ایرانی فکر نکنیم خیلی زود دیر خواهد شد.»
+83
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    چوب تو آستین جامعه پزشکان میکنند و این رژیم آنقدر وقیح و رذل و پست هست که انکار میکنه .مرگ بر سید علی چلاق و لعنت بر دجال بزرگ خمینی و لعنت به این دین
    5
    38
    دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    یک سوال از خوانندگان، بنظر شما وقتی سید علی بدست نیروهای انقلابی افتاد و دستگیر شد با وافورش چه باید بکنیم؟!
    4
    37
    دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Piotr - ورشو، لهستان

    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اونو نمیدونم ولی میگیم عصاشو فرو کنن تو چشمت تا چشمت دربیآد
    21
    1
    دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. وافورش را به پروستاتش گره میزنیم سرنوشت سید علی بدتر از سرنوشت صدام و قذافی خواهد بود
    3
    18
    دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. باید حواله جدًوابادش کنن
    3
    16
    دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد::]. [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. با تشکر از پاسخ و پیشنهاد شما. خود من امیدوار بودم که آنرا محکم بر سرش بکوبند تا حقه اش بشکند، اما بعد از دیدن کامنت piotr میبینم که سر piotr بیشتر مستوجب آن ضربه هست. طفلک آرزوی رفتن به کانادا یا آمریکا را دارد اما از آن طرف هم دل از سید علی نمیکند.
    1
    9
    ‌سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.