پدر پویا بختیاری:من پنج سال در جبهه ها جنگیدم ولی در جواب مغز بچه ام را با گلوله متلاشی کردند

پویا بختیاری روز ۲۵ آبان کشته شد رادیو فردا :منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، در گفت‌وگو با رادیوفردا می‌گوید که پسر ۲۷ ساله‌اش روز شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، در مهرشهر کرج «در کنار مادرش به ضرب گلوله کشته شد».
 
پویا بختیاری، متولد سال ۱۳۷۱، در دومین روز از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین با مادر و خواهرش به راهپیمایی رفته بود که به‌ گفته پدرش، جمجمه‌اش در همین راهپیمایی هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.
 
پویا بختیاری مهندس برق بوده و یک کارگاه کوچک متعلق به خانواده را مدیریت می‌کرده است. پدرش می‌گوید که قصد داشته به کانادا مهاجرت کند. او به شعر و تاریخ ایران علاقه داشته است.
منوچهر بختیاری می گوید، ساعت ۸ صبح روز ۲۶ آبان به همراه تعداد دیگری از خانواده کشته‌شدگان به بهشت سکینه مراجعه کرده و تا پنج عصر منتظر مانده اما نماینده دادستانی به خانواده‌ها گفته که محل را ترک کنند، تا خود دادستانی با آنان تماس بگیرد.
 
به گفته آقای بختیاری، روز بعد دادستان با او تماس گرفته و جنازه تحویل داده شده تا اینکه در روز ۲۸ آبان جنازه تشییع شده است.
 
او در مصاحبه با رادیو فردا به نقل از همسرش می‌گوید، «یک لحظه دیدم که جمعیت جنازه یک نفر را برداشتند و دیدم پسرم است».
 
آقای بختیاری وضعیت همسرش را نیز اینگونه توصیف می کند:«همسرم ( به لحاظ روحی)از دست رفته است، چرا که به چشم خود مغز متلاشی پسرش را دیده است».
 
به گفته پدر پویا بختیاری، او در روز شنبه هفته گذشته فقط به راهپیمایی رفته بود تا بگوید چرا بنزین گران شده است.
 
او در پایان مصاحبه با رادیو فردا می گوید: «افتخار می کنم که پسرم برای آزادی مملکت رفته است. من خودم کاسب هستم و نزدیک پنج ماه نتوانستم کاسبی کنم همه چیز به هم ریخته است».
 
محمدرضا بختیاری پنج سال در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.
 
دور تازه اعتراضات گسترده در ایران در روزهای آخر آبان‌ماه گذشته با خبر ناگهانی افزایش قیمت بنزین آزاد به سه برابر آغاز شد.
 
حکومت جمهوری اسلامی از روز دوم یعنی شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، با قطع کردن ارتباط آن‌لاین مردم و سرکوب گسترده معترضان به این اعتراضات پاسخ داد.
 
طبق برآوردهای رادیوفردا و سازمان عفو بین‌الملل، پاسخ حکومت به اعتراض ناراضیان دست‌کم ۱۴۳ کشته و بیش از چهار هزار بازداشتی به دنبال داشته است.
 
در میان قربانیان اعتراضات دو کودک ۱۳ و ۱۴ ساله هم بوده است.
 
این در حالی است که مقام‌های ایرانی حال نزدیک به یک هفته است که از «پیروزی بر اشرار» سخن می‌گویند.
+142
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    امیدوارم قاتل این جوان هرگز روی آرامش را نبیند و با مغز متلاشی شده ی عزیزش روبرو شود .مرگ بر سید گراز علی خامنه ای و لعنت به خمینی و این دین جنایتکار
    17
    165
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

    ضحاک رهخر نوکر پوتین مغز جوانان را دوست دارد مارکسیستها برای کشتن امده اند
    10
    135
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    اکنون معناى اشغال وطن را بهتر از هر زمان دیگرى متوجه میشویم. ارزش این خون کمتر از آنى نیست که در جبهه هاى جنگ علیه اشغالگر خارجى ریخته شد و یقینا در فردایى نه چندان دور باعث آزادى میهن خواهد شد.
    9
    115
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

    خوشا آنان که با عزت ز گیتی بساط خویش برچیدند و رفتند . ز کالاهای این آشفته بازار محبت را پسندیدند و رفتند. خوشا آنان که در میزان وجدان حساب خویش سنجیدند و رفتند. نگردیدند هرگز گرد باطل حقیقت را پسندیدند و رفتند. خوشا آنان که بر این عرصه خاک چو خورشیدی درخشیدند و رفتند. خوشا آنان که از پیمانه دوست شراب عشق نوشیدند و رفتند. خوشا آنان که با اخلاص و ایمان حریم دوست بوسیدند و رفتند. خوشا آنان که در راه عدالت به خون خویش غلتیدند و رفتند. خوشا آنان که بذر آدمیت در این ویرانه پاشیدند و رفتند. چو نخل بارور در تنگستان ثمر دادند و بخشیدند و رفتند. خوشا آنان که پا در وادی عشق نهادند و نلغزیدند و رفتند. خوشا آنان که بار دوستی را کشیدند و نرنجیدند و رفتند. رسا در راه خدمت باش کوشا خوشا آنان که کوشیدند و رفتند
    12
    95
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

    زنده یاد دکتر قاسم رسا
    10
    64
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. خانم عزیز امیدوار به این باش که کسیکه فرمان تیر اندازی به ان ادم کش داده هرگز روی ارامش بخود نبینت و متلاشی شدن مغز ان ادمکش را هم ببیند.
    11
    79
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    david1980 - لندن، انگلستان

    چقدر مردم خوش‌خیالی هستیم بخدا، بابا جنگ و جبهه که چیزی نیست واسه ین آدماااا، اون از محسن رضایی که پسرشو کشتن و عین خیالشم نیست، اون از جنتی و پسرش و هزاران نفر دیگشون که به سادگی پذیرفتن واسه این رژیمشون از خون بچشون چشم پوشی کنن. اونوقت تو اومدی میگی جبهه بودی؟ واسه اینا مهم نیست که.
    9
    63
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک

    درود میفرستم بر این مرد بزرگ که صاحب قلبی بزرگ است. مغز فرزند جوانش را جلادان حکومتی متلاشی کردند اما این مرد شریف، بدون ترس از فشار حاکمیت، افتخار میکند فرزندش در راه آزادی کشور جان عزیزش را فدا کرده. بی ترس، بی آنکه در صدایش لرزه ای حاصل شود، از مغز ارزشمند فرزندش سخن میگوید که سرشار از عشق به آزادی، آگاه به شعر، زبان و تاریخ کشورش است ولی قدر و قیمتش را ندانستند و نابودش کردند. به واقع این روزها ایران سوگوار فرزندان آگاه و شجاعش است. نام و یادش جاودان!
    19
    73
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    انسان هر چیز بکارد همان را درو میکند. بعلت توهمات مغزی حسین پرستی و اسلام کاشتید به امید اینکه به منافع کوتاه مدت بدست آورید و یا به تمدن و ازادی سوئد برسید اما به این ها آرزوهای مقوائی میگویند. از فرهنگ توام با جنایت اسلام محال هست که آزادی و دموکراسی رشد کند.محصول اسلام در تمام دنیا جنگ و خونریزی و فساد و نکبت و عقب افتادگی هست. از تخم ارزن هرگز هلو حاصل نمی اید
    12
    53
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Bozorgmehr - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیجی ها و لباس شخصی ها اگر حلال زاده بودند، با لقمه ی حلال بزرگ شده بودند و خون پاک ایرانی در رگ هایشان جاری بود تفنگ و کلت خود را به سوی دشمنان ملت ایران نشانه می رفتند و نه قلب و مغز ایرانی های غیر مسلح. فراموش نکنیم که همین سپاه پاسداران و بسیجی های بی شرف در خرداد و تیر ۱۳۶۷ خفت بار از دست صدام حسین و ارتش صدام فرار بر قرار ترجیح دادند و مرزها را رها کردند و دنبال سوراخ موش بودند تا خود را قایم کنند تا اینکه امام هندی زاده آنها در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ معجزه کرد و جام زهر نوشید و خفت بار قظعنامه ی آتش بس سازمان ملل پذیرفت.
    1
    4
    شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.