روحانی: من هم مثل مردم، صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده

حسن روحانی گفته "هدف ما از اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین کمک به مردم بود" بی بی سی :حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران گفته است که از زمان اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشته و او هم مانند سایر شهروندان ایرانی متوجه شروع اجرای این طرح از صبح جمعه بیست و چهارم آبان شده است.
 
آقای روحانی که به آذربایجان شرقی سفر کرده در جمع مقام های دولتی این استان گفته "من هم مثل شما صبح روز جمعه دیدم قیمت بنزین تغییر کرده برای اینکه موضوع را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم. به آنها هم گفته بودم به من لازم نیست بگویید خودتان بروید برنامه‌ریزی کنید منتها همه چیز در جلسه سران سه قوه تصویب شده است".
 
پیشتر آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران افزایش قیمت بنزین را تایید کرده و گفته بود هرچند تخصصی درباره طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین ندارد اما چون این تصمیم، مصوبه سران سه قوا است، از آن حمایت می کند.
 
به دنبال افزایش قیمت بنزین و اصرار مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای تصمیم خود، در برخی از شهرهای ایران تجمعات اعتراضی شکل گرفت که بر اساس گزارش ها به شکل گسترده ای سرکوب شد.
 
سازمان عفو بین الملل در تازه ترین برآورد خود گزارش کرده که شمار کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران به دست‌کم ۱۴۳ نفر رسیده و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از دستگیری ۷ هزار نفر خبر داده است. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران گفته ۷۰۰ هزار نفر در اعتراضات شرکت داشته اند.
 
آقای روحانی در سخنرانی امروز ششم آذر (۲۷ نوامبر) گفته افزایش قیمت بنزین قرار بوده از اردیبهشت ماه امسال (حدود شش ماه پیش) اجرایی شود اما "یک خبرگزاری روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت قصد دارد پنج‌شنبه در قیمت بنزین تغییر ایجاد کند و بلافاصله پس از آن صف‌های طولانی و کیلومتری در پمپ بنزین‌ها شکل گرفت و شلوغی به حدی بود که بنزین تمام شده و ارسال بنزین نیز امکان نداشت، لذا وزیر نفت تماس گرفت و خواستار لغو اجرای آن از روز پنج‌شنبه شد، لذا این تصمیم نیز لغو گردید".
 
رئیس جمهور ایران گفته افزایش قیمت بنزین در سال ۹۶ با مخالفت مجلس رو به رو شد و در سال ۹۷ هم به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا، اجرای آن به "صلاح" تشخیص داده نشد و به تعویق افتاد.
 
آقای روحانی گفته "وقتی خواستیم سال گذشته آن را اجرا کنیم، در دولت مطرح شد که تا ۲۲ بهمن صبر کنیم و بعد از آن اجرا کنیم، پس از ۲۲ بهمن نیز گفته شد که شب عید است و به بعد از عید موکول شود".
 
در توضیح دلیل سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، آقای روحانی گفته "هدف ما از اجرای این طرح کمک به مردم بود. چرا که از مدت‌ها قبل دنبال راهی بودم که به خاطر فشاری که بر دوش مردم قرار دارد، بتوانیم به آنها کمک کنیم. البته قرار نبود پولی به مردم پرداخت شود، بلکه قرار بود اعتبار بدهیم که مردم خرید انجام دهند. اما با توجه به اینکه تعداد فروشگاه‌ها به حد کافی نیست و ممکن بود مردم در خرید کالا دچار مشکل شوند، لذا پرداخت پول انجام گرفت".
 
پیش از این سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران گفته بود گفته برای سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین "سران قوا با هم امضا کردند" و آیت الله علی خامنه ای "از تصمیم مهم سران قوا حمایت کردند و به دشمنان این پیام را دادند که ما تصمیم می‌گیریم، تصمیم درست می‌گیریم و اگر تصمیمی اشتباه داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم".
 
وزیر دفاع ایران گفته بود اجرای این تصمیم "موجب انسجام ملت و مسئولین نظام اسلامی شد".
+2
رأی دهید
-109

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

    روباه بنفش مگه رئیس کل شما نگفت این تصمیم با رای سران سه قوه گرفته شد و من ازش حمایت کامل میکنم؟؟؟؟ بعد شما چطوری یه هویی صبح فهمیدی؟؟؟ اگر هم اینطور که میگی باشه پس اصلا هیچ ... حسابت نمیکنن!!!!!!!
    0
    82
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - کلن، آلمان

    کثیفترین موجود و فریبکارترین و دروغگوترین پس از میرزا آقا خان و شاه حسین صفوی وخائن ترین و ترسوترین رییس دولت ایران در طی ۲۵۰۰ سال گذشته بعد از خامنه ای ،روحانی است و بس.
    0
    94
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    اگر تو که مثلا رئیس جمهوری از افزایش قیمت بنزین خبر نداشتی پس چرا ادعا میکنید که از مدت ها قبل نقشه این اعتراضات کشیده شده بود و مردم خودشون رو به سلاح مجهز کرده بودند. یعنی تو نمیدونستی مردم میدونستند
    0
    75
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    خدا ازت نگذره روحانی که مردم رو فریب دادی.
    1
    78
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    این مثلا إقرار به بىعرضگى است یا به شیادى و شارلاتانى؟
    0
    74
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    واقعا آدم نمی دونه چی بگه. اینها دست هر چی حـ... است را از پشت بستند.
    0
    70
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    همین خود بیشرفش بود که حجاب را اجباری کرد. دروغگوی قاتل
    0
    78
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    بابا این هالو اشتباهی رو صندلی ریاست جمهوری نشسته. پرت و پلا میگه. روباه بنفش قهوه ای شد. بدبخت از اسم روباه که اشتباهی بد در رفته. به این حیوان بیچاره سور زدند و گفتند زکی.
    0
    47
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند

    یعنی‌ چی‌ این حرف؟ سگ صاحبش رو تو این مملکت نمیشناسه. تو، روم به دیوار، آخه بابا رئیس جمهور این مملکتی. چطور خبر نداشتی‌؟
    1
    48
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    به گور پدر آدم دروغگو .روحانی هر روز دماغت داره درازتر میشه
    0
    51
    ‌چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    پس بپاشم به این ریاستت!
    0
    21
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد

    یک دروغگوی بزرگه این بی شرف
    0
    20
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    عجبا پینوکیوی حقیر و نوع بیشرف و غیر قابل اصلاح!. یعنی اینقدر بازیچه و بدبخت هستی که اربابت بدون اطلاع تو چنین کرد و تو نکبت از چیزی به این شدت مهم بی اطلاع بودی!!!؟ پس خاک توی سرت دیگر بدبخت چرا دم تکان میدهی؟ اگر یک جو در کلامت حقیقت هست استعفا بده تا هرکس دستور داده پاسخگو باشد
    0
    17
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    ...... ادم دروغگو
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    بله درسته چون شما کاره ای نیستی. برو نماز شب بخوان انهم عربی. شاید فردا خدا محمد برای نجات ثروت خانواده ات که از دزدی غارت مردم ایران بدست اوردید. یک صباع دیگراستفاده کنی. ایا میدانی من بخاطر عمل گرد شما خایین پروه دین یهودی شدم . و میدانم هر روزه هزاران نفر از دینتانبرمیگردن. بکنید نزدیکهست در ایران. که فرزندان خودتان هم از دین محمد ...... دست مریضا. خوب شد. در کتاب اسرار نبوبت امده . تنها نابود کنندهای دین همان مبلقین دینی هستن. دین مسلمانی در بدست دینداران نابود شد. خلاص
    0
    4
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Botol - شهر من، آلمان
    دروغگو، حیله گر، جنایتکار و.....جاسوسی یکی از خصوصیات ایشان هستش. این حرفها از طرف اجنبی ها برای این فقط دیکته میشه . جاسوس وجدان نداره
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    وقتی مجلس ودولت فرمایشی و چرتی باشند همینه وضعیت مملکت هری به فکر خودشه البته حکومت وجیره خوارها. حکومت .
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.