شرایط اقامت در ترکیه تغییر کرد

 نمایی از استانبول ترکیه شرایط اقامت در این کشور را تغییر داده و به شهروندان خود هشدار داده است در صورتی که به شهروندان خارجی فاقد اسناد اقامت خانه اجاره دهند، جریمه می‌شوند.
 
خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، در گزارشی نوشته است بر اساس مصوبه جدید، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.
 
مطابق طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می‌توانند حداقل یک سال پس از پایان مهلت اقامت یکساله خود دوباره برای دریافت مجوز جدید مراجعه کنند.
 
بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایرانی می‌توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور خود و ترکیه، وارد و خارج شوند. اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می‌توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.
 
اتباع خارجی همچنین می‌توانند حق اقامت موقت در رابطه با تحصیل، مالکیت اموال غیرمنقول یا اجازه کار دریافت کنند.
 
ترکیه همچنین به اتباع خارجی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار در بازار مسکن ترکیه سرمایه‌گذاری کنند، شهروندی می‌دهد.
 
بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، ایرانی‌ها طی ۹ ماه سال جاری میلادی ۴۱۶۰ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به دور مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است. این رقم نسبت به ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ تقریبا هشت برابر شده است.
 
ایرانی‌ها پارسال حدود پنج میلیارد دلار در بازار مسکن ترکیه سرمایه‌گذاری کردند.
 
ایرانی‌ها همچنین پنجمین جایگاه را در میان گردشگران خارجی ترکیه دارند. بر اساس آمارهای رسمی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه، طی ۹ ماهه سال جاری میلادی یک میلیون و ۶۴۰ هزار ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند که نسبت به دور مشابه پارسال ۵.۳ درصد افزایش یافته است.
 
همچنین بر اساس اطلاعات رسمی اداره مهاجرت ترکیه، پارسال ۵۷۷ هزار خارجی به این کشور مهاجرت کرده‌اند که ۶.۸ درصد آنها (بیش از ۳۹ هزار نفر) ایرانی بودند. همچنین پارسال حدود ۳۲۴ هزار تن از اتباع خارجی و شهروندان خود ترکیه به دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند که سهم ایرانی‌ها ۴.۹ درصد (حدود ۱۶ هزار نفر) بوده است.
 
اداره مهاجرت ترکیه دوشنبه هفته جاری به شهروندان این کشور هشدار داد اگر منزل خود را به شهروندان خارجی فاقد حق اقامت اجاره دهند، به ازای هر فردی که در آن خانه اقامت دارد، هزار لیره ترکیه (معادل ۱۷۴ دلار) جریمه خواهند شد.
 
ترکیه با ۳.۷ میلیون مهاجر، بزرگترین پناهگاه مهاجران در جهان است و پاکستان با اختلافی چشمگیر و با میزبانی ۱.۴ میلیون پناهنده در رتبه دوم قرار دارد.
+7
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    شهلای من - بروکسل، بلژیک

    عجب داستانی هست زمان شاه میگفتند اگر ایران کمک نکنه ترکیه از گرسنگی خواهد مرد شاه رفت و با رفتن شاه ده تن ده تن طلای ایران به ترکیه رفت میلیاردها دلار اقازده ها دزدیده و در بانک های ترکیه گذاشتند ترکیه با این پول های باد اورده کمی جان گرفت جالب اینجاست ترک ها از فقر و گرسنگی به اروپا سرازیر میشوند ودر حسرت اقامت گرفتن مانده اند و ایرانی ها به ترکیه هجوم اورده اند داستان جالبی هست
    9
    60
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    هدف همسایه دوشیدن است، هنگامی که شما خانه در ترکیه می خرید، نمی دانید که در همان لحظه ی اول 25 در صد پولتان را به صورت مالیات از دست داده اید، شما هرگز ان پول را دیگر نمی توانید از ترکیه خارج کنید، مگر اینکه مالیات انرا پرداخت کنید. اقامت و پاسپورت ترکی یک خیال باطل است، چون در یک چشم بر هم زدن انرا می توانند لغو کنند، بنابراین خرید خانه و زندگی در ایران بر زندگی همیشه در هراس و ترس ترکی ترجیح دارد، و یک چهارم پول خو د را هم از دست نمی دهی. گول نخورید!
    6
    55
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.