سخنگوی سپاه: نتوانستیم در مورد حکومت پهلوی آگاهی‌بخشی کنیم، نسل جوان دچار شک شده است

 رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رادیو فردا :سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه چهارم آذر در مراسمی در کرمان گفت که نظام جمهوری اسلامی نتوانسته در مورد چهره به گفته او «منحوس» حکومت پهلوی آگاهی‌بخشی کند و در این رابطه افزود که نسل جوان در ایران «دچار شک شده است».
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رمضان شریف در سخنرانی خود در این مراسم گفت که «حدود ۴۰ میلیون نفر» از جمعیت ایران دوران حکومت سابق را «درک و لمس نکرده‌اند» و تعداد کمتری نیز جنگ ایران و عراق را «درک کرده‌اند» و به گفته او به این خاطر «یک انقطاع نسلی اتفاق افتاده است.»
 
او در ادامه با اظهار این‌که «دشمن» به دنبال «تطهیر» دوران حکومت پهلوی «در ذهن جوانان ماست» گفت که «در این شرایط نسل جوان ما دچار یک چالش جدی شده است».
 
رمضان شریف در این خصوص گفت: «روزی نیست که دشمن یک محتوای جدید را تولید نکند و در این شرایط ما هم نتوانستیم کارکرد نظام در چهل سال گذشته را به‌خوبی نشان داده و چهره منحوس رژیم سابق را آگاهی‌بخشی کنیم.»
 
سخنگوی سپاه اضافه کرد که «در این شرایط نسل جوان ما حداقل دچار یک شک شده و حداکثر رفتاری را انجام می‌دهد که جبهه دشمن از او می‌خواهد.»
 
این سخنان رمضان شریف پس از آن بیان می‌شود که اخیراً اعتراضات شدیدی در خیابان‌های ایران علیه افزایش قیمت بنزین روی داد و طی آن معترضان شعارهایی نیز در حمایت از دودمان پهلوی سر دادند. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۲۶ آبان گفته بود اعتراض‌های اخیر با تشویق خانواده پهلوی و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.
 
شهبانو فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران، در گفت‌وگو با رادیو فردا در واکنش به این سخنان گفته که او «باید فکر کند اعتراض‌های مردم در وهله اول برای چه بوده است».
 
شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، نیز سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی را «بزدلانه» خوانده و نوشته است که «حمایت از فریادِ "پهلوی"» در اعتراضات ایران «نه از رویِ تعصب، که برایِ ایران، رفاه ایرانی و سربلندی نامِ میهن است».
 
مریم رجوی، رئیس «شورای ملی مقاومت ایران»، نیز سخنان روز ۲۶ آبان آیت‌الله خامنه‌ای را «سخنان آشفته» نامیده و گفته است که «ولایت فقیه به پایان کار خود رسیده است.»
سخنگوی سپاه: این خشونت‌ها در اتفاقات اخیر بی‌سابقه بود
رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، در ادامه سخنان روز دوشنبه خود با اظهار اینکه «این خشونت‌ها در اتفاقات اخیر بی‌سابقه بود» مدعی شد که «در این اغتشاشات رفتار داعش‌واری را شاهد بودیم، اغتشاشگران با سلاح‌های مخفی به مردم شلیک می‌کردند. خشونت بالا، رفتار سازماندهی‌شده و بهره‌گیری از خانم‌ها برای ایجاد درگیری تجربه جدیدی در این اتفاقات بود.»
 
او توضیح بیشتری در مورد «بهره‌گیری از خانم‌ها برای ایجاد درگیری» نداد.
 
یک روز پیش از این نیز، علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی، مرجع تقلید، گفت که شدت خشونت معترضان «و برخورد فیزیکی آن‌ها جنگ تمام‌عیار امنیتی بود و در فتنه‌های قبل این سطح شدت را نداشتیم.»
 
او که از اعتراضات تحت عنوان «فتنه» یاد می‌کرد افزود که «آشوب‌های اخیر نسبت به فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ متفاوت است و تعداد شهرهایی که شرارت کردند با شهرهای دیگر تفاوت داشت.»
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا ادیانی همچنین خبر داد که برای سرکوب اعتراضات «تا ظهر یکشنبه ناجا به‌تنهایی در صحنه بود و با توجه به فراگیری و وسعت درگیری‌ها از ظهر یکشنبه بسیج و سپاه وارد صحنه شدند.»
 
وی همچنین مدعی شد که «پس از بازجویی‌هایی» که از معترضان بازداشتی انجام شد «بخشی از آن‌ها با عربستان، منافقین [سازمان مجاهدین خلق] و سلطنت‌طلبان ارتباط داشتند و ۱۸۲ لیدر اشرار با سازمان‌دهی و هدایت دشمن فعالیت می‌کردند.»
+6
رأی دهید
-150

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    خفه شو بابا. شماها اگر چیزی از حکومت پهلوی داشتین تا حالا صد تا هم گذاشته بودین روش. ظاهرا شعار بگو برگرد شاه و رضا شاه روحت شاد، خیلی به ماتحت این الاغهای دو پا نشادر ریخته.
    8
    150
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    "وی همچنین مدعی شد که «پس از بازجویی‌هایی» که از معترضان بازداشتی انجام شد «بخشی از آن‌ها با عربستان، منافقین [سازمان مجاهدین خلق] و سلطنت‌طلبان ارتباط داشتند": پس یعنی دم عربستان و مجاهدین و سلطنت طلبان گرم که تونستن ظرف ٢٤ ساعت تو بیشتر از ٥٠٠ نقطه "شرارت" راه بندازن؟؟؟😁
    8
    133
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    پیکان۵۸ - مالمو، سوئد

    ۴۰ ساله شا لجنها هر روز ۲۴ ساعته کوبیدید خراب کنید نتوانستید چون ملت از سره سیری و دروغ‌های ، دروغ گوی بزرگ که با پورویی ایستاد جلوی ۴۰ ملیون گفت همش دروغ بود، مثل ممل امریکائ،یک مشت اشغال بد تررکیب تر از تو را با پول سیر کرد و اسلحه داد دستشون و خره مراد را سوار شد
    5
    112
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن

    نسل جوان نمی خواهند مثل شما دستمال بدست عظما باشند .نسل جوان خوب میداند که چه میکند .چون از آگاهی بالایی برخوردار است.
    6
    127
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    harrp - وین، اتریش

    این چرا قیافش مثل میمون‌های اولیه که بعدا انسان شدن هست ؟ رشدِ ژنتیک نکرده اصلا همون فسیل مغز مونده چرا یکی‌ مدد کارِ اجتماعی واسش صدا کنه -- تو فیلم Lusy بابا بزرگش لبه رود خونه ماهی‌ میگیره
    1
    48
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    خدماتی که رضا شاه و خاندان پهلوی برای ایران و ایرانی کردند در تاریخ نقش بسته همانگونه که جنایت های شما ولایت دوستان بر تاریخ ایران حک می شود. با دروغ گفتن و جعل کردن این واقعیات از ذهن و دل مردم پاک نمی شود.
    5
    52
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    اکثر کسانی که علیه شاه فعالیت میکردند چه آنهایی که چپگرا بودند و چه آنهاییکه ملی و یا حتی کسانیکه یک روز در خود این نظام بودند اعتراف میکنند که اشتباه کردند که دست به انقلاب زدند این افراد اعتراف میکنند که کارشان سیاه نمایی و اغراق آمیز بوده و شاه آنقدر هم ستمگر نبود؛ حالا این با این صورت کریه و زشتش چی میخواد بگه که دروغ نباشه؟.
    2
    48
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    hamsafar110 - اوپسالا، سوئد

    اتفاقا حکومت پهلوی هم اونموقع در مورد آگاه کردن نسل جوان دهه پنجاه در مورد جانورصفتی و رذالت شما آخوندها کوتاهی کرد. این به اون در!
    2
    45
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    حیف اون فامیل که تو بدان منتسبی! احمق جان اگه اون 40 میلیون فراوانی ، آزادی و سرخوشی دوران پهلوی رو دیده بودند و میتونستن با دوران منحوس شما مقایسه کنن اونوقت خیلی راحتتر چوب توی آستین کوچک و بزرگ شما میکردند!!
    4
    51
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    پاسدار احمق کلی انسانهای با وجدان هنوز زنده اند که زمان دولت شاهنشاهی را به یاد داشته باشند و حتما" برای بچه ها و نوادگانشان تعریف کرده اند که دولت خوبی داشتند که در کنترل شاه بوده و بیشتر مردم در اسایش و ارامی و شادی زندگی را میگذارندن و ازادی های اجتماعی هم بطور کامل مردم داشتند ولی اخوندهای حقه باز با هزار کلک و نیرنگ توانستن مردم نا اگاه و تحصیل کرده های بی سوادمان را فریب دهند و ان حکومت برامده از خوبی و پاکی را به سقوط کشانن و یک دولت جنایتکار و خونخوار را به رهبری اخوندهای جاه طلب حقه باز کلاش را برسر کار اورند.
    2
    41
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی

    کم دروغ گفتید در مورد حکومت پهلوی ؟؟؟ مردم خودشان آگاه هستند و مطالعه دارند دیگه نیازی به چرت و پرت شما شنیدن ندارند
    2
    49
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

    [::arya_japan - توکیو، ژاپن::]. نسل جوان بقدری روشن و آگاه شده‌اند که می‌دانند آنها هم دیر و زود پیر و به دیار باقی می‌شتافند. پس باید خود را آماده و به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش داد. شما فقط نظر خودت رو بده، نسل جوان ما انقلابی است نه اهل عیش و نوش و مجالس لهو و لعب.
    64
    2
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    نظام حاکم تورو کاملا درک و لمس کردن که نظام پهلوی رو لمس نکرده به جون میخرن
    3
    33
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    اشتباه نکن شک نکردند بلکه این نسلهای سرکوب شده به یقین رسیدن که شما با حمایت آمریکا و غرب و شرق حکومت پیش رو پهلوی رو سرنگون کردید و همان کسانی که حامی شما بودند کاری کردند که کشور پیشرو ایران تبدیل به بدترین کشور دنیا در همه چیز بشه. سرهم کردن موشکهای کره شمالی و چین و اسم عربی روش گذاشتن نهایت هنر شماست و هر آنچه ادعا کردید مشخص شده تبلیغات تو خالی و پوچ بوده و هست.
    1
    39
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    خامنه ای و دامنه فاسدش فک میکنه میشه پهلوی رو با سازمان مجاهدین خلق جمع کرد. مجاهدین اساسا هیچکس رو قبول ندارند و در حال حاضر هم فقط گوشت قربانی حکومت دیکتاتوری ولایت فقیه هستش برای اینکه بتوانند تقصیرها رو گردن آنها بیاندازند ولی امروز مردم همه یکصدا خواستار سقوط حکومت فاسد و دزد دینی و برگشتن حکومت غیر دینی و دمکراتیک هستند حالا پهلوی بخاطر عملکرد واقعا خیره کننده ای که داشت باید مورد احترام مردم ایران باشه حتی اگر دوباره به قدرت نرسند بازم هم مردم امروز میدونند که چه کسی واقعا برای کشور کار کرده و کشور را از خاک بلند کرده و چه کسی واقعا دزدی و غارت کرده و کشوری که از نظر اقتصادی پیشرو بود را گرفتند و با خاک یکسان کردند. نماد حکومت پهلوی کارخانجات عظیم شیشه و آلومینیم و آهن و الکترونیک و خودروسازی و داروسازی و ماشین سازی و قطعه سازی و. بود و نماد حکومت دینی تخریب همه چیز این مملکت و ساخت راه و پل و سدهای بی کیفیت برای بالا کشیدن بودجه های عمرانی کشور توسط سپاه و سایر شرکتهای اقماری حکومت هستش.
    1
    35
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    آدم حالش بهم میخوره از قیافه های اینا و طرز فکرشون یه مشت آدم کش بی سواد
    2
    36
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    محمد عبدالله - ابوظبی، امارات متحده عربی

    با سلام به هموطنان محترم. این کفتار ادم کش بعد ازچهل سال نابودی ایران هدر دادن عمرو جوانی ۳ نسل از هموطنان عزیزمان هنوز هم عربده کشی میکند بایستی به این خنزیرصفت بی غیرت گوشزد کرد که به اسم اسلام مملکت و محیط زیست را نابود کردید تاریخ و فرهنگ ایران را با شستشوی مغزی دانش اموزان مدارس و خوراندن افسانه های امام زمان . مرده پرستی و خرافات و تهمت و افترا به خانواده پهلوی در کتابهای درسی سعی کردید کل تاریخ و فرهنگ قبل از انقلاب را محو کنید شماها کشور را ایران را با ۸۰ میلیون به گروگان گرفته اید تمام درامد حاصل از فروش نفت و منابع طبیعی رابه جای اینکه صرف ابادانی کشور ساخت مدرسه بیمارستان و سایر زیرساختها برای نسل اینده فقط ثروت را به باد فنا داده اید بیش از چند صد میلیون صرف کشتن انسانهای بیگناه در سوریه یمن عراق فلسطین و ترورمخالفان در اروپا وسایر کشورها کردید خاک و جنگلهای مملکت را نابود کردید دریای خزر را تقدیم روسیه کردید امیدوارم که خدا ازتون نگذرد و تاوان این همه ظلم و جنایت را هم در دنیا ببینید و هم اخرت
    3
    41
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    چرا سردار های سپاه موهاشون رو رنگ میکنن اما ریشاشون سفیده. چون که اخوندها به راحتی ملیجک همدیگر رو بشناسن ۰۰۰
    2
    44
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Botol - شهر من، آلمان

    دیگر حنای شما رنگی نداره و مردم به هویت شما پی بردن و ترمیم اشتباهات جواب نمیده.
    2
    42
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    چه موجوداتى هستید که صورتتان هم بسان سیرتتان زشت است. آشغالهاى اشغالگر چیزى از عمر نکبت بارتان باقى نمانده است، تا میتوانید زوزه بکشید.
    2
    43
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    m_esd - هامبورگ، آلمان

    این یکی تو بی سوادی،البته توکثافتی یه سور زده ی به بقیه حیوانات نظام کثیف .
    0
    24
    دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    یک خار موی پهلوی به هزاران .ملاهای خایین مرزبومم . برابری میکند. خاندان پهلوی تمام دوران دلسوز مردم ایران بودن. فرع پهلوی با صبر صبوری چهل اندی سال ثابت کرد . دوستار ایران ایرانیست. در بدترین شریط زندگی. حامی فرزندان ایران بودن. فرع پهلوی مادر ایران است .
    0
    11
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    harrp - وین، اتریش
    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. تو همون چاهِ عمیق نیستی‌ گوگولی؟ با چنتا آیدی میایی‌ اینجا با خودت چت میکنی‌-- جانِ رهبرِ فلج ...
    0
    10
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    babak.iraniii - تهران، ایران
    بقول عما الدین باقی روزنامه نگار در زمان انقلاب سال57 در مدت 6 ماه اعتراض 92نفر در کل ایران کشته شدن ولب شما در اعتراض آبان همین سال در خلال 48ساعت بیش از 300 نفر را کشتید کوچکترین رحم و مروتی در وجود شما نیست
    0
    6
    ‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.