انتقاد شدید فرانسه از آمریکا به علت پاسخ ندادن به حملات منتسب به ایران

یورونیوز :فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه روز شنبه دو آبان، در بحرین از خروج تدریجی ایالات متحده آمریکا از خاورمیانه و بی‌عملی آمریکا علیه حملات اخیری که در خلیج فارس به ایران نسبت داده می‌شود، ابراز نگرانی کرد.
 
تنش‌ها در خاورمیانه از ماه مه گذشته (اردیبهشت) با حمله به نفتکش‌ها، ساقط کردن پهپاد آمریکایی و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی افزایش یافته است. برخی از کشورهای منطقه و جهان، تهران را به دست داشتن در برخی از این حملات متهم کرده‌اند اما مقام‌های ایران هر بار این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.
 
واشنگتن تاکنون از حملات تلافی‌جویانه اجتناب کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از ساقط شدن پهپاد آمریکایی، حمله به ایران را در لحظه آخر لغو کرد.
 
پارلی که در پانزدهمین نشست سالانه گفت‌گوی منامه در پایتخت بحرین سخن می‌گفت، تأکید کرد: «شاهد جدایی تدریجی و عمدی آمریکا هستیم.»
 
وی افزود: «هنگامی که حمله به کشتی‌ها بدون پاسخ باقی ماند، پهپاد مورد حمله قرار گرفت. وقتی به این موضوع نیز پاسخی داده نشد، تاسیسات مهم نفتی بمباران شد. [این حملات] کجا متوقف می‌شود؟» خانم پارلی در سخنان خود به‌طور مستقیم نامی از ایران نیاورد.
 
وزیر دفاع فرانسه همچنین تاکید کرد که منطقه خاور میانه به کم و زیاد شدن حضور آمریکا عادت دارد، اما این بار به‌نظر «جدی‌تر» می‌آید. وی در عین حال اعلام کرد که کشورش به گفت‌وگوها با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال اضافه کرد: «ما در کنار متحدان خود خواهیم ایستاد. شما می‌توانید روی ما حساب کنید.»
 
این سخنان در حالی مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن سه شنبه شب پس از عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده است. با این حال آمریکا در ماه‌های اخیر از عقب‌نشینی از شمال سوریه و همچنین احتمال کاهش نیروهایش در افغانستان و در نهایت خروج از این کشور خبر داده است.
+49
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    یه دلیلش اینه که چین زده اقتصاد امریکا رو نابود کرده باید اول از پس گشنه های خودش بر بیاد دوم اینکه اینهمه پول برای عراق و افغانستان خرج کردند واقعا برگشت نداشت و اقتصادشون رو خرابتر کرد و نمیخوان توی یه مخمصه بزرگتر از عراق خودشون رو درگیر کنند مخصوصا افکار عمومی جهان بعداز قضیه عراق و افغانستان و اینا خیلی به امریکا بدبین شدند که این همش میره کشورای مسلمونا رو داغون میکنه و اینا ...در هر حال ارتش و نیرو هوایی ایران هیچی نیست که امریکا ازش بخواد بترسه فقط بخاطر مسائل دیگه هست که کلا تصمیم گرفته خاورمیانه رو ترک کنه ووحساب کن روزی خداتومن فقط خرج سربازایی هست که تو منطقه داره و این از جیب مالیات دهنده امریکایی میاد بیرون و اونا مثل ما گاگول نیستن که حکومتشون هر کاری کرد حرف نزنن میرن سراغ نماینده کنگره و منگره پدرشونو در میارن که غلط کردی پول منو میبری حروم میکنی
    24
    40
    شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک

    این فرانسوی هم عادت کرده اند که از آلت دیگران برای باردار کردن این کشورها استفاده کنند. خوب اگر اینقدر عاشق چشم و آبروی بحرینی ها هستید چرا خودتان باردارشان نمیکنید و از آمریکا مایه میگذرید؟
    3
    29
    شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    چرا آمریکا حمله کنه؟ ترومپ خر نیست پول الکی‌ تو خاورمیانه خرج کنه، چرا از خودتون مایه نمیذارید اگر جرات دارید؟
    8
    16
    شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sebastianxxl - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    قبل از انتخابات امریکا یه سری ایرانینهای مقیم امریکا راسیست اش داغتر از کاسه به ترامپ رای دادن به امید عوض کردن جمهوری اسـ... اما ترامپ شده نوکر روسیه! بابا روسیه نمیخواد این رژیم عوض شه! یه سری ارازال و اوباش دارن ایران رو اداره میکنن ٫احمدی نژاد امریکا هم نمیخواد عوضش کنه.وسلام
    1
    14
    یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.