حمله اسرائیل به اهداف نظامی سوری و ایرانی در داخل خاک سوریه

 این تصویر در ۲۸ آبان یک تانک ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان در نزدیکی مرز سوریه را نشان می‌دهد؛ ارتش اسرائیل گفته بود چند موشک پرتاب‌شده از سوریه را ردگیری و سرنگون کرده‌است رادیو فردا :ارتش اسرائیل می‌گوید در واکنش به حمله موشکی روز سه‌شنبه، به اهداف نظامی سوری و ایرانی در داخل خاک سوریه «حمله گسترده‌ای» انجام داده‌است. سوریه می‌گوید «بیشتر موشک‌ها را سرنگون کرده‌است».
 
به گزارش خبرگزاری رویترز سرهنگ اویچای ادرائی، از سخنگویان ارتش اسرائیل، گفته این کشور در واکنش به حمله روز گذشته از سوریه، به اهداف نظامی متعلق به ایران و سوریه در این کشور دوم حمله کرده‌است.
 
ارتش اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر نیز حملات را تائید کرده و می‌گوید «ما در واکنش به موشک‌های پرتاب‌شده در شب گذشته به‌سوی اسرائیل توسط نیروهای ایرانی در سوریه، به اهداف متعلق به نیروی قدس ایران و ارتش سوریه حمله گسترده‌ای کرده‌ایم».
 
در ادامه آمده است در این عملیات «با وجود هشدارهای واضح ما یک موشک ضد هوایی سوریه پرتاب شده که در نتیجه آن شماری از سامانه‌های پدافند هوایی سوریه نابود شدند». از سوی دیگر اما خبرگزاری رسمی سوریه به‌نقل از یک مقام نظامی آن کشور می‌گوید پدافند هوایی آن‌ها «بیشتر موشک‌های پرتاب‌شده از جنگنده‌های اسرائیل را بر فراز آسمان دمشق، پیش از برخورد به هدف نابود کرده‌است».
 
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در دمشق می‌گوید صدای چندین انفجار مهیب شنیده شده‌است.
 
این حملات و رخدادها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل اعلام کرد چهار موشک پرتاب‌شده از سوریه را هدف قرار داده‌است.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید روز سه‌شنبه موشک‌هایی از یک پایگاه وابسته به گروه‌های حامی دولت سوریه در اطراف دمشق به اسرائیل پرتاب شده‌اند.
 
تازه‌ترین تحولات در حالی‌ست که ارتش اسرائیل ۲۱ آبان‌ماه، در دو حمله جداگانه به باریکه غزه و دمشق، دو عضو ارشد در گروه جهاد اسلامی را هدف قرار داد. در واکنش شبه‌نظامیان چند شهر اسرائیل را با موشک هدف قرار دادند و پس از آن نیز درگیری‌ها بین غزه و اسرائیل ادامه پیدا کرد.
+73
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    ای دستش درد نکنه بزنه تمامی این تروریستها را هلاک کنه .امیدوارم تروریستهای زیادی به هلاکت برسند از جمله سپاهیان مزدور و بسیجیان که مردم را به خاک و خون میکشند
    4
    66
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    [::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::] جانا سخن از زبان ما میگویی ، امیدوارم جوری بزنتشون که یکیشون برنگرده. سالها هی میگفتیم سر مار رو بزنن ، اما دنیا رو یه جوری خسته کردن که همه اندام مار رو با هم از لبنان تا عراق و یمن و سوریه دارن میزنن. حساب سر مار رو هم در ایران خود مردم دارن میرسن. ای فقط روزی رو ببینم که چلاق علی رو با ریشش میکشن جلوی دوربین و التماسهاش رو همه دنیا بشنون.
    3
    44
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    [::بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک::]. یمنی ها هم بر علیه رژیم دیکتاتوری اسلامی و دخالت هایش در کشورشان بر خاستند لبنان عراق یمن و همینجور اضافه خواهد شد اینها مار نیستند افعی هستند
    2
    39
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    مذهب تشیع همان زرتشت پنهان است که فرهنگ ایرانی آریایی را درون خود حفظ کرده و هیچ شیعه ای مسلمان نیست . اسرائیل حق مداخله در حوزه تمدنی ایران شیعه (آریایی) را ندارد و این تجاوز به حریم سوریه درون حوزه تمدنی ایران را محکوم میکنیم
    24
    5
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    مرض باور به شما رسوخ کرده. اونم از این شکر خوری‌ها زیاد می‌‌کند. آقا پرچم دار درفش کاوینی. جنتی کاوه اهنگر. خودش هم آرش کمانگیر. وقتی‌ کم می‌‌آورید. به غلط کردن می‌‌افتید. زردوشتی چه چیز مشترک با شیعه دارد.؟ می‌‌گوید گفتار نیک. کردار نیک. رفتار نیک. کجا شیعه این چیز‌ها دارد. آقات که مثل سگ دروغ می‌‌گوید. کردار نیک هم که داریم از بسیجی فاشیست مذهبی‌ می‌‌بینیم. رفتار نیک هم از خود شما. روز روشن هزیان گوهی. شیعه همان زردشتی است. محکوم هم بکن تا جانت در آید. انگار اسراهیل منتظر است .تا شما محکوم کند یا خیر. اون سپاه شخم می‌‌زند. کار خوبی‌ هم می‌‌کند. دنبال چه چیزی هستید در لبنان .عراق سوریه.؟ زر هم نزن .از ناموس دفاع می‌‌کنیم. از این غلتا هم قایم سلیمانی زیاد می‌‌کرد. "از ناموس خود در این کشور‌ها دفاع.تا در ایران مجبور نباشیم". زرشگ.دیدم چطور از ناموس ما در مهشد دفاع کردید. شدید پری بلنده دولت امام زمان.و در اینجا گنده .....
    1
    15
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.