روزنامه کیهان : معترضان فارسی حرف نمی‌زنند، بغی هستند و با طناب‌دار اعدام خواهند شد

ایران اینترنشنال :در حالی که گزارش‌ها از ده‌ها کشته‌ در جریان اعتراضات سراسری چهار روز گذشته در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد، روزنامه کیهان با عنوان اینکه بخشی از معترضان «ایرانی نیستند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کنند»، معترضان را «بغی» نامید و به «اعدام با طناب دار» تهدید کرد.
 
روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای منتشر می‌شود پس از آنکه روز دوشنبه مردم معترض را به «حمله و کشتار گسترده» تهدید کرد، در شماره سه شنبه خود به نقل از مقام‌های قوه قضاییه معترضان را به «اعدام با طناب دار» تهدید کرد.
 
این روزنامه که نماینده مستقیم رهبر جمهوری اسلامی آن را مدیریت می‌کند در شماره سه‌شنبه ۲۸ آبان در حالی که معترضان را «اشرار اجاره‌ای» نامید، نوشت: «برخی از بازداشت شدگان در اعترافات خود گفته‌اند؛ قرار بود اگر شناسایی شدیم با سرپل‌ها تماس بگیریم تا از کشور خارج بشویم و چنانچه شناسایی نشدیم، مبالغی دریافت کنیم و برای آشوب‌های بعدی آماده ‌باشیم و افرادی را که احتمال همکاری آنها وجود داشت، جذب کنیم.»
 
کیهان سپس از تضمین «مراجع قضایی» برای اعدام معترضان خبر داد و نوشت: «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند و در این خصوص گفته شده که جنایت آشوبگران مصداق بغی است و مجازات قانونی و شرعی آنها اعدام است.»
 
علاوه بر این، پس از آنکه استانداران تهران، یزد، آذربایجان شرقی و چند استان دیگر مردم معترض را «غیر بومی» معرفی کردند، روزنامه کیهان در شماره سه‌شنبه خود از قول اسـتوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس، نوشت: «در میان اغتشاشگران افرادی بودند که با صورت‌های نقاب زده اسلحه کلت به همراه داشتند. برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کردند.»
 
کیهان با اشاره به حمله معترضان به حوزه‌های علمیه، نوشت: «در شهرهای کازرون، شیراز و مصلای شهر قدس، قلعه‌ حسن‌خان قرآن‌ها را به آتش کشانده و در برخی نقاط به مساجد و حوزه‌های علمیه حمله کردند.»
 
این روزنامه که پس از سخنان دو روز قبل علی خامنه‌ای که معترضان را «اشرار» خواند از عنوان «اشرار» و «آشوبگر» برای معترضان استفاده می‌کند، همچنین نوشت: «آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهر قدس در غرب استان تهران با جمع کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلا در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند و این اتفاق در شهرهای شیراز و کازرون نیز افتاد و اشرار با حمله به دو مسجد و مدرسه علمیه ده‌ها جلد قرآن کریم را سوزاندند.»
 
حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، روز دوشنبه نیز  معترض را به حمله کشتار گسترده تهدید کرد و با ذکر آیه «اگر زنان و مردان مومنی نبودند که اگر حمله کنید آن‌ها را هلاک می‌سازید،به شما اجازه حمله داده می‌شد» نوشت: «این حمله فقط تا جدا شدن خداجویان از کافران به تاخیر افتاد و امروز هم چنین است.»
+11
رأی دهید
-126

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Cyrus749 - برایتون، انگلستان

    کیهان و طرفداراش به گور پدر نداشتشون خندیدن، فقط حسن و حسین بودن که فارسی حرف نمیزدن
    13
    180
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    metalrain - استکهلم، سوئد

    اتفاقا آخوندها هم فارسی صحبت نمیکنند و از زبان پارسی بیزارند.
    13
    114
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران

    کی از شیراز خبر جدید داره!!!؟ خبرهای تایید نشده ایی شنیدم که مردم به پادگانها حمله کردند و مسلح شدند!!! کسی واقعیت این خبر را تایید می کنه یا جعلی هستش!!!؟
    25
    81
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    حسین شریعتمداری با این حرفش خودش. نشون داد که بازجو هست. یادمون باشه که باید از درخت اویزونش کنیم ،.....هورا،زنده باد ایران
    12
    96
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    اگه واقعا آمریکا راست میگه که حمایت میکنه الان بهترین زمان حمله به چند پالایشگاه و کشتی های. سپاه هست که باعث می‌شه نیروهای نظامی و بسیج به سمت مرزا فرستاده شن تا مردم از داخل. موفق تر عمل کنن،وگر نه اینا تمام نیروها رو برای سرکوب داخل به کار میبرن
    15
    83
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    نه اینها ایرانبی حرف میزنبند و توی توله صیغه ایرانی نمیفهم،ی و از اقلام صیغه ای وارداتی هستی
    14
    37
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    [::freedom of the press - تهران، ایران::]. طبق خبرهای نیمه تاید شده در شهرهای پاوه، باینکان و کرمانشاه مردم تحدادی از پایگاهای بسیج را خلع سلاح کردند، تعدادی از نیروهای ارتش هم به مردم پیوستند، تا چه حد درست است معلوم نیست چون مقررات نظامی در این شهرها برقراره و اجازه نمیدن حتی زخمیها را به بیمارستان انتقال دهند!
    13
    43
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - کلن، آلمان
    حالا که خر تو خره , تو بگو خر داره اینجا چک شرخر میخره! کی به کیه ؟.
    17
    13
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    کیهان در شماره سه‌شنبه خود از قول استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس، نوشت: «در میان اغتشاشگران افرادی بودند که با صورت‌های نقاب زده اسلحه کلت به همراه داشتند. برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کردند.». ببینید ان روزنامه از چه کسی به عنوان منبع یاد میکند .استوار اخوند
    15
    28
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    مگر سما سقط پرستهای مرتجع نمیگید این قران تحریف شده است و اصل نیست و قران اصل در پوست یک بز وحشی بنان جر جایی بین کربلا و نجف نزدیک مرز ایسلند همسایه بورکیناسفاسو خاک شده. واقعا شما سقط پرستها تخمه صیغه دروغگو و حرام لقمه هستید که الان به ان قرانتحریف شده میگید کتاب الهی!.. «آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهر قدس در غرب استان تهران با جمع کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلا در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند و این اتفاق در شهرهای شیراز و کازرون نیز افتاد و اشرار با حمله به دو مسجد و مدرسه علمیه ده‌ها جلد قرآن کریم را سوزاندند.»..
    15
    15
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان
    اینها مزدورهای شما هستندکه فارسی صحبت نمی کنند. بغی دیگه چیه! خود وطن فروش شون میدونند دارند در مورد چی صحبت میکنند ما که نفهمیدیم معنی بغی را! اصلا چند تا آخونده را با عمامشون آویزان کنید به تیر چراغ برق تا عبرت بشه برای کیهان و ارباب بغی اش.
    15
    29
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. چقدر ساده ای فکرمیکنی چون مردم داخل تظاهرات کردن آمریکا میاد حمله کنه.آخه مگه الکیه.کجای تاریخ معاصرهمچین اتفاقی افتاده.هزینه مادی وسیاسی اینکار میدونی چقدره. اینها اگه ۱۰۰ هزار نفرم بکشن هیچ کشوری همچین اقدامی نمیکنه.
    9
    13
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - کوماسی، غنا
    [::freedom of the press - تهران، ایران::]. دوست عزیز درشهربردسیر کرمان این اتفاق افتاده و انبار سلاح ناجا رو تقریبا خالی کردند ولی شیراز رو نمیدونم
    8
    19
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران
    [::ordak - بن، آلمان::]. ممنون از اطلاع رسانی ات. خدا کنه تو تهران هم همین انفاق بیفته
    9
    18
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Ardelan - سارپسبورگ، نروژ
    این پاچه گیر بی قلاده یعنی حسین شریعتمداری هم نام وهم شهرتش ڕبطی به زبان فارسی ندارد . شیرازمهد وگهواره شعروادبیات وزبان فارست است کجابازبانی دیگر شعارداداه اند . این شماو ولی وآخوندها هستیدبازبان بغی دارید صحبت می کنید . شمازبان نفهم وگوش شنوایی ندارید آن زبانی که شعارمی دهند به واضح می گویند گورتان راگم کنید ای لاشخورها ولتنبارولندهور ها.
    11
    22
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. شاید تو راست میگی و من ساده هستم ولی آمریکا این کارو به خاطر مردم ما نمی‌کنه. بلکه سالهاست که فهمیده مثلث حزب الله رو که ایران سوریه و لبنان هست باید در منطقه تخریب کنه. چون توسط روسیه حمایت میشن، و کنترل منطقه در دست روسیه افتاده . در اصل این جنگ شکست روسیه خواهد بود تو خاور میانه.
    7
    15
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    [::freedom of the press - تهران، ایران::]. اگر رژیم اینترنت را ببنده دهان ملت را نمیتونه ببنده. رفیق شیراز بکلی ازاد شده، به خانه امام جمعه حمله شده بود، به گفته کسانیکه انجا بودند ظاهرا امام جمعه چند روزه خودش را مخفی کرده ،در خانه این مزدور بیش از ۸ تن مواد خوراکی و پوشاکی که برای زلزله زده ها از خارج امده بوده انبار شده بود. بگذریم در کرمانشاه شهر الهیه کلا ازاد شده. در سنندج نیروهای انتظامی اکثرا به مردم پیوستند، جوانرود بلکی خالی از مزدور رژیم است، نیروهای مسلح کرد برای دفاع از ملت وارد کشور شدند . حتی ارتش علنا به گروهایی که رژیم به انها برای ورود به کشور کمک میکند به این خاطر قرار است تمام ارتشیها را از مرزهای کردستان خارج شوند و مرزها به سپاه و نیروهای مزدورشون که از عراق امدند داده بشه، ولی سپاه همه جا گیر است.
    6
    12
    ‌سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    بله پارسی حرف نمیزنند ولی همه 80 میلیون ایرانی حرفشون رو می فهمند الا همین یک میلیون مواجب حرام خور حضرت آقا که عربی بیشتر می فهمند تا پارسی. شعارها همه به انگلیسی هستش بخصوص اون مرگ بر خامنه ای رو هم به انگلیسی نوشتن من تایید میکنم.
    3
    15
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    bozurgmehr - لندن، انگلستان
    مریم رجوی سالها پیش ادعا کرد ما «هزار کانون شورشی» را داریم در ایران سازمان دهی میکنیم. همین الان به سایت رسمی فرقه تروریستی مجاهدین خلق برید و «هزار کانون شورشی» را جستجو کنید تا ببینید اکثر این به آتش کشیدن بانک و مسجد و تیراندازی ها و مسدود کردن خیابان کار خودشونه و با افتخار هم اعلام میکنن مریم رجوی رهبر معترضین هست و دیگه مسئله گرانی بنزین نیست بلکه براندازی نظام به هر قیمتی هست و خب گویا جان جوانان وطن هزینه به قدرت رسیدن مریم رجوی باشه.
    6
    2
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران
    از تمامی عزیزانی که اطلاع رسانی کردند ممنون
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    گوش مردم دیگه از این چرت و پرتا پر شده دیگه کارگر نیست
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    اینها صد در صد یا امریگاهی هستن. یا اسراییلی. ....را . نگذارید. رسوایتان کنن. من فکر میکنم. بقره ای صحبت میکنن. شما حالیتان نمی شه . از کارکردان سریال بقره کمک بگیرید. تا در ترجمه کمکتان کنه
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.