واکنش فرح پهلوی به اظهارات خامنه‌ای درباره نقش خانواده پهلوی در اعتراضات ایران

 فرح پهلوی می‌گوید که هیچ چیز و هیچ کسی یارای ایستادن در برابر یک ملت را ندارد. رادیو فردا :فرح پهلوی، آخرین شهبانوی ایران، در گفت‌وگو با رادیو فردا به اظهارات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره دخالت خانواده پهلوی در اعتراض‌های سه روز گذشته در ایران واکنش نشان داد.
 
فرح پهلوی شامگاه یکشنبه ۲۶ آبان در این زمینه گفت: «ایشان [خامنه‌ای] باید فکر کند اعتراض‌های مردم در وهله اول برای چه بوده است».
 
آیت‌الله خامنه‌ای ساعاتی پیشتر گفته بود اعتراض‌های اخیر با تشویق خانواده پهلوی و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.
 
شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در بیانیه‌هایی از خواسته‌های معترضان حمایت کرده بودند.
 
فرح پهلوی در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو فردا خطاب به مردم ایران گفت: «در سومین روز آغاز اعتراضات به حق شما مثل هر ایرانی میهن‌دوست دیگر کنار شما و با شما هستم. بدانید که هیچ چیز و هیچ کسی یارای ایستادن در برابر یک ملت را ندارد. به خانواده جان‌باختگان تسلیت و برای مجروحین بهبودی کامل آرزو می‌کنم».
 
آخرین شهبانوی ایران گفت: «فریاد حق‌خواهی و قدرشناسی معترضان نسبت به پادشاهان پهلوی را ارج می‌نهم و از طرف خودم و خانواده از مردم سپاسگزارم».
 
ایران از روز ۲۴ آبان شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای به افزایش قیمت بنزین بود که در جریان آنها شعارهای تند سیاسی علیه رهبران جمهوری اسلامی سر داده شد.
 
در این اعتراضات به مانند اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ شعارهایی نیز در حمایت از رضاشاه و خانواده پهلوی سر داده شد.
 
اعتراض‌های اخیر تاکنون بیش از سی کشته برجای گذاشته و صدها نفر نیز بازداشت شده‌اند.
 
در همین حال، آخرین ولیعهد ایران در پیامی به مردم ایران اعتراضات به افزایش قیمت بنزین را «نمایشی باشکوه از همبستگی ملی، و تازه‌ترین نمونه از دادخواهی تاریخی ایرانیان در آن سرزمین کهن» خواند.
 
شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که «درد» مردم ایران «بیش از آنکه قیمت بنزین باشد، کرامتی‌ست که از دست رفته‌اش می‌بیند».
 
وی خطاب به مردم ایران گفته است: «شما به درستی دریافته‌اید که تا ایران در اشغال جمهوری اسلامی است، فقر، دروغ، تحریم، بیداد و تبعیض، فساد افسار گسیخته و ستمگری نیز بر کشور حکم‌فرماست. شما به درستی دریافته‌اید که تنها راه رهایی، نه صندوق‌های دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌های ایران است».
 
آخرین ولیعهد ایران تاکید کرد که «هرچه این جنبش ملی حق‌طلبانه، بزرگ‌تر و گسترده‌تر شود» امکان سرکوب آن «برای این فرقه تبهکار و فاسد، سخت‌تر و سخت‌تر خواهد بود».
+178
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران

    فرح پهلوی باید در مورد پسر دایی همچون کوتاهی که در مورد شورش ۵۷ انجام داده، باید بازخواست شود
    162
    38
    یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی

    به‌کوری چشم زالوها و فاطی شل‌ها و باورهای‌عق‌‌آور سر تعظیم به میهندوستیتان که همیشه خاری بوده وسط چشم این اراذل و اوباش اسلامی. بقیه هم اگه یک‌ذره عقل تو اون کله داشته باشن حداقل یک معذرت‌خواهی از شما مادر ایرانزمین بخاطر ثبت در تاریخ هم که شده میکنند شاید نسلهای آینده بخشیدشون برای جوری که در عن‌قلاب ۵۷ در حق نزدیک به دو نسل من و بعد من کردن .
    41
    133
    یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    عرزشی ها ببینین و بسوزین
    34
    100
    یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    همین که پنجمین ارتش رو داشتیم ولی موقع خودکشی دستجمعی ٥٧، نیروی ضد شورش نداشتیم خیلی حرف برای گفتن داره. تمام اون ١٠ میلیون اضافی که تو ایران هستن فدای یه تار موی این خانواده.
    41
    120
    یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی

    [::Zaall - اصفهان، ایران::]. ذالذالک ضرب‌المثل هست میگه زالو برای همیشه پشت ابر نمیمونه . امروز و این یکی دو روزه نشون دادی که همونقدر که من از بخارستم تو هم از اصفهانی ! .... تو این سه روز رئیست ظریف نتونسته اینقدر وارد ینترنت بشه تو ایران اما تو شدی !!!!! خوب از اولش میگفتی توی سفارت ج آسهالی کار میکنی . یعنی اینقدر شرم آوره حتی برای شماها که بگین مزدور سفارتین ؟ هر چند من شک دارم که توهمون ماله‌کش بیسواد از ورشو نباشی که غلطهای املائی هردوتاتون سپر به سپر میرن از بیسوادی !!!!
    32
    111
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Daniel Abi - نانتالی، فنلاند

    من عاشق خانواده پهلوی هستم. و صحبتهای شاهزاده رضا همیشه خوب بوده برای همه ایرانیها.
    26
    65
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    جناب سروان - مونرآل، کانادا

    [::گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی::]. بابا پوارو شرلوک هولمز تلی ساوالاس کاراگاه درک بازرس دودو کاراگاه مرداک مرد شش میلیون دلاری بازرس دایره جنایی خیلی زور زدی الان اینو فهمیدی؟از روز اول معلوم بود که این رفیقمون زال از ایران نیست تازه فهمیدی کوروش جون؟خیلی شوتی بخدا هاهاها خیلی مونده یاد بگیری
    65
    11
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد

    مردم ایران خارج نشین . ایرانیان داخل ایران از شما درخواست همیاری دارن . شما را قسم به وجدانتان میدهم. بیاید یکبار شده اتحاد کنید. بخاطر خون فرزند ایران.از تک تکتان عاجزانه تقاضا دارم. گذشته ها را فراموش . به امروز فکر کنید. بس است. انتخات. دو بهم زنی. در ایران دارن مردم از گرسنگی و نداری جانشان را فدا شما میکنن. اگر مرد هستی اگر زن هستی بیا. پدرانه. ومادرنه. حامیشان باش. فگر کن فرزند خودت بود دیروز. که در قبرستان جوانیش را فدا کرد تا مردمش در اسایش باشن. از شما هموطنان تقاضای دست در دست هم را دارم. تا حکومت جعل وجعول. را از خاک ایران پاکزازی شود. ممنونم
    15
    59
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی::]. خیلی نکته خوبی رو اشاره کردی. اینا یه چند تا خورده پا هستن که احتمالا افتابه بذار سفارت یا مسجد هستن. روزی سه نوبت که میرن توالت ها رو تمیزمیکنن بعدش بهشون میان میگن حالًا همونی رو که تمیز کردین برین توی.....!
    26
    49
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی

    [::جناب سروان - مونرآل، کانادا::]. خوب دربان همه که مثل تو توهمی نیستن آی کیو !!شماها اونقدر کودنید که فکر میکنید همه مثل شما ... ده تا آیدی دارن در حالی که عقل سالم میگه دلیلی نداره اگه حرفی داری برای گفتن با تک آیدی هم مردم حرفتو میشنون مگر اینکه عین خودت و همکاران نذری خورت چرت و پرت بلغور کنی که مجبور بشی با آیدیهای گوسفندی کامنت بذاری. یکیش همین خواهر مریت فاطی شله دومی هم خودت که بیست و اندی با همکارات آیدیهای مشترک دارین . در آخر خوشحالم که وضعیت رژیمت اینقدر بحرانیه که سایبرهای روانی تیمارستانها رو هم ازشون برای حفظ حاکمیتش استفاده میکنه تو هم خوشحال باش بلاخره چند صباحی بدون لباس فرژ آزاد زندگی میکنی.
    20
    44
    دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.