تماس دردسرساز با ملی‌پوش زن کاراته ایران

 احمد شقاقی دو بار در سبک «کن شین کان» عنوان قهرمانی جهان را در توکیو به دست آورد رادیو فردا :رییس سبک‌های آزاد فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران به دلیل تماس فیزیکی با ملی‌پوش زن از سمت خود برکنار شده است.
 
احمد شقاقی سال‌ها سمت نایب رییسی فدراسیون کاراته را در اختیار داشت و در آخرین انتخابات این فدراسیون نیز یکی از سه نامزد احراز سمت ریاست بود.
 
او در مسابقات بین‌المللی ژاپن همراه با چند ورزشکار از جمله یک کاراته‌کای زن حضور داشت. خبرگزاری فارس نوشته است آقای شقاقی به دلیل «رفتار خارج از چارچوب شرع و عرف از سمت خود برکنار شده».
 
فعالیت سبک «کن شین کان» از سال ۱۳۷۶ توسط شقاقی آغاز شده و تاکنون با ریاست خود او اداره می‌شد. شقاقی دو بار در این سبک، عنوان قهرمانی جهان را در توکیو به دست آورد.
 
سرمربیگری تیم‌های ملی کیوکوشین و تاپ کاراته، همچنین مسئولیت آزمون ارتقای درجه در کاراته ایران نیز در سوابق او درج شده است.
 
سبک «کن شین کان» که ریاستش به عهده شقاقی بود، پس از حضور در مسابقات توکیو به حالت تعلیق درآمده و اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارد.
 
خبرگزاری مهر نیز در گزارش خود نوشته است به دنبال انتشار فیلم از مسابقات توکیو ژاپن که طی آن احمد شقاقی تنها عضو بانوی ایران را هدایت کرد، فدراسیون کاراته تصمیم گرفت او را برکنار کند.
 
در فیلم منتشر شده، آقای شقاقی به عنوان مربی مشغول گرم کردن و آماده‌سازی نماینده زن ایران هنگام ورود به تاتامی است.
 
خبرگزاری فارس می‌نویسد مسئولان فدراسیون کاراته «برخورد قاطعی با شقاقی داشته‌اند».
 
با برکناری آقای شقاقی، حالا وحید مومنی دبیر فدراسیون کاراته به عنوان مسئول سبک‌های آزاد انتخاب شده.
 
شقاقی پس از شکست در انتخابات ریاست فدراسیون، از سوی طباطبایی رییس جدید این فدراسیون به عنوان رییس سبک‌های آزاد برگزیده شد، مسئولیتی که فقط سه ماه دوام داشت.
+2
رأی دهید
-12

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.