توضیح مطهری: قرص ضدبارداری را برای مزاح به کار بردم

 علی مطهریرادیو فردا :به دنبال بالاگرفتن انتقاد از علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، به دلیل توهین به یک دانشجوی معترض با استفاده از عبارت «قرص ضدبارداری»، وی در دفاع از خود توضیح داد که مخاطبش یک «دانشجوی پسر» بوده است. روز دوشنبه، ۱۳ آبان، ویدئویی در فضای مجازی از بخشی از سخنرانی آقای مطهری منتشر شد.
 
او در این سخنرانی در دانشگاه «شهید بهشتی» تهران، در پاسخ به دانشجویی که به او می‌گفت «قرض فراموشی همراهتون بگذارید»، از تریبون رسمی برنامه پاسخ می‌دهد: «من قرصام همیشه همراهمه، انواع قرصا رو هم برای شما دارم. قرص ضدبارداری هم خواستی، برای شما دارم.»
 
در پی انتشار این ویدئو، انتقاد از مطهری در فضای مجازی بالا گرفت که چنین عباراتی را در تحقیر زنان و در پاسخ به یک دانشجوی دختر به کار برده است.
 
اما خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان، به نقل از مطهری توضیح داد که «مزاح مورد نظر با یک دانشجوی پسر بوده است، نه دانشجوی دختر.»
 
این نماینده اصولگرای مجلس در حساب رسمی خود در اینستاگرام نیز ویدئوی یادشده را «شیطنت‌آمیز» خواند و به طور غیرمستقیم، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی را در این زمینه مقصر معرفی کرد.
 
وی نوشت: «از بسیج دانشجویی که دعوت‌کننده و برگزارکننده این برنامه بوده، انتظار چنین رفتاری نمی‌رفت.»
 
خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از مصطفی ترک همدانی، وکیل این نماینده مجلس، نوشته که موکلش علیه خبرگزاری فارس به دلیل «انتشار کلیپی تقطیع‌شده» از مطهری تحت عناوین اتهامی «نشر اکاذیب و توهین» اقامه دعوا کرده است.
 
این وکیل دادگستری اضافه کرد که مطهری «در پاسخ به کنایه و تمسخر آن فرد (دانشجو)، چنین جوابی داده و یکباره نبوده و مقدمه‌ای داشته است.»
 
آقای ترک‌ همدانی مدعی شد که انتشار این ویدئو، با هدف «تخریب شخصیت» موکل وی از نظر «اخلاقی» با وجود مطرح بودن وی به عنوان یک شخصیت «محبوب» و «موجه» میان مردم بوده است.
 
علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری که از وی به عنوان «معلم شهید» یاد می‌شود، از جمله نمایندگانی است که پیش از این بارها از رواج «بی‌اخلاقی» در جامعه انتقاد کرده است.
 
وی پیشتر در مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشته بود: «هم در فوتبال و هم در اخلاق باختیم.»
 
آقای مطهری در پست اینستاگرامی اخیر خود با اشاره به جنسیت دانشجوی پسر، تلاش کرده از فشارها بکاهد، اما از دانشجوی یادشده و مخاطبان، به دلیل ادبیات خود عذرخواهی نکرده است.
 
این نماینده اصولگرای مجلس که به دولت روحانی نیز نزدیک است، پیش از این هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس نهم گفته بود «‎خفه شو، بتمرگ، پفیوز.»
 
ادبیات علی مطهری نه تنها در فضای مجازی با انتقادهای تندی همراه شده، بلکه رسانه‌های محافظه‌کار نیز با اشاره به تنش‌های قبلی با مطهری، از این فرصت برای انتقاد از وی استفاده کرده‌اند.
در واکنش به تلاش شماری از کاربران فضای مجازی برای رفع و رجوع ماجرا با «شوخی» جلوه دادن آن، کاربری به نام سعید توئیت کرد: «حالا اگه به جای علی مطهری یه امام جمعه می‌گفت قرص ضدبارداری هم بخواهی دارم، همین علی مطهری جلو شورای عالی امنیت ملی خودشو آتیش می‌زد ...محمود صادقی هم سه ماه پیراهن مشکی می‌پوشید!»
+6
رأی دهید
-78

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    مزاح پیرمرد در مقام دولتی به یک شهروند و یک دختر. نمیدونم اسمش را هتک حرمت بذارم یا متلک جنسی یا تهدید.
    4
    37
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    nooshin tehrani - روم، ایتالیا

    احمق بی‌ شعور تو غلط کردی مزاح کردی. مزاح با دخترت بکن، مزاح با خواهرت بکن، مزاح با مادرت بکن، مزاح به قبرِ پدرت. نه با دخترِ مردم
    3
    52
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    شما غلط کردی با دختر مردم مزاح کردی! مگه همه دنیا رو با محرم و نامحرم خفه نکردین؟ چی شد ، دختر مردم به تو ساسکواچ محرم شد!؟ قرص ضد بارداری رو برای دخترت ببر اون بیشتر بکارش میخوره. (مزاح کردیم ما هم)
    5
    48
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد

    ابوی بزرگوارش شما هم برای مزاح به درون بشکه تشریف می بردند.
    3
    37
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    عجب که دانشجو پسر بوده که اگر هم پسر بوده باز کار زشت این آقا قابل توجیه نیست و در آن سالن فقط آقایان نبودند و کلی زن نشسته بودند و این توهین به زنان است .علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری که از وی به عنوان «معلم شهید» یاد می‌شود، از جمله نمایندگانی است که پیش از این بارها از رواج «بی‌اخلاقی» در جامعه انتقاد کرده است. آیا ایشان که از منتقدین بی اخلاقی در جامعه بوده این سخنان او با اخلاقی بوده کلا در اسلام همیشه به زنان توهین بوده و نگاه مردان به زنان نگاه برده دار به برده بوده و ادامه دارد
    3
    33
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    هیچ شکی نیست که اینها افراد با ادبی نیستند ولی مگر فحاشی یکی از خواص ایرانی ها نیست؟ در همین سایت نگاه کنید کسیکه بیشترین فحش رو میده بیشترین مثبت رو هم دریافت میکنه البته در این سایت فحش خوار و مادر حذف میشه ولی تشریف ببرید به فیس بوک و یا سایت هایی که نظارتی برش نمیشه اونچه فحش کثیف که تا حالا نشنیده اید رو یاد میگیرید و جالب اینکه کلی لایک هم ملت برای طرف به یادگار میگذارند.
    7
    19
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    به هر حال توله ی اون مطهری هستی و ملا زاده و شیاد و لجن و فاسد
    4
    43
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    naderali63 - گوتمبر، سوئد
    بابا داره میکه من هم اینها رو استفاده میکنم این بیچاره نمتونه بکه بک هست
    2
    10
    ‌سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    kata1379 - مشهد، ایران
    مگر این مملکت قحط رجال هست که باید همچین شخصی در مصدر و مثلا نماینده باشه . تقصیر اونهایی هست که میرن پای حرف این ملیجک
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
    عجبا، حالا ایشون یه سوتی دادن، توجیهش رو هم دادند. چرا اینقدر گیر دادین؟ با منم یه شوخی‌هایی شده، دیگه نباید زندگی رو بخودم خراب کنم که!
    12
    0
    ‌چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    تو به گور بابات خندیدی که مزاح کردی مرتیکه کجول!
    0
    1
    جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.