«برنامه دولت ایران» برای اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی؛ وزیر اقتصاد تکذیب کرد

خبرگزاری فارس سندی منتشر کرده که نشان می‎‌‎دهد سازمان امور مالیاتی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی هستند.
 
در متن این پیش‌نویس پیش‌بینی شده است که بتوان با اصلاحیه جدید ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بیشتر اخذ کرد که بخشی از آن مربوط به مالیات بر سود سپرده‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی است.
 
بر اساس این پیش‌نویس، ۶۰ درصد از سود حاصله از سود سرمایه‌گذاری کوتاه مدت کمتر از شش ماه، ۴۰ درصد از سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های میان مدت شش ماه تا یکسال و ۲۰ درصد از سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بیشتر از یک سال به عنوان مالیات باید به دولت پرداخت شود.
 
این گزارش در حالی است که به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی را تکذیب کرده است.
 
وی گفته است: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم نیز تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.
 
صندوق بین‌المللی پول اخیرا گزارشی منتشر کرد که می‌گوید ایران برای جبران کسری بودجه سال آینده نیاز به نفت ۱۹۵ دلاری دارد.
 
این در حالی است که طبق ارزیابی‌ سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود قیمت نفت در سال آینده حدود شصت دلار باشد.
 
صندوق بین‌المللی پول می‌گوید در سال جاری میزان کسری بودجه عمومی دولت ایران برابر با هشت درصد از کل اقتصاد کشور خواهد بود و سال آینده این رقم به ۸.۱ درصد خواهد رسید.
 
دولت در نظر دارد با افزایش مالیات‌ها، کاهش چشمگیر صادرات و درآمدهای نفتی را جبران کند که عمدتا ناشی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.
+8
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.