پژوهش جدید: ریشه همه انسان‌های امروزی به بوتسوآنا می‌رسد

 نقشه جنوب آفریقا رادیو فردا :تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که اجداد اولیه انسان‌های امروزی یا همان هوموساپینس در منطقه‌ای در کشور بوتسوآنا در جنوب قاره آفریقا حیات خود را آغاز کردند.
 
قبلا نیز دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که نسب جد همه انسان‌های امروزی به آفریقا برمی‌گردد، اما تعیین منطقه دقیق خاستگاه هوموساپینس‌ها موضوعی است که تحقیقات امروزه روی آن متمرکز شده است.
 
تحقیقات جدید که در نشریه «نیچر» منتشر شده، می‌گوید خاستگاه جد همه انسان‌ها جنوب رود زامبِزی است که این منطقه به غیر از شمال بوتسوآنا، مناطقی از کشورهای نامیبیا و زیمبابوه را نیز در بر می‌گیرد.
 
حدود۲۰۰ هزار سال پیش این مناطق سرسبز و پرآب محل زندگی اجداد اولیه انسان بود، اگرچه امروز تبدیل به شوره‌زار شده است.
 
تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد اجداد اولیه انسان به مدت ۷۰ هزار سال در این منطقه زندگی کرده و بعد از تغییرات اقلیمی، بخشی از هوموساپینس‌ها به مرور و طی ده‌ها هزار سال به مناطق دیگر، از جمله قاره آسیا و اروپا کوچ کردند.
 
در تحقیقات جدید بر اساس نمونه‌برداری از دی‌ان‌ای میتوکوندریایی که از مادر به فرزند منتقل می‌شود، به همراه تحقیقات زمین‌شناسی و اقلیمی نشان می‌دهد جد اولیه انسان‌ها در این منطقه زندگی می‌کرده‌ است.
 
البته برخی دانشمندان می‌گویند با تکیه بر دی‌ان‌ای میتوکوندریایی نمی‌توان مطمئن شد انسان‌های اولیه دقیقا در کدام منطقه زندگی می‌کرده‌اند.
 
تحقیقات دیگری نیز هست که نشان می‌دهد خاستگاه اجداد همه انسان‌ها شرق آفریقا بوده است.
+14
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    بلانسبت فاشیسم فارسیسم عاریایی. اونها قطعا ریشه متفاوتی داشتن. البته ریشه ای از منطقه ای بین افغانستان و پاکستان. بزرگترین هنر تاریخشون هم حکومت جمهوری اسلامی بوده. چون خاخامنشیها (حخامنشیها) که یهودی تبار بودن.
    3
    3
    ‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.