زنان باردار، نیازی به خوردن به جای دو نفر ندارند

حاملگی و افزایش کالری مورد نیاز بدن دویچه وله :در حال حاضر دستورالعمل‌‌های فعلی، بدون در نظر گرفتن وزن، به کلیه زنانی که باردار هستند، توصیه می‌‌کند روزانه میزان انرژی غذایی خود را در حدود ۳۴۰ تا ۴۵۰ کالری، در طول سه ماهه دوم و سوم افزایش دهند.
 
به گزارش "هلثلاین" ( Healthline) اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌‌دهد که بسیاری از زنان باردار، بخصوص کسانی که چاق هستند، نیازی به دریافت کالری اضافی ندارند.
 
تعداد زیادی از زنان باردار در ایالات متحده دارای مشکلات ناشی از چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی عروقی هستند. این بیماریها می‌‌توانند خطر عوارض بارداری را افزایش دهند.
 
نتایج یک کارآزمایی بالینی که میزان کالری و افزایش وزن را در ۵۴ زن باردار مبتلا به چاقی در دوران بارداری مورد ارزیابی قرار داده، نشان می‌‌دهد چربی موجود در بدن زنان باردار چاق، انرژی کافی برای رشد سالم جنین را فراهم می‌‌کند و نیازی به مصرف کالری بیشتر نیست.
 
به گفته محققان این مطالعه، زنان باردار مبتلا به چاقی، حتی باید کمتر از دوران پیش از بارداری، کالری دریافت کنند.
 
طبق تحقیقات منتشر شده در Stigma and Health، افزایش وزن بخشی از یک بارداری سالم است، اما زنانی که در دوران بارداری دچار اضافه وزن بیش از حد می‌‌شوند، علاوه بر دیابت و فشار خون حاملگی، انزوای اجتماعی را تجربه می‌‌کنند و خطر ابتلا به افسردگی در آنها بالا می رود.
 
در نهایت، مادرانی که دارای شاخص توده بدنی بالا (BMI) قبل از بارداری هستند، کودکانشان به احتمال بیشتر دچار بیش فعالی می‌‌شوند.
+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.