اردوغان از آمریکا خواست فرمانده نیروهای کُرد را تحویل ترکیه دهد

یورونیوز :رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز پنجشبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان) از دولت دونالد ترامپ خواست مظلوم عبدی، فرمانده سرشناس نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (SDF) را تحویل این کشور دهد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، آقای اردوغان که در مصاحبه با شبکه دولتی «تی‌آر‌تی» ترکیه شرکت کرده بود در این باره گفت: «آمریکا باید آن تروریست با اسم رمز «مظلوم» را که در لیست قرمز تروریست‌های تحت تعقیب قرار دارد به ما تحویل دهد. فکر می‌کنم وزیر دادگستری‌مان مکاتباتی را انجام داده و برای استرداد این تروریست به ترکیه اقدام خواهد کرد. آمریکا نیز باید او را به ما مسترد کند.»
 
فرهاد عبدی شاهین بیشتر با نام «مظلوم عبدی یا مظلوم کوبانی» شناخته می‌شود.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز ۲۴ اکتبر در حساب شخصی خود در توییتر از تماس تلفنی با مظلوم کوبانی خبر داده بود. وی در این مکالمه با تمجید از «آنچه کردها انجام داده‌اند»، گفته بود شاید زمان آن رسیده است که این افراد به منطقه نفتی در شمال سوریه رهسپار شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از دیدار با مظلوم عبدی از فرماندهان کرد ابراز رضایت کرده بود رجب طیب اردوغان در واکنش به تماسهای مقامات آمریکایی و نیروهای کرد سوریه نیز گفت: « به ترامپ گفتیم که ما از آنجا که شما با یک تروریست نامه رد و بدل کرده و نامه وی را به نامه‌تان ضمیمه و آن را نیز به ما ارسال کرده‌اید، ناراحت هستیم. نتوانست جوابی بدهد.»
 
آقای اردوغان همچنین در این مصاحبه تازه، از سفر رسمی خود به ایالات متحده در ۱۳ نوامبر آینده خبر داده است. پیشتر دونالد ترامپ اعلام کرده بود که به زودی با رئیس جمهوری ترکیه ملاقات می‌کند.
 
در پی آغاز عملیات «چشمه صلح» توسط نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در شمال سوریه علیه نیروهای کرد در این ماه، روابط میان واشنگتن و آنکارا تیره شد. آمریکا در جریان جنگ بر ضد داعش از شبه نظامیان کرد پشتیبانی کرده است. این در حالی است که ترکیه این نیروها را «تروریست» می‌داند و خواهان خالی شدن منطقه مرزی با سوریه از حضور این نیروهاست.
 
در همین حال وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای موضع پارلمان اتحادیه اروپا در قبال عملیات چشمه صلح را غیرقابل قبول دانسته و آن را رد کرده است.
 
پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر با تصویب قطعنامه‌ای خواهان تحریم ترکیه و ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با نظارت سازمان ملل شده بود.
+8
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران

    رجب خردوغان ترک ایغوزی عثمانی ،چیزه دیگه ای نمیخای؟!!تو اینجا چیکار میکنی؟البته یه چیزه اگه من باشم دستت میدم که خوشگل بری جایی که.... . پس انداخت
    6
    26
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران

    گویا مزه تحویل دادن رهبران کُرد همچون اوجالان، توسط آمریکا و اسراییل به دهان رهبران ترکیه خوش آمده!
    3
    30
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    اردوغان غلط خورده، مردک تروریست ایشون شهروند یک کشور دیگرند به توی مغلک بی مصرف چه.مردک داعشی این تو و قبیله بربر و مغلکت هستند که باید تحویل چین بشه که ازتون دمپایی بسازند.
    3
    17
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    رجب طیب اردوغان در واکنش به تماسهای مقامات آمریکایی و نیروهای کرد سوریه نیز گفت: « به ترامپ گفتیم که ما از آنجا که شما با یک تروریست نامه رد و بدل کرده و نامه وی را به نامه‌تان ضمیمه و آن را نیز به ما ارسال کرده‌اید، ناراحت هستیم.این چرا اینقدر حساس شده که زود ناراحت میشه،اخه یک متر جلو رفتن اینقدر نق زدن داره.مردک تروریست بیمصرف
    3
    18
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سیران اوهانیان - نورنبرگ، آلمان
    اولا امریکا مثل تروریستهای امثال تو م نیست که میهمان را تحویل بده، امریکاییها با تمام اشتباهات بر خلاف تو ادم هستند. و در ضمن او چشه صلحت را به گوشهای درازت کردها برات تبدیل به چنان دریای خونی کنند که مجبور بشی جل و پلاست را جمع کنی و به قول ابن ملجم بری چین که از تو و امثال تو دمپایی ارزون بخرند، هر وقت با این حماقتهای شماها برخورد میکنم م،یگم خوجالی را یادتون نره.
    3
    16
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    چاییدی داعشی کراواتی
    3
    14
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. از وقتی ایران پهباد ارباب تروریست پرورت را زد، ترکیه هم فهمید عمریگا پخی نیست، و شما تروریست های پ ک ک و کومله و دمکرات دیگر روی خوشی نخواهید دید! دست از نوکری بردارید شاید خانواده های سربازانی که سر بریدید از گناهانتان بگذرند
    21
    3
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند
    [::Zaall - اصفهان، ایران::]. عه من یکی که خیال میکردم تروریست به کسی میگن که تو روز روشن بیفته به هفت تیر و مسلسل کشی یا بره اونسر دنیا بمب بزاره 300 نفرو بکشه. احتمالا تعریفا عوض شدن و ما خبر نداریم
    1
    8
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    behran - کردستان، ایران
    [::Zaall - اصفهان، ایران::]. کهنه کرکس! بخاطر نوک زدنهایت، به چند روش اساسی و کاملاً متفاوت برای جواب دادن به تو، میتوانم به راحتی کُرک و پرتو بِکنم و مثل یه مرغ پر کنده آویزونت کنم ولی چون سر و تهت در اندازه این حرفا نمیگنجه کلاً بیخیال میشم؛ اگه حکومت اسلامی از ابتدا چهار تا .....مثل تو داشت همون روزای اول ساقط میشد ولی متأسفانه نبرد در روزای آغازین بشدت پایاپای بود، حتی در میانه کله خرابهای بی ترمزی که طرفدار حکومت بودند امثال تو رو یا بعنوان زنگ تفریح میان خودشون راه میدادن یا در نهایت کار بهتری از پاک کردن پیاز و سیب زمینی بهت محول نمیکردن؛ اما در این سالهای اخیر، با اومدن اینچنین طرفدارانی، بدون نیاز به هیچ مخالف فعالی، براحتی با سر در چاه ویل خواهد رفت!
    1
    12
    یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. حالا هی خونا چیز کن! کلاه بردار
    1
    0
    دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::behran - کردستان، ایران::]. [::Great Void - فالکلند، جزایر فالکلند::]. رفیق اینها هرکس بابا و ننه خودشو بشناسه،... و وارداتی نباشه، دزد و ادم کش نباشه و بمب رو سر زن و بچه مردم نریزه به جوانهای ملت تو زندان تجاوز نکنه تروریست است. شما اوقات خودتون را با جواب دادن به این بیمصرفهای بی ارزش که از زنگ تفریحی که ...به انها داده استفاده میکنند و میان یک چرند بیرون میدن خراب نکنید
    0
    2
    ‌سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.