ده‌ها کشته در اعتراض‌های عراق؛ تیراندازی شبه‌نظامیان وابسته به ایران به سوی معترضان

 شمار کشته شدگان اعتراضات روز جمعه در عراق افزایش یافته است
رادیو فردا :اعتراض‌ها در شهرهای عراق روز جمعه، سوم آبان، دست‌کم ۳۰ کشته برجای گذاشت که به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیمی از آنها به دست شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی کشته شدند؛ همزمان وزارت کشور عراق نیز در شش استان مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.
 
بیشترین خشونت‌های روز جمعه در ناصریه، مرکز استان ذی‌قار، و چند شهر دیگر در جنوب عراق روی داد.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی و پلیس گزارش داده است که نیمی از تلفات روز جمعه در سراسر عراق، هنگام هجوم معترضان به مراکز عصائب اهل حق و به دست نیروهای عصائب روی داد. رسانه‌ها آمار مختلفی از شمار تلفات روز جمعه گزارش کرده‌اند که ۳۰ کشته کمترین آمار است و بنابر برخی گزارش‌ها، این تعداد تا حدود ۴۰ کشته نیز ذکر شده است. معترضان در ناصریه ساختمان استانداری را به آتش کشیدند. دفاتر بیش از ده حزب سیاسی نیز در ناصریه یا دیگر شهرهای جنوب عراق آتش زده شد. بنابر آخرین گزارش‌ها، وزارت کشور عراق شامگاه جمعه اعلام کرد در شش استان ذی‌قار، بابل، واسط، بصره، المثنی و میسان تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد برقرار است.
 
همچنین شورای قضایی عراق اعلام کرد که حمله به نیروهامی امنیتی و مراکز دولتی جرمی محسوب خواهد شد که مجازات اعدام به دنبال خواهد داشت.
  تظاهرکنندگان در بغداد و تلاش برای دور کردن گلوله گاز اشک‌آور در اعتراض‌های روز جمعه دست‌کم هشت نفر در بغداد کشته شدند و سایر تلفات در چهار شهر جنوبی عراق بود: ناصریه مرکز استان ذی‌قار، عماره مرکز استان میسان، بصره مرکز استان بصره، و سماوه مرکز استان المثنی.
+27
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    برادرای اهل سنت و داعش . لطفا به مراکز نظامی حمله نکنید و الا تیر تو پر میشید یا تیر تپر
    12
    3
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    سعی کنید توی تظاهرات شاد باشید، شعار بدید لا مشهد لا طهران نفسی فداک العراق . یا مثلا بگید ، لا تخف لا تخف نحن همه با هم هستیم . میمیریم میمیریم عراقو پس میگیریم . بعد از توی شما ندا ساخته میشه . اون بنده خدا کی بود زدن تو کلش، وبلاگ نویس بود . یا مثلا همین خانومه خلیان . خلاصه همین داستانا تکرار میشه تا نهایتا تکامل که پیدا کردید میگید : راه نجات کشور اطاعت از رهبری است
    14
    1
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    التفات میفرمایید؟ این جماعت ماسک شیعه رو برای مصرف کردن ایران میخواد، وگرنه شیعه و براداران عراقی کیلویی چنده.
    1
    12
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.