حسن نصرالله: حزب‌الله قادر نیست به اعتراض‌ها بپیوندد

بی بی سی :حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان حمایت خود را از اعتراض‌های سراسری اعلام کرد اما گفت قادر نیست به این اعتراض‌ها بپیوندد.
 
آقای نصرالله در نطقی که از تلویزیون طرفدار حزب‌الله، تلویزیون المیادین، پخش شد گفت اگر حزب‌الله به تظاهرات بپیوندد ماهیت اعتراض‌ها جناحی خواهد شد از این رو از هوادارانش خواست به خیابان‌ها نیایند.
 
او گفت اگر حزب‌الله به خیابان‌ها بیاید "همان خواسته‌های معترضان" را خواهند داشت اما این اعتراض‌ها "دیگر خودجوش نیست" و ممکن است از داخل و خارج تحریک شود.
 
در روزهای اخیر گزارش شده بود که طرفداران حزب‌الله به تظاهرات معترضان در بیروت "نفوذ" و به آنها حمله کرده‌اند.
 
رهبر حزب‌الله لبنان تاکید کرد که از میشل عون رئیس جمهور، سعد حریری نخست وزیر و اصلاحات اقتصادی که دولت او چهار روز پیش تصویب کرد حمایت می کند اما گفت در شرایط فعلی موفق انتخابات زودرس پارلمانی نیست.
 
آقای نصرالله هشدار داد که اعتراض‌های سراسری ممکن است این کشور را به هرج‌ومرج، فروپاشی و "خدای نکرده" جنگ داخلی سوق دهد. او گفت کسی هست که می‌خواهد لبنان را به جنگ داخلی بکشاند.
 
آقای نصرالله امروز گفت: "ما نه سقوط ریاست جمهوری را می‌خواهیم نه استعفای دولت را می‌پذیریم نه در این شرایط انتخابات زودرس پارلمانی را می‌پذیریم."
هشتمین روز اعتراض‌ها در بیروت: پلیس ضدشورش خود را بین طرفداران حزب‌الله و مخالفان دولت حائل کرده است یکی از خواسته‌های اصلی معترضان استعفای دولت است اما آقای نصرالله از هفته پیش که این اعتراض‌ها گسترش یافت مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود.
 
رهبر حزب‌الله همچنین دستاورد اعتراض‌های اخیر - اصلاحات اقتصادی "بی‌سابقه"- را تحسین کرد اما گفت اکنون باید از یک "خلا قدرت خطرناک" جلوگیری کرد.
 
تظاهرات گسترده در لبنان در اعتراض به بیکاری، فساد و پایین بودن استانداردهای زندگی امروز برای هشتمین روز متوالی ادامه داشت.
+1
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    آیت الله بی بی سی از اول تا آخر مقاله سعی کرد حزب‌الله رو به مخالفت با مردم بچسبونه اتفاقا از ابتدای تظاهرات حزب‌الله نقش سازنده ای داشته اتفاقا اگر فرصت طلب بودن همین الان بهترین موقعیت بود. وقتی یکی از بزرگترین جریانهای سیاسی به طرفدارهاش میگه اعتراض مردم رو جناهی نکنید نقش مثبتشون رو میرسونه و جای درد داره که در مملکت ما حکومت نهایت بیشرفی رو در حق مردم خودش روا میکنه. حزب‌الله اگر برای ما خوب نیست برای مردم خودشون خوبه و سگشون به نامردهای قدرت ایران شرف داره. حزب‌الله حداقل جواب گارگر گرسنه روبا تفنگ و سرب داغ آزار خانواده مردم نمیده. من از حزب الله خوشم نمیاد کلا از هر گروه ایدولوژیک خوشم نمیاد ولی واقعا سگشون به دزدای ایران شرف داره.
    0
    11
    جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    hamsafar110 - اوپسالا، سوئد
    مردک الدنگ به خودش اجازه میده که در مورد سابقه تاریخی ایران جفنگ بگه ولی جسارت نداره در امور کشور خودش دخالت کنه...
    0
    18
    جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    اندوه لبنان خورد و خوراک را از رهبر جمهورى اسلامى گرفته ولى ایشان هم بدش نمى آید که حسن نصراله تو این وانفسا کودتاى خزنده بکند و نخست وزیر بشود و بعد هم صیغه عقد موقت براى هم بخوانند.
    0
    6
    شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.