ترامپ: وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنم و اگر ترکیه پا را از حد فراتر بگذارد، مجازات می‌شود

صدای آمریکا :دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین واکنش به تنش‌ها در شمال سوریه، گفت به دقت و از نزدیک اوضاع در سوریه را دنبال می‌کند و افزود اگر ترکیه خارج از قاعده عمل کند، با مجازات‌های شدید مالی و تحریم‌ها روبرو می‌شود.
 
پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه در پیامی دو قسمتی در توئیتر گفت: «ترکیه مدت‌ها بود برنامه داشت به کردها حمله کند. این جنگ مدت زیادی است که بین آن‌ها جریان دارد. ما هیچ نیرو یا پایگاه نظامی در نزدیکی محل حمله نداریم. من تلاش می‌کنم این جنگ‌های بی‌پایان را خاتمه دهم.»
 
رئیس جمهوری آمریکا افزود: «من در حال گفت‌و‌گو با هر دو طرف هستم. برخی از ما می‌خواهند ده‌ها هزار سرباز به منطقه فرستاده و جنگ جدیدی را از اول شروع کنیم. ترکیه عضو ناتو است. برخی دیگر می‌گویند: از این قضیه بیرون بمانیم و اجازه دهیم خود کرد‌ها (حتی با کمک مالی ما) در نبردشان بجنگند.»  پرزیدنت ترامپ گفت: «من نظرم این است که اگر ترکیه طبق قاعده رفتار نکرد، آنها را با تحریم‌ها و فشارهای مالی شدید هدف قرار دهیم. من به دقت اوضاع را زیر نظر دارم.»
 
قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، نگران خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هستند.
 
نیروهای نظامی ترکیه از روز چهارشنبه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرده‌اند. نیروهای دموکراتیک سوریه در گزارش‌هایی گفته‌اند این حملات با ادوات سنگین و بمباران‌های هوایی، محله‌های غیرنظامی را هم هدف قرار داده است.
 
ایالات متحده آمریکا ۵۰ نیروی نظامی در آن منطقه داشت که با دستور پرزیدنت ترامپ، محل را ترک کرده‌اند.
+19
رأی دهید
-44

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
    امریکا و ترکیه منافع بسیار زیادی دارند و این منافع را به چند کرد فدا نمی کنند و امریا می داند این کرد در عرض یک روز می توانند به طرف اسراییل یا روسیه و امریکا سوق بیابند. و قابل اظمینان نیستند. این ها همش حرف است فشار بیشتر بر ترکیه انها را وارد به خروج از ناتو می کند و این یعنی در خطر گرفتن اروپا. احمق نباشید پشت پرده توافق امریکا و ترکیه را ببینید
    21
    19
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    دیدیم آخوند هارو چطور مجازات کردی!
    2
    48
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    ترامپ: ٬٬ بسیاری از مردم به راحتی فراموش می کنند که ترکیه شریک تجاری بزرگی برای ایالات متحده است ، در واقع این آنها هستند که بدنه فولادی جنگنده های F-35 ما را تولید میکنند. آنها همچنین در توافقات سیاسی و معاملات تجاری و قراردادها بسیار خوب بوده اند ، آنها به من کمک کردند تا جان بسیاری سربازان امریکایی در ادلیب نجات دهم و به خانه بازگردانم، در بسیاری چیزها، و نیز مهمتر از هر چیز به خاطر داشته باشید، ترکیه عضو مهمی از ناتو است. ایشان(پرزیدنت اردوغان)در تاریخ سیزدهم نوامبر (دو روز دیگر) بدعوت من به ایالات متحده خواهند آمد و میهمان من خواهند بود. «منبع - توییتر ترامپ»
    8
    4
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    همان طورکه ایران را مجازات کردی؟ببین؛دیگه کلات پشمی نداره,زرت و پرتSTOP
    1
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    سنگ بزرگ علامت نزدنه حرفی بزن که قد خودت باشه
    0
    0
    یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.