پمپئو: ایران دروغ گفت و محموله نفتکش آدریان دریا را در سوریه تخلیه کرد

صدای آمریکا :مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ایالات متحده، در پیامی در توئیتر با اعلام این موضوع که نفتکش آدریان دریا ۱ نفت خود را در سوریه تخلیه کرده است،‌ ایران را به تامین مالی اقدامات تروریستی متهم کرد.
 
وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در توئیتی نوشت: «نفتکش آدریان دریای۱ بار نفت خود را در سوریه تخلیه کرده است. این اقدام ثابت کرد که ایران به بریتانیا و جبل‌الطارق دروغ گفت.»
 
مایک پمپئو افزود: «این نفت [با مصارف] تروریستی، جنگ بشار اسد، و خشونت فرقه‌ای ایران را تامین مالی می‌کند. اعضای اتحادیه اروپا باید این اقدام را محکوم کنند، به قانون عمل کنند، و ایران را پاسخگو قرار دهند.»
 
نفتکش آدریان دریا ۱ چند ماه پیش با نام گریس ۱ در حال حرکت و در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف شد. بریتانیا و جبل‌الطارق گفتند این کشتی در صورت تحویل نفت به سوریه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دمشق را نقض می‌کند. نفتکش آدریان دریا حاوی ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام به ارزش حدود ۱۳۰ میلیون دلار بود.
 
برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه اعلام کرد که نیروی قدس ایران از نفت پول در می‌آورد و برای سوریه و حماس و حزب‌الله هزینه می‌کند و به همین دلیل این شبکه با عنوان «نفت برای تروریسم»‌ نام‌گذاری شده است. وی همچنین اعلام کرد که ۲۵ نهاد و ۱۱ کشتی ایران از سوی ایالات متحده در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
 
ایالات متحده این اَبرنفتکش جمهوری اسلامی را در فهرست سیاه قرار داده و ناخدای آن را نیز تحریم کرده است. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه جمعه شب ۸ شهریور، نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱» را دارایی مسدود شده اعلام کرد.
+38
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    Zaall - اصفهان، ایران
    این پمپ چیز هنوز نترکیده!
    24
    7
    ‌چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    البته ایران نه بلکه رژیم اخوندی دروغ به عرضتان رسانده اند .رژیم اخوندی البته نه این اولین بارش است که دروغ میگوید نه اخرین بارشان هم خواهد بود . نظام اخوندی با دروغ توانست در ایران به قدرت برسد و با دروغ هم حکومت ننگینشان را ادامه داده اند و در مذاکره کردن با کشورهای دیگر هم راستگو نبوده اند. دروغ گفتن پایه اصلی رژیم اخوندی را تشکیل داده است .
    0
    10
    ‌چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    آفرین پسر خوب چقدر تو باهوشی . مرتیکه با اون هیکلش آمده میگه فلانی دروغ گفت. آخه مردک تا حالا کجا و چه کسی دیده حکومت ولایت فقیه راست بگه که این دومیش باشه؟
    1
    26
    ‌چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    freedom of the press - تهران، ایران
    خفه شو الدنگها . شماها باید خیلی خر باشید اگه فکر کنید رژیم غاصب اسـ... حرفش درسته و میشه رو حرفش حساب کرد و واقعا دنبال سو استفاده نظامی از این برنامه به اصطلاح صلح آمیز انرژی اتمی نیستند . این موش و گربه بازی کردن را تمام کنید . این رژیم ننگین تا براتون سود داره که می تونید تسلیحات نظامی تون را به کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس بفروشید، هیچ کاری با این رژیم ننگین ندارید. برو‌ مادرت را رنگ کن ، من شوهر ننه ات هستم
    0
    9
    ‌چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Zaall - اصفهان، ایران::]. چرا دیگه، منتها بر اساس قانون بقای انرژی، الان سبکبال رو میبینیم . بهش میگن تناسخ
    5
    1
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. بابا أینشتاین! اینجوری دیگه در و گوهر نریز. میگی انرژی به خاطر تلفظ ی لبت ترک نخوره!
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.