نماینده مجلس ایران از فروش لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته خبر داد

بی بی سی :یک نماینده مجلس ایران فروش لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندارد در این کشور را "موضوعی فاجعه‌بار" خوانده و آن را غیرقابل بخشش دانسته است.
 
اخیرا گزارش‌هایی در باره فروش لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در بازار ایران و افزایش تصادفات ماشین‌های سنگینی که از این نوع لاستیک‌ها استفاده کرده‌اند منتشر شده‌اند.
 
مجید کیانپور، نماینده مجلس ایران خواهان دخالت ‌قوه قضائیه در این مساله و برخورد با متخلفان شده و گفته است افرادی که لاستیک‌های منقضی شده می‌فروشند "باید به اشد مجازات برسند."
 
آقای کیانپور خواهان پاسخگویی وزارت صنعت در باره فروش لاستیک های تاریخ مصرف گذشته شده و گفته است نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های صنعت و راه و شهرسازی در مجلس برگزار خواهد شد.
 
چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر کمبود لاستیک به خصوص برای کامیون‌داران منتشر شد و گفته شد لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در بازار توزیع شده است.
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت این مساله را تکذیب کرد اما دبیر کانون کامیون‌‌داران ایران گفت گزارش سرنگون شدن کامیون‌ها به دلیل ترکیدگی لاستیک ناشی از استفاده از لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته را به این وزارتخانه ارسال کرده است.
 
بیش از نیمی از لاستیک مورد استفاده کامیون‌دارها وارداتی است و وزیر صنعت، معدن و تجارت چهار روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از توسعه خطوط تولید لاستیک‌های سنگین برای کاهش وابستگی به واردات خبر داد.
 
سه سال پیش نادر قاضی پور، یک نماینده دیگر مجلس ایران از ورود لاستیک‌های کهنه از چین و کره به مناطق آزاد ایران خبر داده و گفته بود این لاستیک‌ها به بهانه‌های مختلف از "گمرک ترخیص شده و وارد بازار کشور می‌شوند."
+28
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.