شکنجه نوجوان افغان در قشم؛ مقامات کابل می گویند ضاربان دستگیر شده‌اند

یورونیوز :در پی انتشار ویدیویی از شکنجه و ضرب و شتم شدید یک نوجوان افغانستانی در جنوب ایران، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته است که این پسر زنده است و برای درمان به بندرعباس منتقل شده است. وزارت خارجه افغانستان همچنین گفته است که ضاربان این نوجوان از سوی مقام‌های ایرانی دستگیر شده‌اند.
 
پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که این نوجود در اثر ضرب و شتم، جان داده است.
 
به گزارش رسانه‌های افغانستانی، این جوان ۱۶ ساله چندی پیش از سوی برخی از اعضای شورای روستای «سلخ» در جزیره قشم مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.
 
ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که ضاربان این نوجوان او را کتک می زنند و به داخل یک خودرو می اندازند. در یک فایل تصویری دیگر، این نوجوان با دست بسته و بدنی زخمی دیده می‌شود. این ویدیو از شبکه‌های اجتماعی حذف شده است.
 
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در پی این حادثه با انتشار اطلاعیه ای از مقامات ایرانی خواسته است که «این قضیه را پیگیری و عاملان آن‌را مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار دهند.» برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که این نوجوان افغان به دلیل «متلک گفتن» به همسر رئیس شورای روستای «سلخ» مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی از سوی خانواده قربانی به این ادعا ارائه نشده است.
 
سفارت ایران در کابل روز جمعه در واکنش به این خبر گفت که این موضوع از طریق مراجع قانونی در دست پیگیری است و «چنانچه جرمی در این رابطه صورت گرفته باشد مراجع قضایی ایران بر طبق قانون با مجرمین برخورد خواهند کرد».
 
سفارت ایران همچنین گفته است: «همزمان سفارت جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت هوشیاری نسبت به طرح برخی مطالب بی‌اساس توسط کسانی که دوستی دو ملت ایران و افغانستان را نشانه گرفته‌اند، تاکید می‌نماید.»
 
در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از بدرفتاری «نژادپرستانه» با مهاجران افغانستانی در ایران منتشر شده است. این در حالی است که بسیاری از این افراد به دلیل موقعیت شکننده اقامتی در ایران و برخوردار نشدن از حمایت قانونی، مورد سوء استفاده کارفرما قرار می‌گیرند و حقوقشان کم یا دیر پرداخت می‌شود. در بیشتر این موارد افغان‌های مورد سوء استفاده قرار گرفته و یا خانواده‌های کودکان و نوجوانان مضروب از شکایت صرف نظر می کنند.
 
در مرداد ماه سال جاری نیز کتک زدن و پرت کردن یک کودک دستفرش افغان در شهر آبدان در استان بوشهر خبرساز شده بود. در این ماجرا نیز پدر مجتبی کودکی ۸-۹ ساله، از شکایت صرف نظر کرد.
+37
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    kata1379 - مشهد، ایران

    تمام موبایلهای سرقتی مقصد افغانستان دارند . ملتی که با قناعت پول به موبایل می دهند بعد در افغانستان به فروش می رسد سارقین موبایل قاپ در ایران و بخصوص در مشهد موبایلها ها رو به مال خر افغانی میفروشند . این کمیسیون حقوق بشر در مورد موبایل قاپی که از افغانستان سرچشمه گرفته نظری ندارند ؟ موبایلهایی که به بهای ناقص شدن زنان ایرانی قاپیده و در افغانستان استفاده میشود نظری ندارند ؟
    31
    150
    جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::kata1379 - مشهد، ایران::] من طبق معمول دچار کج فهمی شدم. متوجه نشدم قضیه شکنجه و کتک کاری این جوان, چه ربطی به موبایل قاپی و بقیه ماجرا داره؟ بله باشما موافقم این کمسیون حا ی حقوق بشری یعنی کشک. اگه کشک نبودن ترمز دستی ادم حای بیشعور رو میکشیدن, تا خشونت و شکنجه را توجیح نکنن! اگه این کمسیون حا توانی داشتن, جلوی پول مردمی رو که با قناعت میلیاردحا صرفه جویی کرده بودن میگرفتن و خاوری حا نمی بُردن. ایامت خوش
    141
    22
    جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند

    . [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. ربطش این هست که بعضی ها هر جا کم میراند چرت و پرت میگن و میخوان توجیه کنند, این منفی و مثبتهایی هم که بهت دادند تا این لحظه که من دیدم 25- و 2+ نشون میده هم فکرهای kata1379-مشهد , ایران کم هم نیستند تو این سایت.
    114
    17
    جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. سرقت با قتل تفاوت زیادی داره. خوبه خودت نوشتی به مال خر افغانی میفروشد. مال خری هم تا سرقت تفاوت دارد. تو که اینقدر عقلت کار کرده که موبایل قاپی رو به ناقص شدن زنان ایرانی ربط دادی اگه کمی بیشتر فکر کنی شاید بتونی علت کیف قاپی و موبایل قاپی رو هم به سیاست های فاسد آخوندا ربط بدی که مردم رو به حدی از فقر کشوندن که مجبور به دزدی شدن در حالی که خودشون و آقا زاده هاشون میلیاردی خرج میکنن
    113
    15
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    kata1379 - مشهد، ایران

    [::در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا::]. قتل فقط جسمانی است نیس . تجاوز فقط جسمانی نیست . کسی که کشته میشود فقط یک بار میمیرد اما کسی که مورد تعرض موبایل قاپ قرار میگیرد . کسی که کیف تمام زندگی او قاپیده می شود صدها بار میمیرد و کابوس تجاور به عنف هر روز تا تا اخر عمر با اوست . چیزی جرم است و از ان خطر ناک تر سبب ساز جرم . حکومت بی در و پیکر افغانستان سبب ساز جرم در ایران هستند . مردمی که برای عزای حسین سینه چاک میکنند . مظلومت زن ایرانی همانند مظلومت حسین است . حسین رفت تا نماد حق باشد و امروز دختر من که بخاطر یک موبایل به مقصد افغانستان یک چشمش توسط موبایل قاپ نا بینا شده بنظر شما نماد چیست ؟ حتی اگر شما روح کسی را بکشید جوانیش را از بین ببرید اسمش قتل و خطر ناک تر از اون هست . بای زنب قتلت . روز قیامت گویند به کدامین گناه کشته شدید ؟
    13
    115
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند::] رفیق: در واقع مال خرحای این مملکت, حَمین ادمایی حَستن ,که قواله این سرزمین رو با زور و فریبکاری به نام ِخود زدن. در نتیجه محتوا و کُلکسیون اندیشه پوچِ این ادما, به غیر از تنفر و تحقیر و خشونت چیز دیگه ای نمیتونه باشه.اما حَر از گاهی باید این علف هرز حا رو سمپاشی کرد. تا زمینه رشد این افات اجتماعی متوقف بشه. در ضمن انتشار ویدئوی شکنجه نوجوان افغان در ایران در بخش پاییینی..... موجوده. با سپاس از شما
    116
    12
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. مردمی که بار کامیون واژگون شده را غارت کردند همه افغانی بودند.خاوری وتمامی اختلاسگران افغانی هستند.تمامی زندانیان کلاهبردار افغانیند.اگر شما اینقدر مصممید که حق خلافکار را کف دستش بگذارید از گنده هاش شروع کنید و اگر مثل من بی مایه تشریف دارید به جرگه سکوت به اختیاران بپیوندید.
    107
    13
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::kata1379 - مشهد، ایران::] حرفای مورفی اینجا واقعا صدق میکنه که میگه: { توی یه ظرف آجیل , اولین چیزی که میخوری یه بادوم تلخه} .حالا از شانسِ بد ما, از شما دوست با حوش پرسیدم: موبایل قاپی شهر مقدسِ شما, چه ربطی به شکنجه این جوون داره!؟ ولی شما بعد از ۴۰ سال, بالای منبر میرین و از مظلومیت امام حسین برامون میگی! و مظلومیت زنان ایرونی رو حَم, به بیلانس کار حسین ربط میدی. ایا اگه حسین نماد مظلومیته, نباید به شما و رهروانش شک کرد؟ در ضمن اگه این چنین حَست, و دخترتون از یک چشم نابینا شده. بنده متاسفم! و باید از مال خرِ بزرگوارتون بپرسید در کشوری که درو پیکر داره, چرا دختر شما و ان جوون افغان و دیگران مورد تعرض قرار بگیرن.
    113
    8
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند

    kata1379 - مشهد، ایران. بابت دختر شما متاسفم, اما همین کشور خودمان و دیگر همسایه های افغانستان بخاطر مقاصد سیاسی و اقتصادی خودشان افغانستان را بی در و پیکر کردند, از شما میپرسم دولت ما با طالبان چی سر و سری با هم دارند که نمایندگان طالبان به تحران رفت و امد دارند و افغانستان را چه گروهی فعلا نا امن کرده ؟ پس اگر منصف باشیم مردم افغانستان که هر روز عزیزانشان را از دست میدهند چه دردی دارند میکشند.
    93
    8
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    kata1379 - مشهد، ایران

    [::داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند::]. [::یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد::]اولا از اظهار همدردی شما متشکرم . و بعد اینکه اگر چشم دختر خود شما نابینا بشه چه می کنید ؟ سکوت میکنید . اگر کسی ضعف داشته باشه و دستش به سران فساد نرسه باید بمیره ؟ مردم عادی چشم به دست رهبران خود دارند ولی امر یعنی همین . شما دوست عزیز انارشیست را تبلیغ میکنی . من که حکومت نیستم تا امثال خاوری را مجازات کنم تامین امنیت جزو مطالبات احاد مردم هست . و اگر مردم افغانستان دائم در رنج هستند جور و مکافات اون رو ماها باید پس بدیم . ایران شده دفتر بیمه پرداخت خسارت کلیه کشورها ؟ الان که در حال حاضر انبو ه پاکستانی و هندی و سودانی و عراقی و تاجیکستان و تا حتی نیجریه و سومالی تو مشهد دارن زندگی میکنند از اب و تمام امکانات این شهر استفاده میکنند شیخ زک زاکی و سید حسن نصراله و عیس قاسم تو منطقه عشرت اباد دفتر دارند . کنکور هم که سهمیه بندیه . چشم دختر منهم باید کور بشه لطفا ادرس قبرستان را بدهد زودتر بریم بمیریم .
    3
    89
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. عزیزم ربطش به اینکه هرجا به نفع اونا باشه فریادشون به اسمونه ولی وقتی به ضررشون سکوت مرگ می گیرن نمونش تجاوزات برخی افغان ها در ایران !. خوب جایی خوندی یه ابراز تاسف خشک خالی از طرف حکومت افغانستان ؟
    4
    87
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    agha_ehsan - تهران، ایران

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. مردک ابله از موبایل قاپی افغانها چه به شکنجه این بیچاره ؟؟؟ لازمه یاداوری کنم بخش اعظم مواد مخدر هم در افغانستان تولید میشه و به ایران میاد . موبایل که سهله . پس بگیریم همه افغانی ها رو شکنجه کنیم دیگه ؟؟؟ این ویدیو نشون میده که اخلاق چقدر در ایرانی ها از بین رفته . یاد کتکی که به دوچرخه سوار بدبخت آلمانی زدیم میافتم . اونکه موبایل قاچاق نمی کرد که برای عده ای اوسکل دلیل موجه برای شکنجه یه بیچاره باشه
    89
    8
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    شکنجه توسط همان شورای شهر انجام گرفته که مدعی ست به همسر مرده شور برده ی رئیس شورای شهر متلک گفته .ننگ بر رژیم غاصب اسلامی ننگ بر ....قاتل و جنایتکار
    84
    9
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند

    [::kata1379 - مشهد، ایران::] . برای خود شما هم متاسفم, فکر میکنم حادثه ایکه برای دختر شما اتفاق افتاده فشار روانی زیادی به شما وارد کرده برای همین هست که مهملات میگویید امیدوارم از این بحران گذر کنید .
    67
    3
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    داریوش دینشاه - هلسینکی، فنلاند

    [::sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا::]. از دولتها چیزی نگو که هم دولت انها و هم دولت بی شرف ما از این ماجراها برای خودشون استفاده میکنند مهم این هست که ما انسانیت خودمان را نگه داریم, اگر درست باشد فقط بخاطر یک متلک یک جوان را اینطوری شکنجه کردن!!! اونوقت ما بیاییم بگوییم دولتها موبایل قاپها و...
    66
    4
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    kata1379 - مشهد، ایران

    [::agha_ehsan - تهران، ایران::]. بله آقای عزیز من ابله هستم . ایرانی هم که اخلاق ندارند . بقیه هم که لایق زندگی نیستند . جای خوشحالی و مسرت باقی است تنها شما یک نفر شایستگی و لیاقت و دانایی جهت ادامه زندگی دارید . دوست عاقل من . اینجا محل ابراز عقاید و نظرات مرتبط با موضوع مطروحه است . و همچنین معبری برای چاره جویی و تکوین اطلاعات و تسکین آلام بخاطر ابراز مشکلات . .در چها ر چوب ادب و تربیت . . حق با شماست ادم فقری مثل من که دختر نابینا داره ابله هست . بی شعور است و اصلا ادم نیست . بله حق با شماست
    3
    71
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    یه شب مهتاب - استکهلم ، سوئد
    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. هموطن،من بحث مکاتب سیاسی با شما ندارم چون دانش سیاسی ندارم.من فقط مخالف هر نوع از نژادپرستی هستم وبراین عقیده ام که همه با هم برابریم وکسی بر کسی برتری ندارد چون هیچ کس حق انتخاب نژاد را نداشته است.پیروز وسلامت باشید و اگر شما را رنجوندم پوزش میخواهم.
    6
    9
    شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::kata1379 - مشهد، ایران::] گر چه شما تصمیم خودتون گرفتی, که تمام نابسامانی حای حکومت در و پیکردار رو به حساب دوستان افغان بگذاری . ولی خودت حم میدونی که اینطوری نیست. چون اب از سرچشمه گل الوده . چند وقت پیش مگر دوچرخه سوار المانی رو لَت و پار نکردن؟ افغانی حا بودن؟ پس با ننه غریب بازی و گروه سایبری و باند بازی و ریختن منفی فله ای به حساب کاربران منتقد خود راه بجایی نمی بری. مگه همین حکومت حسینی شما دوستان افغانی رو به سوریه نفرستاد؟ اون موقع خوب بودن؟ خدا و دین تو چه میگه, از مصیبت به فرزند خودت ناراحت باش ولی شکنجه جوان افغان رو تایید بکن ؟ حال اگر دختر شما متاسفانه از یک چشم نابینا شده{ امیدوارم که اینطوری نباشه}.باید جوانی در قشم مورد شکنجه قرار بگیره. اخه این توجیح بی ربطی نیست؟ میگن :گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری .
    56
    2
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    kata1379 - مشهد، ایران

    [::هانی‌ - اسلو، نروژ::]. سلام . دوست من . وقتی واقعه ای به وقوع می پیوندد . شما باید در مکان و موقعیت مردم محل وقوع را در نظر گرفته و سپس اظهار همدردی و یا شادی و یا نفرت و ابراز احساس بنماید شما باید در شرایط قرار بگیرید تا بدانید عملکرد اشخاص چقدر غلط یا درست بوده . وقتش شما در یک تعادل روحی و بدور از حادثه نقد می کنید قطعا اثرات یک حادثه و رفتار کوچک را که نتایج بسیار وخیمی ممکن است داشته باشد را نمی توانید درک کنید . من نه خوشحالی کردم و نه ناراحتی بلکه یکی از آشفتگی های مرتبط با افغانی ها رو گزارش نمودم . معضل وقتی نمود پیدا میکنند که سرپرست و ولی برای ملت نباشد . و تقدیر ملت دسا امثال باور عمیق شیطان رقم بخورد . اگر برای افغانی متاثر شدید برای دختر من هم می باید متاثر شوید و از این تاثر. زمینه و سبب ساز این حوادث را ریشه یابی نمائید
    3
    61
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    [::kata1379 - مشهد، ایران::] 1- حَم میهن: من در ابتدای امر بعد از نوشتن ماجرای نابینایی دخترتون, در تمام نوشته حام تاسف خودم رو بهتون اعلام کردم. ولی متاسفانه شما قبل از اینکه مطلب رو بخونی, دست بکار میشی که چطور سطل حای منفی رو فله ای خالی بکنی . البته من برخلاف شما عقیده دارم, معضلات یک کشور وقتی پدیدار میشه که کشور دارای ولی و سرپرست بشه. مگه ما سرپرست و رهبر نداریم؟ مگه نظام ما ولایتمدار نیست؟ اشکال پس از کجایه؟ اشکال اینجایه,کشور رو سلیقه ای وبر مبنای دین اداره میکنن. خلا قانون مردمی, بیسوادی,نداشتن ازادی عمل و بیان, قبضه کردن قدرت , نظام مردانگی و مرد سالاری, حقوق نابرابر علیه زنان, سرکوب معترضین ,نداشتن احزاب سیاسی و اپوزیسیون , نادیده گرفتن حقوق اقلیتها, نداشتن قانون سکولار زمینه ساز تمام بدبختیهای خودمونه. ایا ما با حَم چنین نواقصی لیاقت پاسداری و دفاع از ازادی و شعور و حقوق شهر وندی رو داریم؟
    36
    4
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    هانی‌ - اسلو، نروژ

    ۲- دوست خوب: اسیب های اجتماعی رو با فاکت اوردن از مظلومیت امام حسین و دار و دسته اش ,نمیشه تحلیل و تجزیه کرد. خُب اگه اینطوری بود ۴۰ ساله اخوندا این کار را رو میکنن. ایا نتیجه ای داده؟ پس شما چرا سینه چاک دین و امامت میشین؟ اگه واقعا اعتقاد دینی داری که موضوعی شخصی خودته ,پس لطفا به باور عمیق ایراد نگیر! چون از یک مکتب تغذیه میشین و معلم و مُبصرتون یکی حَست. موفق باشین
    36
    4
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    agha_ehsan - تهران، ایران

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. جناب کتا که نمیدونم مردی یا زن . شما دم از ادب و تربیت میزنی تو جامعه ای که داره یه افغانی بیچاره16 ساله رو شکنجه می کنه و لذت می بره ! ماها روانی و وحشی هستیم ادب یعنی چی ؟؟ حرف من اینه که شکنجه این پسر بیچاره هیچ توجیهی نداره حتی اگه همه افغانهای مشهد دزد و به قول شما قاچاقچی موبایل بودن . واقعیتش اینه که من داخل ایرانم و شرمم میشه از ایرانی بودنم . وای به ایرانی های خارج از ایران . و مطلب اخر اینه که چرا همش مغلطه می کنی و چیزهای بی ربط رو بهم ربط میدی . اینکه شما دختری داری که خدا حفظشون کنه و متاسفانه نابینا هستن که باز آرزو می کنم مثل خیلی از نابیناها که شوق موفقیتشون بیشتر از انسا نهای بینا ست ایشون هم در زنگیشون موفق باشن و آینده خوبی داشته باشن . ولی دختر داشتن شما و نابینا بودن ایشون که دلیلی بر ابله یا عاقل بودن شما نمیشه . از نظر من هم شما ابله نیستی بلکه ربط دادن چنین عمل وحشیانه ای به بقیه افغانها و قاچاقچیگریشون توجیه و حرف ابلهانه ای بود .
    33
    4
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    agha_ehsan - تهران، ایران

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. من الان ادامه مطلب شما رو خوندم . پس باعث نابینایی یک چشم شما یک موبایل قاپ بوده . معلومه که جنایت بزرگیه . حتی در اسلام هم جکمش قصاصه . ولی شما مطمعن هستین که طرف افغانی بوده ؟ .
    33
    5
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    agha_ehsan - تهران، ایران

    [::kata1379 - مشهد، ایران::]. دوست عزیز اتفاقا شما که همچین داغی براتون ایجاد شده که بهتر از هر کس دیگه باید اوضاع این پسربچه 16 ساله که همچین شکنجه شده رو بفهمید . دقیقا همونطور که میگید به نظر شما دید این پسر بچه بعد از این نسبت به جهان بیرون چی خواهد بود ؟ مطمعن باشید اگه روزی خودکشی نکنه و یا نفرتش اونو تبدیل به یه جنایتکار نکنه قطعا یک زندگی جهنمی خواهد داشت .
    36
    5
    یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.