ایران بازداشت پژوهشگر ایرانی - بریتانیایی را تایید کرد

کامیل احمدی سال‌ها در ایران زندگی می‌کرد بی بی سی :دولت ایران روز سه شنبه تایید کرده است که کامیل احمدی شهروند ایرانی-بریتانیایی و پژوهشگر مردم شناسی را بازداشت کرده است.
 
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ایران در رابطه با بازداشت کامیل احمدی گفت: "اصل بازداشت این فرد صحت دارد موضوع آن بحث ارتباط با کشور‌های بیگانه و موسسات وابسته به سرویس‌های بیگانه است پرونده در حال طی تحقیقات مقدماتی قرار دارد و بعد از این تحقیقات رسیدگی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد."
 
او در پاسخ به این که پرونده با شکایت کدام یک از نهاد‌های امنیتی پرونده تشکیل شده است، گفت: "وقتی اسمی از فرد برده می‌شود و پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است برابر قانون بار‌ها گفتیم از بیان جزئیات معذوریم."
 
کامیل احمدی، مردم شناس و پژوهشگر کرد ایرانی یکشنبه ۲۰ مرداد در تهران دستگیر شد.
 
شفق رحمانی، همسر کامیل احمدی پس از بازداشت او به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "مأموران امنیتی به همراه آقای احمدی به خانه آمدند، خانه را کاملا بهم ریختند و مدارک و اسنادی همچون شناسنامه را بردند".
 
به گفته خانم رحمانی شعبه یک بازپرسی قرار بازداشت موقت آقای احمدی را در آن زمان یک‌ماهه اعلام کرده بود.
 
پژوهش‌های او عمدتا بر روی موضوعاتی همچون کودک همسری، کودکان کار، ناقص کردن اندام جنسی زنان، ازدواج موقت و وضعیت اقلیت‌های جنسی و قومی در ایران متمرکز بوده است.
 
خانم رحمانی می‌گوید تمامی فعالیت‌های همسرش قانونی و با مجوز دانشگاه‌های معتبر ایران و وزارت ارشاد بوده است.
 
خبر بازداشت آقای احمدی را نخستین بار شبکه‌ حقوق بشر کردستان منتشر کرد. سخنگوی این نهاد حقوق بشری در صحبت با بی بی سی فارسی گفت آقای احمدی سال‌ها بود که در ایران زندگی می‌کرد.
 
کامیل احمدی برنده جایزه ادبیات و علوم انسانى بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا شده بود.
 
"داستان شهر ممنوعه، پژوهشی جامع بر باب دگرباشان در ایران" از جمله آخرین کارهای تحقیقاتی آقای احمدی است.
 
در سال‌های گذشته بازداشت شهروندان دو تابعیتی به اتهام تلاش برای نفوذ یا جاسوسی در ایران، بارها خبرساز شده و به یکی از مسائل مورد اختلاف این کشور با دولت‌های دیگر تبدیل شده است.
 
یکی از تازه‌ترین موارد که در رسانه‌ها منتشر شده است مربوط به فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو) است که در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شد.
 
مقام های فرانسوی روز ۱۵ ژوئیه اعلام کردند که خانم عادل‌خواه در ایران بازداشت شده است.
+20
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    به قیافه اش میخوره جاسوس سرویس های اطلاعاتی لیختن اشتاین باشه .
    7
    7
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    بارها به این ها گفته شده که به ایران نروید و این ها می گویند که من که کاری نکرده ام. لازم نیست که شما حتما خطائی مرتکب شده باشید. وقتی طعمه ای مناسب برای باج گیری باشید خودشان ده ها نوع اتهام را برای شما میسازند
    0
    26
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    در قانون نظام سرتا پا ظلم اخوندی , همینکه کامیل احمدی کورد است و حتما" سنی هم می باشد مجرم حسابش میکنن . مازیار ابراهیمی هم کورد بود و جد نادرنوری کهن هم از اسرائیلیهای بودن که مسلمان شده بودن, برای همین بود که انهارا هم واداره به اعتراف بر علیه خودشان کرده بودن . حتما" این کامیل را هم وادار به اعتراف دروغ بر علیه خودش و شاید دیگران هم بکنن.
    0
    19
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    خه اگر این یابوی احمق نباشه وند پروفسوری حماقت نداشته باشه پا میشه بیاد ایران در جامعه شناسی تحقیق کنه تو مملکتی که روز شب از تمام رسانه ها جز داستان جدال علی و خربزه، دیزی خوری علی و اژدها نابودی اسرایئل،ساخت آبگرمکن پر از باروت دیگر توسط سپاه ،اینکه تمام دنیا دشمن ملت ایرانند به خورد ملت میدن، مملکتی که از شدت فقر تن فروشی و اندام فروشی کودک فروشی ملت در ان به یک معامله کاملا عادی تبدیل شده.
    3
    16
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.