تقی کبیری از شفاف‌سازی در باره سرقت از منزلش سر باز زد

تقی کبیریدویچه وله : سرقت صدها میلیون تومان و صدها هزار یورو از منزل نماینده مجلس شورای اسلامی همچنان خبرساز است. تقی کبیری در جمع خبرنگاران از شفاف‌سازی در این زمینه طفره رفت و خبرنگاران را به بیانیه‌ای که منتشر کرده رجوع داد.
 
روز دوشنبه، هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) تقی کبیری، نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، به پرسش‌های خبرنگاران درباره میزان پول‌های به‌ سرقت‌ رفته از منزل مسکونی‌اش در تهران پاسخ نداد. او گفت که حرف‌هایش در این مورد را در بیانیه‌ای قید کرده که روز دوشنبه منتشر شده است.
 
در این بیانیه آمده است: «سرقت مبالغ قابل توجهی ارز و ریال از منزل یک نماینده کذب محض بوده و صرفا تعدادی اسناد و مدارک به همراه مقداری طلاجات شخصی و اندکی وجه نقد مورد سرقت قرار گرفته است.»
کبیری در ادامه بیانیه‌اش توضیح داده است: «شایعه‌پراکنی و تخریب شان نمایندگی مردم و تضعیف جایگاه مجلس شورای اسلامی و ایجاد فضای بی‌اعتمادی نسبت به خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی توسط برخی افراد و بلندگوهای احزاب مخالف شناسنامه‌‌‌‌‌دار روشی منسوخ و دارای سابقه دیرینه است.»
 
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در پایان بیانیه خود تهدید کرده است که علیه "برخی افراد و رسانه‌های هتاک" به اتهام "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" شکایت می‌کند.
 
کبیری وابسته به جناح اصولگرا و عضو فراکسیون "ولایت" مجلس است. او یکی از مربیان "حلقه‌های صالحین" سپاه پاسداران و بسیج در خوی بوده و از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران دکترای "علوم قرآن و حدیث" گرفته است.
انبار اسکناس‌های ایرانی و اروپایی در منزل
یک روز پیش از انتشار بیانیه کبیری، محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفته بود که بر اساس اعلام کبیری به پلیس، ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری ارز به سرقت رفته است «که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است».
 
روز دوشنبه خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت: «کبیری تنها به یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبر اکتفا کرد، اما سوال و ابهام خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها درباره‌ منشا پول سرقت شده از منزل وی و علت نگهداری آن در منزل را بی‌پاسخ گذاشت.»
 
ایسنا به نقل از "خبرهای منتشرشده در دو روز گذشتهِ" میزان پول نقد به‌سرقت رفته در منزل کبیری در شهرک غرب تهران را ۴۰۰ میلیون تومان و ۲۵۰ هزار یورو اعلام کرده است.
 
گفته شد که علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواستار پی‌گیری در این زمینه شده است.
 
یکی از اقدام‌های دولت برای حل بحران ارزی در ایران تعیین سقف ارز نزد شهروندان است. بانک مرکزی ایران در فروردین ۹۷ اعلام کرد که نگهداری بیش از ۱۰ هزار دلار "قاچاق تلقی خواهد شد".
+5
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی

    خوب این پفیوز بوزینه راست میگه مقدار قابل توجهی نبوده چون برای این حرامیان مقدار قابل توجه یعنی سه هزار میلیارد . بعدا مقلدینشون برای یک تکه استخوان و ساندیس ناقابل همینجا تو این سایت مجیزگویشان هستن. شرم و نفرین ابدی برشما ماله‌کشان بیرگ و بی وطن با اربابان دزد و عقبمانده‌تان.
    0
    33
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    kata1379 - مشهد، ایران
    تمام کارگزاران و حتی کاسه لیسان رژیم همانند باور و یا فاطمه از صفاتی مانند دروغ گویی . بی شرمی . سرقت . تمامی صفات که به تعبیر شیطانی میشه از اونها یاد کرد در وجود اینها نهادینه شده . امیدی به اصلاح این شیاطین وجود نداره . قران میکه اعمال زشت اونها رو شیطان براشون زینت داده و قلب اونها مهر شده و دل و دیده اونها کور شده . با نام خدا جنایت میکنند و با نام خدا خیانت و سرقت همون کاری که معاویه و یزید رو بخاطرش سرزنش میکردند . اینها روی مردم کوفه رو سفید کردند .
    0
    10
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    kata1379 - مشهد، ایران
    چند سال قبل یک نفر در اینترنت در چین آگهی داده بود که حاضر روح خودشو بفروشه . تعدادی اعلام قیمت و امادگی داده بودند . بعلت جرم بودن این قضیه بررسی شده تک تک افراد پیگیری شدند و بعد مشخص شد یک نفر از اگهی دهندگان شیطان بود . شاید باور نکنید ولی میتوانید تحقیق کنید . با اطمینان بگم باور عمیق خود شیطانه تاکید میکنم انسان نیست خود خود شیطان هست که در اینجا ظاهر میشه
    1
    7
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    أین چرا یه ب اضافه داره تو اسمش؟
    0
    6
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.