عادل الجبیر: دلجویی از جمهوری اسلامی تنها به بدتر شدن رفتار ستیزه‌جویانه آن می‌انجامد

 عادل الجبیر - آرشیو صدای آمریکا :وزیر مشاور در امور سیاست خارجی پادشاهی سعودی در مورد دلجویی از جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت این کار تنها موجب بدتر شدن رفتار ستیزه‌جویانه ایران می‌شود.
 
به گزارش وبسایت فاکس نیوز، عادل الجبیر در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی گفت که «تاریخ ۴۰ سال گذشته ایران یک ستیزه‌جویی، به ویژه علیه کشور من» بوده است.
 
این مقام ارشد سعودی در بخشی از مصاحبه که روز چهارشنبه سوم مهر انجام شد، با ذکر دلایل دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی - از جمله محل اصابت موشک ها که در شمال این تاسیسات و به سوی ایران بوده است؛ نوع و برد موشک‌‌ها که مشابه‌شان در دسترس حوثی‌ها نیست؛ و محل تولید موشک‌ها، یعنی ایران - گفت: «ما خواستار یک تلاش جهانی برای مهار رفتار تهاجمی و ستیزه‌جویانه ایران بوده‌ایم.»
 
وی گفت که ایران باید تصمیم بگیرد که یک انقلاب است یا یک کشور، و افزود که اگر ایران یک انقلاب است، دیگر منطقی نیست و نمی‌شود با آن تعامل کرد، و اگر یک کشور است باید قوانین بین‌المللی، حاکمیت کشورها، و اصل عدم مداخله در امور دیگر کشورها را محترم بشمارد.
 
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اندک زمانی پس از وقوع حملات به تاسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت نفت دولتی «آرامکو» عربستان سعودی، رژیم تهران را پشت این حملات دانست و عصر شنبه ۲۳ شهریور در توئیتر رسمی خود نوشت در حالی که روحانی و ظریف تظاهر به دیپلماسی می‌کنند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی است. وی در این توئیت افزود که با وجود همه درخواست‌ها برای کاهش تنش، ایران حالا یک حمله بی‌سابقه را علیه عرضه انرژی جهان انجام داده است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حملات از سوی یمن باشد.
 
بریتانیا، فرانسه،‌ و آلمان نیز چند روز بعد ایران را مسئول این حملات معرفی کردند.
+45
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    حکومت اراذل جمهوری اخوندی مطلقا جز زور منطقی را نمی پذیرد
    9
    29
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    تقصیر اجدادته که به میهن من یورش بردند و تفاله هاشون اونجا جا موند!
    6
    38
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kadash - استکهلم، سوئد
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه..تمام شر و تروریسم دنیا از عرعرستان میاد،همین اجداد راهزن و بچه باز و چند زنه تو بودن که به ایران حمله کردن و به زور شمشیر دین ضدبشری شما رو اونجا رایج کردن.این حکومت هم زاده همون تفکر و دین هست.نه فقط ایران،بلکهکشورها و تمدنهای بزرگ دیگه مثل مصر،لبنان،شمال آفریقا..هیچکدوم اینها نه مسلمان بودند و نه حتی عرب.اما اجداد وحشی شما همه این مناطق رو به لجن کشیدن.تو فعلا فکر این باش خبرنگار رو تو سفارت کشور دیگه قیمه قیمه نکنی و با شمشیر در ملا عام گردن نزنی.خودتون ۱۰۰ سال بدتر از آخوندای ایرانین.فقط قمبل کردین و باج میدید به غرب برای همین کاریتون ندارن.
    2
    15
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. عزیز جان بخاطر اینکه 1400 سال قبل بدلیل خیانت سلمان پارسی و اطرافیانش زخم خورده ایم غلبه بر عربستان چاره ی درد نیست. حکومت اخوند در عقب افتادگی فرقی با بقیه ی مسلمین ندارد و یک حکومت و باور قرون وسطائی جانشین یک حکومت و باور قرون وسطائی دیگر میشود. چاره ی کار تف کردن اسلام و ایجاد یک حکومت سکولار در ایران هست و گر نه از جنگ های مذهبی، مثل 8 سال جنگ با عراق، مسئله ای حل نمیشود. اخوندها فکر میکنند که برای ظهور طفل 6 ساله باید اسرائیل و عربستان را تسخیر کنند و دنیای امروز اجازه ی تحقق چنین ارزوئی را نمی دهد و جز خون و خونریزی و خرابی و نابودی چیزی حاصل نمی اید
    1
    18
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. میشه بفرمایید اون وقت اجداد گرامی و ارجمند شما در کدام شهر زندگی میکردند و اسم و کار و پیشه انها چه بود؟ فلسفه نبافید فقط دوست گرامی . سوال بنده واضحه جوابش هم باید واضح باشه :)
    10
    1
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    همین سوال را از من بپرسید اگر مایلید. :)
    12
    0
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
    کامنتی که شامل این نکبت بشه رو اگر بزارم یا سانسور میشه یا نقطه نقطه.
    5
    1
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. محترم، همینکه پیشوند سید را پیش از نامم یدک نمیکشم برای من این معنی را میدهد که اجدادم از تبار اعرابی که به کشورم هجوم آوردند نیستم. امکان این هست که خون پاک آریایی و یا مخلوطی از ژن سایر اقوامی که در طی تاریخ به زور یا به دلخواه به زادگاه ما، ایران مهاجرت کردند را در وجودم داشته باشم. اما اگر اعتراض سرکار به کامنت من بدلیل نامفهوم بودن کامنت باشد سعی میکنم دوباره توضیح بدهم. اینکه دولت فعلی عربستان با حکومت فعلی کشور ما آبشان به یک جوب نمیرود کوچکترین اهمیتی برای من و یا هر ایرانی دیگری نباید داشته باشد چونکه دعوای ایندو چیزی شبیه واقعه کربلاست که بین دو عرب اتفاق افتاد و به منِ ایرانی ارتباطی ندارد که بخواهم سنگ یکی یا دیگری را به سینه بزنم.
    1
    6
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. شماره شناسنامه, قد و وزن, سن و سال را هم میخواهید, یا تائیدیه از آتشکده محل کفایت میکنه؟ :)
    0
    5
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. دوست گرامی بنده به ریش پدربزرگ خودم و سلمان فارسی! خندیدم که بخواهم به عربستان یا جای دیگری غلبه کنم. برای حل اختلافات این دو لطفاً از جیب من مایه نگذارید. دوست دارند با هم بجنگند، یک میدان در کویر لوت یا صحرای عربستان در اختیارشان بگذارید تا یاد اجدادشان را زنده کنند. من هم مثل سرکار و شاهزاده امیدم به یک حکومت سکولار و آموزش ملت برای ایرانی بهتر در آینده است.
    1
    8
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. عزیزدلم از مفهوم مطلب بالای شما ان استنباط به من دست داد و خوشحالم که با توضیحات بیشتر و تشبیه ان به حادثه ی ضد ایرانی و منحوس کربلا من و شما در یک سنگر قرار داریم و چقدر بجا انرا همتراز جنگ حسَین تَشنَه لب و یزید شاعر دانسته اید که هر دو و اسلام دشمن ایران و ایرانی هستند
    1
    7
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. ....و تضاد من و سایر دوستان به طایفه سعودی ها فقط مربوط به یورش وحشیانه تازیان در ۱۴۰۰ سال پیش نیست . بلکه حتی از زمان شاه فقیه این تنش وجود داشت . شاه بعد از بحران نفت ، اتوریته بسیار قوی در اوپک داشت ، بطور منطقی در مصاحبه گفت که غرب نمیتواند قیمت تولیدات خودش ، چند برابر کند ، ولی توقع داشته باشد قیمت نفت همیشه در حد پایین بماند . عربستان از دهه ۵۰ در راستای تضعیف شاه ، بطرز غیر مسعولانه تولیدات را زیاد و بهای نفت را نصف کرد ، تمام بودجه های پروژه انقلاب سفید و صنعتی کردن ایران بر اساس نرخ معقول نفت بود ، که به بن بست کشیده شد. تورم ، افزایش قیمت مسکن نارضایتی در بخش خرده بورژوا و اداری را افزایش داد و پایه های انقلاب ننگین چیده شد . بازی ، بازی قدرت است . درد واقعی در اینجاست که هم تازیان و هم تازی پرستان دشمن ایرانزمین هستند . حالا جایگاه شما کجاست ، مثل اپوزیسیون بی غیرت و امثال مجاهدین طرفدار کاسه گدایی از عربستان هستید
    1
    2
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا. محکومیت سیاست های اسراییل ستیزی و جنگ طلبانه و صدور انقلاب منفور شیعه از طرف رژیم اخوندی کاملا درست است ، اما عربستان هم سیاست های کثیفی علیه منافع ملی ما دارد ، توجه داشته باش که رژیم ها ، از جمله رژیم اخوندی سرنگون می‌شوند ( حتی اگه عمر بنده و شما دوست عزیز کفاف ندهد ، ) اما منافع ملی همیشه یکسان است ، عربستان حتی از قبل از انقلاب خواهان تجزیه و آشوب در خوزستان بود ، رشد تفکرات ضد انسانی وهابیت
    1
    6
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ادامه ، رشد تفکرات ضد انسانی و ارتجاعی وهابیت با کمک دلار های سعودی هاست . بیشترین کمک به صدام تکریتی در جنگ از جانب همین عربستان بود . من خواهان جنگ با عربستان نیستم ، اما نقش کثیف این کشور در منطقه ، چیزی کمتر از ج. اسلامی نیست
    1
    3
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. عزیز دلم فکر میکنی من از عربستان خوشم می اید!؟ هرگز! اما احساساتم راکنترل میکنم. در زمان شاه این اعلیحضرت نبود که نفت را گران کرد بلکه کسینجر بود و از این افزایش ملت ایران هم بهره مند و یک شبه به ثروت کلانی رسید. بعد شاه مغرور شد و میخواست دائما قیمت نفت را بالا و بالاتر ببرد. چند بار به او اخطار دادند و گوش نداد و سرنگون شد. با این همه اعتقاد دارم که شاه را امریکا سرنگون نکرد. بلکه ملت ایران هار و زیادت طلب شده و توقعات بیش از حد داشت. شیعیان و چپول ها فکر مفتخوری و داشتن پول نفت سر سفره های خودشان بودند. این داستان بسیار طولانی و ده ها زاویه دارد ولی با دشمنی با غرب هم اخوند و هم شما فقط مشکلات را بیشتر میکنید و مثل اینکه تا حالا بجائی نرسیدید بعد از این هم نخواهید رسید. این را هم بدانید با 7 تا موشک بیش از 700 بیلیون دلار به نفع روسیه و انگلیس و امریکا و اسرائیل شد
    0
    7
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. سوالی که پرسیدم اگر شما از من بپرسید جوابش را دارم. سوال عجیبی نیست گرامی.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    [Sabokbalam]. عزیزم اینکه پیشوند سیدی را ندارید هیچ چیزی را اثبات نمیکند 99.99% عربها سید نیستند ثانیا هیچ خونی پاک یا ناپاک نیست و این همین بیماری فکری نژاد پاک داشتن را در مغز ملت فرو کردن که چنین ملت عقب مانده بیماری داریم و در حال سواری دادن به این و ان هستیم.و اما دولت فعلی عربستان و کلا سیاستمداران کلا حـ... بیشرفی بیش نیستند اما نسبت این حرامزادگی کم و زیاد داره که اخوند جماعت نقطه اوج این حرامزادگی را رد کردند. ولی حداقل کشورهای عربیثروتمندی که دست ایران را از دخالت قطع کردند واسه ملت خودشون خوب بودند. وکلا این خصلت ذاتی عربه که خسیس نیست برعکس بعضی قومیتهای دیگر. ولی باز تکرار میکنم انسانی میتواند ادعای اصالت را داشته باشد که حداقل تا جد 10 خودش را به اسم و رسم بلد باشد خصوصا خاورمیانه ای که جولانگاه بی نهایت تعداد قومیت و ملیت بود از اریایی از سیبری امده گرفته تا مغول از غرب اسیا امده گرفته جابجا میشدند.اصلا از کجا معلوم خود شخص شخیص جنابعالی از نسل ان چند ده هزار خانوار عربی نباشید که در این کشور ساکن شدند. در این موارد هرگز نمیتوان حکمی قطع به یقین داد.
    1
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    kurosh-h ::]. 1400 سال پیش اتفاقی افتاد که در زمان خودش طبیعی بود 2000 سال قبلش هم اریایی از اسیای مرکزی به خاورمیانه سرازیر شدند و بابل و اشور و لیدی و . که تمدنهایی بسییییار فراتر و پیشرفته تر از انها بودند را برکندند یعنی تا الان باید خودمان را مثل خیلی ها جر بدیم چرا 3400 سال پیش چنین اتفاقی افتاد. افتاد که افتاد در زمان خودش هم چیز عجیب غریبی نبود و اریایی ها در زمان خودشان کاری کردند که بقیه هم میکردند. و اما تجزیه طلبی که عرض کردید که در حقوق سیاسی و بین المللی جایی ندارد و از ان حق تعیین سرنوشت تعبیر میشود تنها عکس العمل به شرایط موجوده. ملیت های غیر فارس حتی حق حیات محروم هستند وجدانا چه انتظاری دارید ؟؟از سیاستمداران بخصوص اخوندهای حاکم که انتظاری نیست اما وقتی مثلا فعالان حقوق بشری حتی نسبت به اعدام فله ای اقوام و ملیت ها بی تفاوت هستند طبیعی است که مردم از این کشور زده شوند. دوتا کشیده تو گوش بچت بزن عکس العمل دستگاههای حقوقی و قانونی اینجا را ببین. اصلا خود بچت از خونت بره. شما زمانی میتوانید از من حس وطن پرستی بخواهید (زمانی داشتم الان پشمم هم نیست) که به حقوق بنده در
    0
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    . سخن و عمل معترف باشید نه اینکه به میلونها عرب و ترک و کرد و . نفر فحش بدهید و به انها نسبت خر و الاغ و سوسک و عرعر بدهید بعد انتظار داشته باشید تفکر درخواست حق تعیین سرنوشت در انها ریشه در نیاره. نه اخوی خیالت راحت دوره عوض شده و هر عملی عکس العملی داره و اگر ملامتی باشه بر عمل است نه عکس العمل. هر وقت عمل اصلاح شد به همان نسبت شما بطور مطلق حق اعتراض دارید. به مخاطبین (کلی میگم) هرکس مشگلی با صدام یا ال سعود یا هر اخوند یا هر خر دیگری داشته باشه همان شخص مخاطبش باشه نه اینکه عرعر کنه . حداقل به خانواده و خاندان خودش احترا بذاره چون من نوعی این احساس را میدهد که با انسان صحبت نمیکنم. بنده هم تعابیر بس وقیحانه تر از یک قوم خاص دارم ( تعابیری که ریشه تاریخی دارد) و خوب بلدم استفاده کنم.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - لوبومو، کنگو
    همین خمینی و خامنه ای و احمدی نژاد و روحانی و نقدی و حتی صدام اگر اساتید هاروارد بودند خود شیفتگان مریض الاحوال زمین و زمان را به هم میدوختند که و سندها میساختند که اینها ایرانی ( پارس ) هستند و از نسل کوروش . این خودشیفتگی کاذب وقاحتی به بعضی ها داده مرغ پخته را به تعجب وادار میکنه.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. حق تعیین سرنوشت با تجزیه طلبی دو بحث جداگانه است . ستم ملی ، قومی ، مذهبی در ایران اسلامی عینیت دارد ، اما بنده به عنوان یک فارس هم شرایط بهتر از کسان دیگر نداشته ام. برادر من در همین رژیم در دهه ۶۰ به جرم دگر اندیشی اعدام شد ، آیا از او بهتر از زندانی ترک و کرد پذیرایی شد ، و یا خانواده ما سهمیه بهتری بخاطر فارس بودن گرفتند ، فکر کردی لاجوردی که بچه تهران بود کمتر تهرانی ها را شکنجه می‌کرد ، و یا خلخالی هوای ترک ها را داشت ، این عینک قومی را کنار بگزار . و به اطرافیان بر اساس افکارشان برخورد کن .
    0
    1
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. من در کلیت حرف های شما اشکالی نمی بینم و هم عقیده هستیم. اما نفرت ما از جمهوری اسلامی و سیاست های آن ، نباید این اتوپی و تخیل را ایجاد کند که کشور های از جمله عربستان و یا حتی غرب و یا روسیه و اسراییل حامیان منافع ملی ما هستند . اینکه نصف اپوزیسیون ما جیبشان به سرویس های امنیتی غرب و عربستان گره خورده قابل اندیشه است ، اینکه بسیاری از سلطنت طلبان دو آتشه دستبوس آل سعود شده اند قابل تفکر است .
    0
    3
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::tiger.man - لوبومو، کنگو::]. ببخشید, من فکر کردم که شما شوخی میکنید ومن هم شوخی کردم. تا حدی با نظر شما موافقم, نژادپرستی به هیچ وجه توجیه پذیر نیست, چه آریایی چه سفید و چه سیاه! ۸۰ درصد مردم دنیا از چنگیز خان مغول در خون خود دارند. پس میشود گفت, تقریبا همه با هم برابریم. ولی چیزی که مهم است ارزش دادن به ارزشها, و تقبیح زد ارزش هاست! یعنی وقتی چنگیز خان به کشوری حمله و قتل عام کرد, انتظار تجلیل نداشته باشید. عربها هم همین کار را نه تنها با ایران بلکه با خیلی از تمدنها انجام دادند! کشورهای که ۱۰۰ درصد شکست خوردند مثل مصر و لیبی و سوریه کاملا به اعراب تعلق گرفت و هیچ شکایتی نمیکند, چون دیگه اینها در زمره اعراب بودند! ولی کشورهای که زیر یوق شان نرفتند, بشدت از آنها بیزارند, مثل ایران, اسپانیا. نفرت ما از مردم عرب نیست, نفرت از تفکر امپریالیستی پنهان در پشت تفکر اسلامی است.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. عزیزم هیچکس مدافع هیچ ملتی غیر خودشان نیست. صحنه ی سیاست در جهان سیال هست و دوست و دشمن مقطعی هستند ولی تا اینجای قضیه من می بینم که بزرگترین دشمن ایرانیان خود ایرانیان هستند
    0
    3
    ‌سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.