بغداد درباره برنامه‌های ایران برای تضعیف نیروهای نظامی عراق ابراز نگرانی کرد

العربیه :ساعاتی پس از تهدیدات ایران درباره مورد هدف قرار دادن نیروهای نظامی آمریکا در عراق، مسئولان عراقی درباره برنامه‌های ایران برای تضعیف نیروهای نظامی این کشور ابراز نگرانی کردند.
 
این ابراز نگرانی‌ها پس از تصمیم دولت عراق برای انتقال سرلشکر عبدالوهاب الساعدی از نیروهای مبارزه با تروریسم به وزارت دفاع بالا گرفت و موجی از واکنش‌های انتقادی و منفی را در پی داشت.
 
کمیسیون‌های امنیت ملی و دفاع در پارلمان عراق از نخست‌وزیر این کشور خواستند رسما دلیل انتقال سرلشکر الساعدی را توضیح دهد. این دو کمیسیون همچنین اعلام کردند در نزدیک‌ترین زمان ممکن الساعدی را فرا خوانده و با او درباره پیامدهای تعلیق اختیارات نظامی‌اش گفتگو خواهند کرد.
 
جریان الحکمه به رهبر عمار الحکیم نیز از تصمیم تعلیق الساعدی ابراز شگفتی کرده و اعلام کرد این موضوع که الساعدی به جای تشویق، تعلیق می‌شودف پیام اشتباهی درباره حکومت و سازوکارهای مدیریت موضوعات امنیتی ارسال می‌کند.
 
حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق نیز درباره تصمیم تعلیق سرلشکر الساعدی گفت که شبهه وجود فساد در پس این تصمیم، احساس می‌شود.
 
صباح الساعدی، رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق نیز انتقال عبدالوهاب الساعدی را موضوعی سوال‌برانگیز درباره آنچه درون نهاد مبارزه با تروریسم در جریان است و طی آن افسران و فرماندهان «پاک و سالم» کنار گذاشته می‌شوند، توصیف کرد.
+4
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.