پلیس ایران: با خودروهای حامل سگ برخورد جدی می‌شود

العربیه :رئیس پلیس تهران، با تاکید بر ممنوعیت سگ گردانی در معابر عمومی از برخورد جدی با خودروهایی خبر داد که سگ در آنها مشاهده شود.
 
حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، «حمل حیوان توسط خودروها در سطح شهر» را «غیرقانونی» اعلام کرد و از «برخورد جدی» با کسانی خبر داد که این امر را رعایت نکنند.
 
او بر کاهش «حمل حیوان (سگ) و تردد افراد با آن در سطح شهر» نسبت به گذشته تاکید کرد و گفت: «ما با نگهداری سگ در منازل شخصی مشکلی نداریم و مسئله مورد نظر ما حضور افراد به همراه سگ در معابر عمومی مانند پارک‌ها و حمل آن با خودرو است».
 
رئیس پلیس تهران از وجود پرونده هایی خبر داد که به دلیل تخلف از قانون ممنوعیت سگ گردی تشکیل شده اند.
 
از سوی دیگر، مهدی حجتی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام چنین ممنوعیت‌هایی را فاقد مبنای قانونی دانست و تاکید کرد که «هیچ کس نمی تواند بدون آنکه در قانون، رفتاری منع و برای آن ضمانت اجرای لازم وضع شده باشد، دستور ممنوعیت انجام آن رفتار را صادر و تهدید به تعقیب کیفری شهروندان کند».
 
گفتنی است، بر اساس طرحی که در سال 2014، در مجلس تصویب شد، نه‌ تنها سگ‌گردانی در شهر که معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی چون 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10 میلیون تومان در بر دارد.
+6
رأی دهید
-51

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
    پس ماشین احمد خاتمی (دوبرمن ولایت) جنتی (چیوا اوای ولایت) اعلم الهدی (بولداگ ولایت) مصباح یزدی (تریر پاکوتاه) فرمانده نیروی انتظامی (سگ گله ولایت) رو هم باید بلافاصله بگیرین. با پوزش از سگهای نازنین و عزیز
    2
    15
    یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش
    74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10 میلیون تومان ؟؟ با خوندن این خبر حالم بد شد.تو این مملکت کپک زده اسلامی دزدی و اختلاس ازاده اسید پاشی ازده هزاران کثافت کاری ازاده. انوقت داشتن این حیوان با وفا که سرشار از عشق و محبت است جرم حساب میشه. امیدوارم که هرچه زودتر همتون به درک بروید.
    2
    16
    یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    اینها با تمام مواردیکه دلخوشی ملت را در بر داشته باشد,برخورد میکنند ]بجز اختلاس,دزدی سران نظام.مرتیکه خجالت نمیکشه با اون درجه های دوزاریش ,دنبال سگ میکنه.یکی از عللهای مخالفت با (سگ),وفاداری,نجابت ,پاسداری و عشق بصاحبش هست و اینها هم که کلا با این محسنات مخالفند . و مورد دیگر چون سگ دشمن دزد هست ,اینها از سگ میترسند
    1
    7
    یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    بس این هم از سگ هارتر بدتر بسیجی چرا تو شهر ول میگردن؟
    0
    4
    دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.