وزیر انرژی اسرائیل: احتمال وقوع یک برخورد نظامی با ایران خیلی بالاست

ایران اینترنشنال :یووال استاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل با هشدار نسبت به افزایش تنش‌های منطقه‌ای مربوط به ایران گفت که در وضعیت فعلی، توافق برای تشکیل یک دولت ائتلافی در اسرائیل  ضرورت دارد.
 
استاینیتز روز جمعه پنجم مهر، به یک رادیوی اسرائیلی گفت: «ما در آستانه انفجار وضعیت ایران هستیم.»
او ادامه داد: «احتمال یک درگیری نظامی میان آمریکا و ایران یا سعودی و ایران یا یک درگیری در خلیج [فارس] خیلی خیلی واقع بینانه و ملموس است».
 
این وزیر اسرائیلی که عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، تاکید کرد که اگر چنین درگیری رخ دهد، خطرات آن متوجه اسرائیل نیز خواهد بود.
 
استاینیتز اضافه کرد که خطر این درگیری، تشکیل سریع یک دولت ائتلافی فراگیر در اسرائیل را ضروری می‌کند.
روز چهارشنبه، رووین ریولین، رییس جمهور اسرائیل از بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر فعلی این کشور خواست تا کابینه ائتلافی تشکیل دهد.
 
نتانیاهو برای این کار ۲۸ روز فرصت دارد و دولت ائتلافی باید حداقل ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار داشته باشد، اما حزب لیکود تنها ۵۵ کرسی را در اختیار دارد.
+23
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    بخیراز تهدید رژیم اخوندی دولت امریکا و عربستان هیچ گونه عکس العمل دیگری از خودشان نشان نداده اند که نشان دهند میخواهند با رژیم اخوندی دچار جنگ شوند. تهدید کردن رژیم ایران از طرف عربستان و امریکا و حتی اسرائیل قبل از حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان هم منتشر میشود ولی تا به حال همان طور این تهدیدات ادامه دارد و عملی صورت نگرفته از طرف این سه دولت.
    3
    0
    شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.