وکیل نگار قدس‌کنی: موکلم نزد خانواده‌اش در ایران برگشته است

 نگار قدس‌کنی (عکس از آرشیو) وکیل نگار قدس‌کنی، زن ایرانی که به جرم نقض تحریم‌های آمریکا به ۲۷ ماه زندان محکوم شده بود، روز پنجشنبه گفته است که موکلش آزاد شده و نزد خانواده‌اش بازگشته است.
 
دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا روز سه شنبه نگار قدس‌کنی، دارای اقامت دائم از استرالیا، را به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا و نقش وی در فروش غیرقانونی فناوری آمریکایی به ایران به ۲۷ ماه زندان محکوم کرد. اما قاضی دادگاه مدت زمانی را که خانم قدس‌کنی در بازداشت بوده را جزء محکومیتش به حساب آورد.
 
رابرت ریچمن، وکیل این زن ایرانی به خبرگزاری فرانسه گفته است، خانم نگار قدس‌کنی «آزاد شده و اکنون نزد خانواده‌اش در ایران است.»
 
دادستانی آمریکا می‌گوید خانم قدس‌کنی به همراه دیگر همکاران خود در شرکت «موج سبز» که در مالزی ثبت شده بود، اقدام به خرید محصولات تجهیزات پخش تلویزیونی و مخابراتی بی‌سیم از ایالات مینه‌سوتا و ماساچوست کرده و به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فروخته است.
 
همکار وی علیرضا جلالی نیز در سال ۲۰۱۶ پس از ورود به نیویورک بازداشت شد و پس از محاکمه و پذیرش جرم به ۱۵ ماه زندان محکوم شد.
 
نام خانم قدس کنی پس از پیشنهاد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، برای تبادل او با نازنین زاغری، شهروند ایرانی‌بریتانیایی زندانی در اوین، در رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد.
 
آقای ظریف روز چهارم اردیبهشت سال جاری پیشنهاد کرده بود که نازنین زاغری با نگار قدس کنی که در آن زمان در استرالیا زندانی بود مبادله شود.
 
با این حال او یک روز بعد در مصاحبه با خبرگزاری رویترز ضمن عقب‌نشینی از سخنان خود گفت که موضوع خانم زاغری را نمی‌توان جزء مبادله زندانیان قرار داد.
+6
رأی دهید
-18

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.