پخش موسیقی در سرویس مدارس ایران با محدودیت‌های جدید مواجه شد

العربیه :عین الله جهانی معاون فرهنگی پلیس راهور ناجا ایران از ممنوعیت پخش موسیقی غیرمجاز در سرویس مدارس خبر داد.
 
عین الله جهانی چهارشنبه 25 سپتامبر در گفت‌وگو با ایسنا، بر لزوم رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان تاکید کرد. او این شرایط را «داشتن سوءپیشینه، رانندگی با سرعت مطمئنه، پیاده کردن دانش آموزان از در سمت راست خودرو و سوار کردن دانش آموزان از مقابل در مدرسه» اعلام کرد.
 
جهانی، استعمال سیگار برای رانندگان سرویس مدارس را ممنوع دانست و تاکید کرد که «موسیقی نامتعارف و مهیج» نباید در خودروهایی که دانش آموزان را جابه‌جا می‌کند، پخش شود. به گفته او این نوع موسیقی «روی رفتار دانش آموزان تاثیر گذار است» .
 
گفتنی است، چند ماه پیش، ویدیوهایی در فضای مجازی پخش شد که نشان می‌داد موسیقی «آقامون جنتلمنه» با خوانندگی «ساسی مانکن» در مدارس پخش و دانش آموزان با آن به رقص و شادی می‌پردازند این اتفاق با انتقاد شدید از سوی تندروهای مذهبی مواجه شد که منجر به ایجاد محدودیت‌های جدیدی در پخش موسیقی در مدارس شد.
 
روزنامه همشهری در 12 ژوئن 2019، از ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس خبر داده بود.
 
بر اساس این گزارش، محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در آخرین روزهای حضورش در این سمت، بخشنامه‌ی محرنامه‌ای را به مدارس ارسال و پخش هرگونه موسیقی را در مدارس ممنوع کرد. در این بخشنامه تاکید شده مدیری که این دستور را ندیده بگیرد؛ متخلف خواهد بود.
 
همشهری در ادامه از احضار و توبیخ مدیر یکی از مدارس به دلیل پخش یک آهنگ دارای مجوز، خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، چندین مدیر دیگر نیز اعلام کردند که در رابطه با پخش موسیقی در مدارس تحت فشار هستند.
 
خبرگزاری ایرنا اما با تکذیب این خبر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد که صدور هر گونه بخشنامه در ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس صحت ندارد.
+1
رأی دهید
-19

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.