یوفا: تیم‌های اروپایی در کشورهایی که زنان اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند، بازی نکنند

 الکساندر چفرین، رئیس یوفا رادیو فردا :الکساندر چفرین، رئیس یوفا، پس از دیدار با هیات مدیره اتحادیه فوتبال اروپا، گفت که یوفا از تیم‌های اروپایی می‌خواهد از بازی در کشورهایی که زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، خودداری کنند.
 
آقای چفرین روز سه‌شنبه دوم مهرماه اظهار داشت: «کمیته اجرایی به تمام ۵۵ فدراسیون‌ ملی و همه باشگاه‌های اروپایی پیشنهاد می‌کند در کشورهایی که ورود زنان به ورزشگاه‌ها محدود شده است، بازی نکنند».
 
این اظهارات در پی فشار فیفا به ایران برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها عنوان شده است. زنان ایران طی چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی برای تماشای بازی‌های فوتبال مردان از حضور در ورزشگاه‌ها منع شده‌اند.
 
این ممنوعیت اما در هفته‌های اخیر در پی خودسوزی سحر خدایاری مشهور به «دختر آبی»، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. سحر خدایاری که هوادار باشگاه استقلال تهران بود به دنبال تلاش برای رفتن به استادیوم بازداشت شد.
 
وی که چندی بعد جهت پی‌گیری پرونده خود به دادسرا رفته بود از یکی از مسئولان می‌شنود که به شش ماه زندان محکوم شده و همین امر او را وادار به خودسوزی می‌کند.
 
مقامات فوتبال ایتالیا نیز سال گذشته پس از برنامه‌ریزی برای بازی یوونتوس و آث میلان در عربستان سعودی که زنان آنجا نیز اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، تحت انتقادات شدیدی قرار گرفتند.
 
الکساندر چفرین در ادامه گفت: «تا جایی که ما می‌دانیم دو کشور در جهان هستند که به زنان و دختران اجازه تماشای فوتبال نمی‌دهند».
 
وی افزود: «ما نمی‌توانیم کسانی را که در این میان نقش دارند، مجازات کنیم چرا که خارج از خوزه اختیارات ماست و در حوزه اختیارات فیفا قرار دارد. اما این سخن به معنای آن نیست که باید ساکت بمانیم و دست روی دست بگذاریم»
+33
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.