مقام نظامی ایران : روسیه و چین برای فروش هواپیماهای جنگنده به ما پیشنهاد داده اند

آقای بنی‌طرفی خبر مذاکره با چین و روسیه را در حاشیه نمایشگاه هوایی ماکس ٢٠١٩ بیان کرده بی بی سی :یک مقام نظامی ایرانی می‌گوید روسیه و چین برای فروش هواپیماهای جنگنده پیشنهادهایی به ایران داده‌اند.
 
سرتیپ دوم، عبدالکریم بنی‌طرفی، رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، درباره خرید جنگنده گفته است: "روس‌ها و چینی‌ها پیشنهاداتی را به ما داده‌اند، البته ما هم پیشنهادات خودمان را داریم."
 
آقای بنی‌طرفی این صحبت را در حاشیه نمایشگاه هوایی ماکس ٢٠١٩ در مسکو بیان کرد.
 
در صورت تداوم توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، مشهور به برجام، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران سال آینده لغو خواهد شد. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک ماه پیش گفت ایران در حال فراهم کردن "مقدمات" خریدهای نظامی با رفع احتمالی تحریم‌ها است.
 
رئیس سازمان صنایع هوایی ایران گفته خرید تسلیحات از کشورهای دیگر "منوط به آن است که تاریخ پایان تحریم‌های تسلیحاتی فرا برسد."
 
آقای بنی‌طرفی تاکید کرده که تا آن زمان "همه اینها در حد مذاکره و صحبت است."
 
روسیه جنگنده‌های پیشرفته سوخو را می‌سازد که به کشورهای دیگر هم آنها را فروخته است. چین هم به غیر از هواپیماهای نظامی خود، جنگنده جی-١٧ را به طور مشترک با پاکستان تولید کرده است.
 
طرف‌های روس یا چینی درباره مذاکره برای فروش جنگنده به ایران موضعی نگرفته‌اند.
 
جینچی کائو، خبرنگار ارشد از بی‌بی‌سی چینی، می‌گوید چین با مسائل حساسی روبرو است که ایران یکی از آنها است، و به این ترتیب چنین معامله‌ای بعید به نظر می‌رسد.
 
او می‌گوید: "حتی معامله نفت بین ایران و چین به طور چراغ خاموش انجام می‌شود. لازم به یادآوری است که اختلافات بر سر هواوی نیز شامل معاملاتش با ایران می‌شود."
 
"مقام‌های چینی هم‌اکنون با چند مساله پیچیده و ادامه‌دار مواجهند: جنگ تجاری با آمریکا، اعتراضات هنگ‌کنگ، اختلافات بر سر دریای جنوبی چین و کاهش رشد اقتصادی. به جز اینها، چین برای هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری آماده می‌شود و دولت بر یک جشن سالگرد بی عیب و نقص متمرکز است و نمی‌خواهد دردسر یا حاشیه‌ای در خارج برایش درست شود."
 
"در چنین شرایطی، هم‌اکنون بسیار بعید است که خبری رسمی از یک معامله بزرگ نظامی با ایران بشنویم."
 
نمایشگاه دوسالانه ماکس، که رئیس سازمان صنایع هوایی ایران در آن شرکت داشته، با حضور صدها شرکت و نهاد از کشورهای مختلف در مسکو برگزار می‌شود.
 
در جریان همین نمایشگاه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه، دیدار کردند. در روزهای اخیر گزارش‌هایی از فروش جنگنده‌های روسیه به ترکیه منتشر شده است.
 
ترکیه پیشتر قرار بود جنگنده‌های اف۳۵ را در ناوگان نیروی هوایی خود به کار بگیرد، اما مخالفت آمریکا با استقرار پدافند اس-۴۰۰ روسیه در ترکیه، مانع از آن شد.
 
پاول آکسنوف، از بی‌بی‌سی روسی، می‌گوید محرمانه بودن امور مربوط به اف-۳۵ و سوخو-۵۷ روسیه، باعث می‌شود که مقایسه آنها دشوار باشد.
 
این جنگنده‌ها رادارگریز هستند. جنگنده جی-٢٠ چین نیز رادارگریز است.
+7
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    ولیکن اما قبرس پیشنهاد فروش خر به دولت ایران را نداده زیرا معتقد است که بقدر کافی در بین مقامات ایران داریم!
    3
    37
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    javadrezazadeh - ارومیه، ایران

    پس اونی که خودشون ساخته بودن چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    2
    34
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    چون جنگنده قاطر ۳۱۳ که خودشون ساختند مشکلاست اولیه داره، برای مثال نمیتونه پرواز کنه، موتور نداره،رادار نداره، چرخهاش ساخت چینب است ، بوقش از افغانستان وارد شده،خلبانش از بورکینا فاسو است. روسیه رو حرفش میایسته، سوخوی ۵۷ به ایران میفروشه وقتی که بورکینا فاسو در خواست سوخوهای جدید رابخاطر از رده خارج شدن سوخوی ۵۷ کرد، اونها را به ایران میفوشه البته با موتور تراکتور رمانی. روسیه همینکه بهتون اس۳۰۰ و جت های مسافر بر سوپر تابوت روسی را به ایران قول داد و گفته البته اگر امریکا اجازه بده. برید خاک بر سرتون
    2
    17
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    لابد با این وضع خراب اقتصادی میخواهند قسطی هواپیما بخرند! اونیکه زیاد بهش پیشنهاد میشد عین الله بود که در شهر مدتی زندگی کرده بود شهری ها دیده بودند عین الله خیلی ساده است دختران شهری که دیگر دختر نبودند را به او پیشنهاد میکردند.
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::javadrezazadeh - ارومیه، ایران::]. اونکه فوقش نسل چهار هست و حریف جنگنده های جدید نمیشه تازه معلوم نیست چند تا میتونن بسازند و کیفیتش چی هست
    6
    2
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    چین که اینکاره نیست . یه اف 17 با پاکستان با هم ساختند اون بد نیست اگه ارزون بتونید بخرید ولی روسیه بهتر هستش مخصوصا میک 35 اگر بهتون بده که فکر نمیکنم چون برای چند تا میگ 29 اینهمه اذیتتون کرد با اینکه الان قدیمی محسوب میشه
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من فکر کردم که این نابغه میخواهد بفرماید که هواپیمای ساخت خودشان را قرار است به روسیه و چین و بورکینافاسو صادر کنند و ابله کبیر سید حسین شریعتمداری هم این خبر را تیتر اول کیهان کند
    1
    11
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    دم قیچیهای روس و چین در راه هست من فقط غصه خلبانان و خانواده هایشان را میخورم
    1
    14
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    [::javadrezazadeh - ارومیه، ایران::]. اون یک دونه رو نمونه ساخته بودند تا چین و روسیه برن از روش زیاد بسازند حالا نمونه های دیگه هم در راهه فقط دنبال چند تا خلبان از جان گذشته میگردند تا این هواپیماها رو امتحان کنند.
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    هر چی آشغال فروش تو دنیا هست افتاده به جون ایران. انگار کم کشته دادیم با ماشین و کامیون چینی و توپولوف روسی
    0
    14
    جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.