زنگنه: معافیت‌های نفتی برگردد، سه روزه کاهش تولید را جبران می‌کنیم

رادیو فردا :وزیر نفت ایران گفته است اگر معافیت‌های صادرات نفت ایران بازگردد، در مدت سه روز ایران می‌تواند تولید نفت خودش را به میزان «پیش از کاهش برساند».
 
بیژن زنگنه آماری از تولید نفت ایران نداده است، اما علاوه بر کاهش تولید نفت، حکومت ایران در زمینه صادرات نفت هم با مشکلات شدیدی مواجه شده است.
 
دوشنبه ۴ شهریور خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که به رغم تلاش رهبران کشورهای اقتصادی در نشست گروه هفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، حاضر به پذیرش تمدیدهای نفتی برای مشتریان ایران نشده است.
 
آمریکا از نوامبر پارسال به مدت شش ماه به هشت مشتری ایران معافیت داده بود که واردات نفت ایران را به صورت محدود ادامه دهند، اما دوم ماه مه این معافیت‌ها را لغو کرد.
 
در همین دوره شش ماهه، صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه در روز بود.
 
صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه در قبل از زمان خروج آمریکا از برجام، به حدود ۱۰۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه سقوط کرده است.
 
این خبرگزاری همچنین روز یکشنبه از قول دو دیپلمات ایرانی گزارش داده بود که تهران خواستار گرفتن اجازه صادرات حداقل روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت است.
 
این گزارش با استناد به منابع ایرانی گفته است، اجازه فروش حداقل ۷۰۰ هزار بشکه گام اول است و ایران می‌خواهد این رقم به ۱.۵ میلیون بشکه نیز افزایش یابد.
+1
رأی دهید
-13

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.