نائب‌رئیس الحشد الشعبی:آمریکا ۴ پهپاد اسرائیلی برای حمله به ما وارد عراق کرد

ابو مهدی المهندس یکی از فرماندهان الحشد در کنار قاسم سلیمانی العربیه :با ادامه انفجارها در مقر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به الحشد الشعبی عراق که طی آخرین آنها زاغه مهمات «حزب‌الله العراق» هوادار ایران در پادگان هوایی بلد در استان صلاح‌الدین هدف قرار گرفت، واکنش فرماندهان حشد الشعبی در این باره دچار تناقض آشکار شده است.
 
ابو مهدی المهندس نائب‌رئیس الحشد الشعبی، ایالات متحده آمریکا را مسئول حمله به مقرهای شبه‌نظامیان دانست و مدعی شد که «ایالات متحده چهار پهپاد اسرائیلی را وارد عراق کرده تا مقرهای نظامی را هدف قرار دهد.»
 
به گزارش العربیه، ابو مهدی المهندس که به شدت هوادار ایران است و روابط بسیار نزدیکی با سپاه قدس و فرمانده آن قاسم سلیمانی دارد، تهدید کرد به این «اقدام آمریکا» پاسخ داده خواهد شد.
 
این در حالی است که رئیس الحشد الشعبی فالح الفیاض که از سوی نخست‌وزیر عراق تعیین شده، سخنان المهندس را رد و تأکید کرد که اظهارات او بازگوکننده موضع رسمی الحشد الشعبی نیست.
 
الفیاض بیان کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که انفجار زاغه مهمات بر اساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده توسط عاملی خارجی به اجرا گذاشته شد و یادآوری کرد که تحقیق به منظور مشخص کردن مسئولین این حادثه ادامه دارد.
 
از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده شان رابرتسون به العربیه گفت که واشینگتن به هیچوجه در انفجار زاغه مهمات اخیر در عراق دسته نداشت و تأکید کرد که «حضور آمریکا در عراق به منظور حمایت از جنگ با داعش ضمن احترام به حق حاکمیت عراق و پایبندی به توصیه‌های دولت عراق در زمینه استفاده از آسمان این کشور است.»
حمله به محل استقرار نیروهای حزب‌الله عراق
پدافند غیرعامل عراق شامگاه سه‌شنبه 20 اوت از وقوع انفجاری در زاغه‌ مهمات شبه‌نظامیان حز‌ب‌الله عراق در پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین و کشته و زخمی شدن چند نفر خبر داد.
 
منابع العربیه گزارش دادند که این انفجار به کشته و زخمی شدن شماری از شبه‌نظامیان حزب‌الله عراق مورد حمایت ایران، انجامید.
 
این منابع افزودند که 3 موشک زاغه‌ مهماتی را که ایران برای شبه‌نظامیان حشد الشعبی ارسال کرده هدف قرار داد.
 
از سویی رسانه‌های ایران اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی عراق گفته که این انفجار در نتیجه بمباران به وسیله یک پهپاد به وقوع پیوست.
 
خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که پدافند غیرعامل این کشور موفق به مهار آتش سوزی ناشی از این هجوم شد.
 
این انفجار آخرین مورد از سلسله انفجارهای است که اخیرا پایگاه‌های نظامی و زاغه‌های اسلحه و مهمات متعلق به شبه‌نظامیان را در مناطق مختلف شهر بلد در استان صلاح‌الدین هدف قرار داده است.
 
این در حالی است که زاغه‌های یادشده در کنترل گروه‌های اصلی مسلح شبه‌نظامی مورد حمایت ایران موسوم به حشد الشعبی است.
 
هرچند بسیاری از این انفجارهای زنجیره‌ای به حملات پهپادی نسبت داده شده‌، اما عامل اصلی تعدادی دیگر از این انفجارها نیز نحوه اشتباه انبارداری مهمات گزارش شده است.
 
تاکنون هیچ‌ طرفی مسئولیت انفجار شامگاه سه‌شنبه را که در نزدیکی پایگاه بلد در استان صلاح الدین از جمله دو انفجار اخیری که در این منطقه به وقوع پیوسته‌ را بر عهده نگرفته‌ است.
+35
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    mehdi sadigh - دوسلدروف، آلمان

    نکبت رویان اسلام تان را در ایران بخاک دفن خواهیم کرد
    4
    31
    جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    soroshkhani - توکیو، ژاپن
    بعد هموطنای گلم براشون سوال ایجاد میشه چرا تو شهرای عراق بر علیه ایران تظاهرات میکنن. ما رفتیم کشورشون و داریم تو کشورشون دخالت میکنیم و با افتخار میگیم اونقدر قدرت داریم نخست وزیر عراقیا رو ما انتخاب میکنیم. بعدم وقتی بر علیه ما تظاهرات کنن بهشون فحش میدیم چرا بر علیه ایران تظاهرات میکنن. خداییش خیلی عجیبین . دم از مهمون نوازی عقل منطق میزنین اما خدا شاهده یک ذره از این چیزا رو داشته باشیم.
    6
    24
    جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.