روزانه ۱۰ نفر در ایران بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان می‌دهند

العربیه :معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در در کنگره بین المللی دانش اعتیاد گفت که سالیانه 450 هزار نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر در دنیا جان می‌دهند و 36 هزار و 600 مورد از این مرگ و میرها در ایران رخ می‌دهد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا منتظرالمهدی با اشاره به اینکه روزانه 10 نفر در ایران بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان می‌دهند، تعداد مرگ و میرهای سالانه ایران در این زمینه را 36 هزار و 600 نفر اعلام کرد.
 
او درباره گستره کشت مواد مخدر در کشور افغانستان گفت: « طی دو دهه اخیر شاهد افزایش 3300 درصدی تولید تریاک و زمین کشت در افغانستان بودیم. در سال 2015 سالیانه 4500 تن کشت می‌شد که در سال 2017 به 9 هزار تن رسید. همچنین در سال 2018 به سبب کم آبی، کاهش پیدا کرد و طبیعتا امسال با باران‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.»
 
منتظر المهدی درباره انواع مواد مخدری که در ایران مصرف می‌شود نیز توضیح داد: «تریاک با 67 درصد در جایگاه اول مصرف قرار دارد. بعد از آن حشیش، گل، ماری جوانا با 12 درصد و در مقام سوم شیشه با 8 درصد و هروئین با 7 درصد در مقام چهارم قرار دارد.»
 
در ژوئن 2018 رسول خضری، عضو عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران خبر داد که این کشور رتبه اول مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در دنیا را دارا است.
+14
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.