مکارم شیرازی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد

العربیه :آیت الله مکارم شیرازی به تازگی در واکنش به انتقاد فیفا و AFC از فدراسیون فوتبال ایران بدلیل عدم حق حضور زنان در ورزشگاه‌های این کشور، گفت که حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد.
 
مکارم شیرازی در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین در مورد انتقاد مراجع بین‌المللی مثل فیفا و AFC گفت: «جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود».
 
او در افزود: «اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند. بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند؛ به خصوص این که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد».
 
ایران تنها کشور جهان است که در آن زنان حق حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، این موضوع باعث شده فدراسیون فوتبال این کشور تحت فشار قرار گیرد، تا جایی که این مساله می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران نیز بی‌انجامد.
 
براساس گزارشات، فدراسیون فوتبال ایران به همین دلیل برگزاری دیدارهای لیگ برتر را به تعویق انداخته است.
 
این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس 28 ژوئیه 2019، گزارش داد که فیفا اعلام کرده، فدراسیون فوتبال ایران با حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی‌های انتخابی جان جهانی 2022 موافقت کرده است.
 
ایران ورزشی در این باره نوشت: «با اینکه ارسال گزارش اولیه فدراسیون فوتبال به فیفا درباره بسترسازی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها چندان امیدبخش به نظر نمی‌رسید اما ظاهراً فیفا تلاش فدراسیون فوتبال را برای تحقق این موضوع تأیید کرده است.»
 
آسوشیتدپرس افزود هنوز جلب موافقت دولت ایران در این زمینه باقی مانده است.
 
بر اساس این گزارش «فیفا مدت‌هاست که برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران با فدراسیون فوتبال این کشور مذاکره کرده است و در بازی فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و کاشیما نیز تعدادی از زنان توانستند در حضور اینفانتینو این بازی را از نزدیک ببینند.»
 
فیفا به ایران فدراسیون فوتبال ایران مهلت داده تا مسئله حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها را تا پیش از دهم اکتبر حل کند.
 
زمانی که تیم ملی ایران اولین بازی خانگی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 را مقابل کامبوج انجام می‌دهد. بازی خانگی بعدی این تیم هم 26 مارس سال 2020 مقابل هنگ‌کنگ خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش برهمین اساس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به طور مستقیم با وزیر ورزش و جوانان ایران بررسی می‌شود.
 
آسوشیتدپرس نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای حضور زنان به ورزشگاه‌ها در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر اعلام کرده است.»
 
یکی از سخنگوهای فیفا نیز گفت: «تمام توافقات و موافقت‌های لازم حاصل شده است تا بانوان ایرانی بتوانند بازی‌های تیم ملی کشورشان را از نزدیک ببینند.»
+2
رأی دهید
-68

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان

    بیشعور عقب افتاده مفتخور
    0
    53
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    مردک، فکر کردی هنوز در اوایل انگلاب اسلامی هستی که شماها و فکرتان را تحویل بگیرند!؟ حق گرفتنیست نه دادنی! به امید فشار مسئولین دوچرخه سواری زنان که نمیدانم اسمش چیه به آخوندکها، که اگر خانم ها اجازه دوچرخه سواری نداشته باشند، ایران اجازه .....ندارد! آنقدر ابزار فشار هست که نگو و نپرس، پس اگر این چشم آبی ها خواهان حذف سلسله ساندیسیان شوند، همانند آب خوردن راحت میباشد.
    2
    43
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    این ملاها وقتی دوش حمام اومد خزینه ممنوع شد می گفتند دوش حمام حرام است وغسلش درست نیست امروز هم گیر دادن به استادیوم رفتن زنها حالا این مکارم تا پس گردنی از فیفا نخوره مثل اینکه آدم نمیشه
    0
    48
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    اخه کله پوک کپک زده خاک تو سر بیشعورت که خودت رو از تمام مراجع مذهبی دنیا بالاتر می بینی چون تو هیچ کشور تو دنیا مراجع دینی با ورود بانوان به ورزشگاه مشکل ندارند . خاک بر سرت کنن بفهم اوسکل
    0
    41
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    تاریخ در باره ایرانى قرن بیست و یکم چه قضاوتى خواهد کرد؟!!
    0
    47
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اما حضور عزرائیل بالای سر شما بسیار ضروریست.
    0
    38
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    غیر ضروری وجود منحوس شما آخوندهای مفتخور بی مصرف انگل جامعه است
    0
    22
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    [::حسین سلطانزاده - برلین، آلمان::]. ملا و اخوند جای خودش!. همون (روشنفکرمون) بازرگان که درست بعد از فاجعه ۵۷ شد اولین نخست وزیر جمهوری نحس! در زمان مصدق پست بالایی مثل وزارت داشت در دولت و تازه طرح لوله کشی آب تهران اجرا شده بود که این روشنفکر میره سراغ مرجع تقلیدش که ایا وضو با اب لوله کشی حلال است یا باید سه وجب در سه وجب در سه وجب ظرف باشد؟
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی
    چه مومیایی جالبی ! واقعا دست اونی که مومیایی کرده درد نکنه که اینقدر واقعی بنظر میرسه ولی من موندم چجوری صحبت هم میکنه این پیکر مومیایی شده .جوابشو شاید فاطی شیرین مزاجمون بده که دوربر این مومیها پرسه میزنه.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    [::Attila14 - استکهلم، سوئد::]. نه دیگه این دروغه بازرگان مذهبی بود ولی دیگه اینقدر خر نبود
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    [::حسین سلطانزاده - برلین، آلمان::]. نه اونقد خر نبود شاید!. بدتر بود که صاحب مجلل ترین قبر دنیا میخواستش!. مدرک میخوای بگو
    0
    0
    جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.