آیا «احمدرضا جلالی» پزشک متهم به جاسوسی در ایران اعدام شده است؟

العربیه :احمدرضا جلالی، پزشک و استاد دانشگاه که به اتهام «جاسوسی» در ایران به اعدام محکوم شده، از روز دوشنبه 29 ژوئیه به سلول انفرادی منتقل شده است.
 
احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام در زندان اوین، روز دوشنبه طی تماسی با خانواده خود از انتقال خود به مکانی نامشخص خبر داده است. وی طی این تماس گفته است، به سلول انفرادی با تدابیر امنیتی شدید منتقل شده و مشخص نیست این محل در زندان بوده یا محل دیگری. انتقال ناگهانی این زندانی محکوم به اعدام در کنار عدم پاسخ‌دهی روشن مسئولین باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص احتمال اجرای حکم وی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری هرانا، روز دوشنبه 29 ژوئیه، احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است.
 
هرانا نوشت: «انتقال ناگهانی این زندانی محکوم به اعدام در کنار عدم پاسخ‌دهی روشن مسئولین باعث افزایش نگرانی ها در خصوص احتمال اجرای حکم وی شده است».
 
در همین حال، وزارت خارجه سوئد اعلام کرد که احمدرضا جلالی شهروند این کشور اروپایی است و نباید اعدام شود.
 
جلالی که برای دانشگاه پزشکی کارولینسکای استکهلم کار می‌کرد در آوریل سال 2016 به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفته بود، اما توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» بازداشت شد.
 
جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی این کشور فعالیت داشت. او در سال 2009 برای ادامه تحصیل به سوئد رفت، در آنجا در همین رشته مدرک دوکترا گرفت، سپس فوق دوکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد.
+32
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۵
    آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
    آخه از چیه دانشگاه میخواست جاسوسی کند؟ هر روز هزاران کلیپ در اینستا پخش میشه که این حکومت را رسوا میکنه دیگر نیازی به جاسوسی نیست خودشان علنا رازهای سری ارتشی را افشا می کنند آنوقت یکعده تحصیل کرده را بعنوان جاسوس دستگیر میکنند تا اخاذی کنند این اسلامیان عقب آفتاده ذهنی
    11
    22
    شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    حقشه بدتر از اعدام بشه، اخه مرض داشت بره ایران، مثلا میخواست بگه چند منه؟،مگر این وظعیت را تو اون مملکت اجنبی زده اخوند زده نمیدونست؟این جمله که نباید اعدام بشه یک شهروند اروپایی است توهین به تمام اعدام شدگان در ایران است
    6
    10
    شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.