نازنین زاغری به بیمارستان روانی منتقل شده و در اختیار سپاه است

رادیو فردا: کمپین آزادی نازنین زاغری رتکلیف تأیید کرد که این شهروند ایرانی-بریتانیایی، روز دوشنبه از محل بازداشتش در زندان اوین به بخش روانی بیمارستان امام خمینی منتقل شده و در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد.‎
 
پدر خانم‌ زاغری هم که روز سه شنبه ۲۵ تیرماه به بیمارستان امام خمینی رفته، می‌گوید او در بخش روانی این بیمارستان، زیر نظر سپاه پاسداران نگهداری می‌شود
 
در بیانیه کمپین آزادی نازنین زاغری آمده است: به رغم این که پدر نازنین زاغری ساعت ها در بیمارستان منتظر ماند به او اجازه ملاقات با دخترش را ندادند. این غیر معمول است. اکنون ۳۶ ساعت است که او در اختیار سپاه است و دسترسی حقوقی یا خانواده با او قطع است.
 
این بیانیه اضافه کرده است: پدر نازنین زاغری نمی داند که دخترش تحت چه نوع معالجه ای است و دلیل دخالت سپاه در روند معالجه نازنین زاغری چیست. همچنین مشخص نیست تا چه زمانی نازنین در بیمارستان روانی نگهداری خواهد شد.
 
این گزارش تصریح کرده است که بخش اعصاب و روان بیمارستان در کنترل سپاه است و به خانواده نازنین زاغری اجازه نداند با وی دیدار کنند.
 
طبق این گزارش به نازنین زاغری اجازه داده نشده است تا با خانواده خود به صورت تلفنی صحبت کند.
 
نازنین زاغری رتکلیف، کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز، روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. خانم زاغری از سوی سپاه پاسداران به همکاری با موسسات مخالف جمهوری اسلامی و مشارکت در فعالیت‌های «براندازی نرم» متهم شد و دادگاه او را به پنج سال حبس محکوم کرد. اتهام‌هایی که او و وکیلش رد کرده‌اند.
 
به دنبال توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های جبل‌الطارق که تحت حاکمیت بریتانیا اداره می‌شود، گمانه‌‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مبادله نازنین زاغری، مطرح شد.
 
اما محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران این گزارش ها را رد کرد.
+11
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    خدا ازشون نگذره
    3
    30
    ‌چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    اقای جانسون با اون نطق احمقانه در مجلس مسئول وضع امروز این خانم هستند
    2
    23
    ‌چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    فقط کامنت بالا را بخونین ! بوریس جانسون مقصره؟؟؟ یا مردمی که نمی ریزن خامنه ای کفتار را ریز ریز کنن.. حیف زندانیان سیاسی که برایی نجات مردمی مبارزه می کنن که حتی ذره ای به فکر این نازنین ها نیستند.... لیاقت کاسه لیس های خامنه ای ملعون خون اشام اینه که خامنه ای کفتار غارتشون کنه و تا ابد در جهل مرکب بمونن....حیف از زندانیان سیاسی ایران.....ولی هرنظام فاسدی بالاخره نابود خواهد شد ....
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    حبس زندانیان سیاسی در بخشهای روانی ابتدا توسط استالین اجرا شد.خامنه ای دنباله رو میباشد
    0
    0
    جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.