وزیر خارجه اسرائیل: خود را برای شرکت در جنگ احتمالی ایران و آمریکا آماده می‌کنیم

ایران اینترنشنال: یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه ۱۱ تیر گفت کشورش در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای مشارکت در درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا در پی تصمیم ایران به توقف تدریجی تعهدات هسته‌ای است.  
 
کاتس در سخنرانی خود در یک نشست با موضوع امنیت بین‌المللی گفت ایران در حال فراتر رفتن از «منطقه خاکستری» به درون «منطقه قرمز» است. 
 
اشاره او به اعلام روز دوشنبه ایران مبنی بر غنی‌سازی اورانیوم از مرز  بیش از۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده مجاز در توافق هسته‌ای برجام است.
 
این اقدام تلافی‌جویانه ایران در قبال خروج سال گذشته آمریکا از برجام که منجر به بازگشت تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی شده و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی به دست نیروهای نظامی ایرانی در خلیج فارس و حمله به نفتکش‌ها در آبهای خلیج عمان که
 
به ایران نسبت داده شده ایران و آمریکا را تا مرز درگیری نظامی پیش برده  است. 
 
کاتس گفت: «این موضوع را باید در نظر داشت که خطاهای محاسباتی رژیم (ایران)  جابجایی از منطقه خاکستری به منطقه قرمز را تداعی می‌کند و معنای آن درگیری نظامی است.»
 
او افزود: «ما باید برای چنین (سناریویی) آماده باشیم و از این رو دولت اسرائیل به تمرکز بر تقویت قدرت نظامی خود ادامه می‌دهد تا در صورت لزوم پاسخگوی سناریو‌های تنش‌آفرین باشد.»
 
اسرائیل دائما از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواسته تا به اعمال تحریم علیه حکومت جمهوری اسلامی ادامه دهد تا رهبران ایران را به پای میز مذاکره برای یک توافق هسته‌ای جدید بکشاند.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند برجام غیرقابل‌مذاکره بوده و مخالفت علنی خود را با دولت ترامپ تا زمانی که به برجام بازنگشته و تحریم‌ها را لغو نکرده مذاکره نخواهند کرد. 
 
سه کشور اروپایی امضاکننده برجام – فرانسه، بریتانیا و آلمان – با ایجاد یک کانال تبادل مالی غیردلاری در صدد بهره‌مندی ایران از منافع برجام بوده‌اند اما ایران گفته این کافی نیست چون امکان فروش نفت از طریق این سازوکار موسوم به اینستکس وجود ندارد.
 
کاتس قبل از سخنرانی در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت «جنگ اقتصادی» آمریکا علیه ایران به پیروزی منجر خواهد شد و «ایران هیچ شانسی در این جنگ ندارد.»
 
مقام‌های اسرائیلی طی سال‌ها گفته‌اند در صورت لزوم با انجام حملات پیشگیرانه علیه  ایران، این کشور را از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع خواهند کرد. ایران هرگونه تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را رد کرده‌ است.
+102
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    به امید فرارسیدن چنین روزی که مردم ایران دوشادوش سربازان آمریکا و اسرائیل علیه آخوندها و سپاه پاسداران وارد جنگ شوند و این رژیم اشغالگر را ریشه کن کنند.
    40
    164
    ‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    یعنی تا به امروز شما خودتان را آماده نکردید! دروغ بیمزه!
    48
    50
    ‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان

    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. دوشادوش سربازان آمریکا و اسرائیل.ما اگر مخالف اخوند باشیم مانند شما وطن فرش نیستیم.به امید نابودی اسرائیل و ترانپ.
    118
    31
    ‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    همیشه سناریوی جنگ با ایران روی میز بوده چون اسرائیل دست یابی ایران به سلاح اتمی را مساوی با نابودی خودش می بیند!
    5
    85
    ‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    زاگرس۴۳ - لیدز، انگلستان

    اینا بازی جدید هست که اسراییل وارد شده . در کل حیات اسراییل هیچ کس مثل حکومت داعشیعه برادر همراه و حامی و کمک کننده به موقعیت اسراییل نبوده . ایدولوژی هر دو یکی هست مهدویون و مسایا .
    74
    5
    ‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    [lll] - کپنهاگ ، دانمارک

    مساوات مساوت ! ایران به خاطر بزگی و شرایط جغرافیای که داره پیاده کردن نیروی نظامی مساوی شکست هست. پس اگر حمله صورت بگیره از راه دورو بمباران هوایی است که موجب ویرانی و کشته شدن مردم بیگناه می شود نه نابودی اخوند. دوما لازم نکرده دوشادوش با کسانی بجنگی که برای ویران کردن و تجاوز به خاک کشورت امدند . اگر مردم اینقدر غیرت و شجاعت داشتند تا حالا یا اخوند برگشته بود به مسجد یا نابود شده بود.مساوات جان اگر..! نداری نمیتونی با مال همسایه ..! بکنی
    71
    8
    ‌چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    [::[lll] - کپنهاگ ، دانمارک::]. [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. شما بچه آخوندها نمیخواد دم از وطن بزنید خودم تو شبکه خبر دیدم که چطور قاچاقی دارند خاک همین وطن رو میفروشند از طریق اسکله های مخفی دوما خیلی وطن پرستی برو جلو برادران قاچاقچی و آقازاده ها رو بگیر بی وطن که دارند مال مردم رو میلیارد میلیارد بالا میکشند.
    6
    70
    ‌چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    [lll] - کپنهاگ ، دانمارک

    [::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. نه عزیز دل برادر من بچه اخوند نیستم و اصلا اعتقادی هم به مذهب ندارم. مشکل افرادی مثل شما حکومت یا اخوند نیست مشکل بز دلی و بی وجود بودنتان است که حاضر هستی خارجی که خودش باعث این فلاکت برای ایران بوده مردم و کشورت را بمب باران کند؟ فکر میکنی بااین طرض فکرت چه فرقی با ان بسیجی مزدور داری که نه به جان مردمش احمیت میدهد نه به خاک.گفتی خاک میفروشند بله اگر بری اسکله رجایی یا باهنر بندر عباس میبینی درست خوب که چی.متعصف هستم که هنوز فرق ان خاک با میهن و جغرافیای کشورت رو درک و فهم نکردی
    69
    6
    ‌چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    [::[lll] - کپنهاگ ، دانمارک::]. اولا تو که سواد درست و حسابی نداری بیخود میکنی از من ایراد میگیری ، همین چهار خط که نوشتی چهار تا غلط املایی داری دوما رفتی دانمارک اونجا بخور و بخواب راه انداختی داری از راه دور ادای وطنپرست ها رو درمیاری سوما اکثر مردم ایران با من موافقند یک نمونه اش تعداد موافقان نظر من در همین سایت چهارما فوقش آمریکا به ایران حمله بکنه میزان تلفات و خسارت چیزی در حد شش ماه حکومت آخوندها خواهد بود پنجم هیچ فرقی بین ثروت داخل کشور که خاک هم جزو اون هست با کل کشور نمیبینم برو کمی مطالعه کن تا باسواد بشی و مطالب رو پر از غلط ننویسی که باعث آبروریزی نشه.طرز،اهمیت،متاسف،آن. از روی این کلمات ده بار بنویس.
    4
    78
    ‌چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.