سخنگوی دولت: خارجی‌های متقاضی اقامت پنج‌ساله در ایران، می‌توانند ۲۵۰هزار یورو در بانک سپرده‌گذاری کنند

رادیو فردا :علی ربیعی گفته است خارجی‌های متقاضی اقامت پنج‌ساله در ایران، می‌توانند ۲۵۰هزار یورو در بانک سپرده‌گذاری کنند یا اوراق مشارکت بخرند.
 
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران گفته است به سرمایه گذاران خارجی که ۲۵۰هزار یورو در ایران سرمایه گذاری کنند، اجازه اقامت ۵ ساله در این کشور داده می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مصوبه به تایید هیات دولت ایران رسیده و به گفته آقای ربیعی برای اینکه «فرایند سرمایه‌گذاری ساده‌تر باشد»، چنین تصمیمی گرفته شده است.
 
متقاضیان می‌توانند در قالب «سپرده گذاری در بانک» و خرید اوراق مشارکت در بخش تولید و مسکن، این میزان پول را سرمایه‌گذاری کنند.
 
پیش از این، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی حسن روحانی گفته بود که در صورت سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران به میزان ۲۰۰هزار دلار، می‌توانند از ۵ سال اقامت در ایران برخوردار شودند. این میزان در مصوبه هیات دولت به ۲۵۰هزار یورو افزایش یافته است.
 
ایران به طور معمول رتبه پایینی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد. بر اساس گزارش آنکتاد، نهاد وابسته به سازمان ملل، ایران در سال ۲۰۱۸ موفق به جذب ۳ میلیارد و چهارصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد که نسبت به سال ۲۰۱۷، حدود ۳۰درصد کاهش داشته است.
+9
رأی دهید
-57

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    amirpalang - لندن، انگلستان

    اول باید بهشون یاد بدیم چطور صف بایستن. همینجوری که نمیشه اقا
    2
    43
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    حالا میخوان این پولا رو هاپولی کنن!
    3
    38
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    با وجود رژیم اخوندی و حاکمیت یک دسته ارازل و اوباش در ایران باور ندارم کسی تا این حد احمق باشد که بخواهد در ایران تحت حاکمیت اخوند جماعت سرمایه گذاری کند که هم ثروتش و هم خودش را برای 5 سال در اسارت رژیم اخوندی اندازد.
    3
    41
    دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران گفته است به سرمایه گذاران خارجی که ۲۵۰هزار یورو در ایران سرمایه گذاری کنند، اجازه اقامت ۵ ساله در این کشور داده می‌شود. درسته نمونش مه آفرید امیر خسروى یک شهروند ایرانى با ملیت آلمانى با 10 میلیون دلار سرمایه گذارى و کارآفرینى کرد در ایران حالا آقا کجاست زیرخاکى شد إعدام شد چرا اختلاس از بانک چون تسهیلات گرفته باج نداده بعد آقاى محسنى اژه ای چند وقت پیش گفت آقای مه آفریدامیر خسروی تمام طل. ب که داشت پس داده با سود اضافه هم ازش گرفتیم ولی اعدام شد .بروید عربستان ببینید که بعضی‌ها تا اسم عربستان میاد میفته به عرعر کردن قانون جدید الان به تصویب رسیدهر فرد خارجی با 235 هزار دلار سرمایه اقامت دائم با حق مالکیت با 18000دلار سرمایه اقامت یک ساله با قابلیت تجدید تو ایران سرمایه گذاری اگر سر طرف بالا دار نره پولش حتما رفته مخصوصأ اوراق مشارکت صبح بیدار میشی کاغذ توالت شده خودتو تمیز کن باش حالا اگر اتهام جاسوسی و براندازی بهش نچسبونن شانس آورده 5یا 10 سال بیا برو زندان.
    2
    31
    دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    danyou - تل آویو، اسرائیل

    250 هزار یورو ببری ایران ؟؟؟؟ و بذاری توی بانک ؟؟؟؟ و خودتم ببرن اوین ؟؟؟؟ میگم اینها واقعا چی فکر میکنن ؟ نه تنها فکر میکنن ایرانیها خرن الان ثابت شد فکر میکنن خارجیها هم خرن !!!!
    2
    22
    دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    مردم دزد نمیدهند که این ها ببرند کلانتری چون در بین راه جیبش را میزنند. فقط عبدل...خَرنِه ممکن است اینقدر هالو باشد که دنبه را بدهد دست دزدان خون اشام
    2
    13
    دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
    مگر دیوانه شده باشد فردی بخواهد با پرداخت اینهمه پول در حکومت آخوندی زندگی کند مردک تو یک میلیون هم بدهی کسی حاصر نمیشه برود ایران آنوقت ...
    1
    1
    دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.