نماینده مجلس از تشکیل فراکسیون مقابله با اقدامات آمریکا به درخواست خامنه ای خبر داد

العربیه :با افزایش تنش میان ایران و آمریکا، انتقادات رهبر ایران از عملکرد دولت مقابل اقدامات ترامپ نیز بیشتر شد. یک نماینده مجلس ایران، امروز خبر از تشکیل فراکسیون مقابله با اقدامات آمریکا به خواست علی خامنه ای خبر داد.
 
محمدجواد ابطحی، شنبه 29 ژوئن 2019، با اشاره به عملکرد مجلس ایران در قبال اقدامات آمریکا به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که رهبر ایران در مجالس خصوصی که با علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران داشته بارها از او خواسته تا مجلس در قبال اقدامات آمریکا موضع گیری کند اما پس از کم توجهی لاریجانی به این موضوع علی خامنه ای ناگزیر شده این خواسته خود را در مجالس عمومی مطرح کند.
 
در همین راستا، ابطحی از تشکیل فراکسیون مقابله با اقدامات آمریکا توسط برخی از نمایندگان مجلس خبر داد.
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران، با بیان اینکه باید از ارائه طرح‌های آبکی و نیم‌بند جلوگیری شود، گفت: «بعد از انتقاد رهبر انقلاب، طرحی به مجلس آورده شد که عبارات آن را بسیار رقیق تغییر دادند که نه سیخ بسوزد و نه کباب، در صورتی ‌که باید مقابل زورگویی آمریکا با قدرت ایستاد.»
او تصریح کرد: «متأسفانه گرفتار خواص و رجالی شده‌ایم که یا مرعوب و یا مغلوب آمریکا هستند.»
 
گفتنی است، اختلافات میان ایران و آمریکا پس از اعمال آخرین دور از تحریم ها توسط دونالد ترامپ افزایش یافت.
 
رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه 24 ژوئن 2019، اعلام کرد که در واکنش به سرنگونی پهپاد این کشور توسط سپاه پاسداران، فرمان اعمال تحریم‌های جدیدی را علیه ایران صادر کرده که علی خامنه‌ای، رهبر ایران و دفتر او را هدف قرار داده است.
 
ترامپ ضمن تاکید بر این که رهبران ایران به عنوان «مسئول اصلی رفتار خصمانه رژیم» از تحریم‌های جدید مصون نخواهند ماند، اعلام کرد که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای برسد.
 
ترامپ با تاکید بر این که ایران باید از حمایت از «تروریسم» دست بردارد، از تمایل برای توافق با تهران خبر داد و بار دیگر تاکید کرد که به دنبال درگیری با ایران نیست.
 
به عقیده او با دستور اجرایی صادر شده افزون بر رهبر ایران و دفتر او حتی نزدیکان رهبر ایران مشمول تحریم‌ها می‌شوند و دسترسی آنها به منابع مالی اصلی قطع می‌شود.
+5
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۰
    parvin-artemis65 - مادرید، اسپانیا
    شکوه عنقلاب توده یی مجاهد و اسلامی در صورت عنتر تو کاملا پیداست
    0
    8
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.