«یگان حفاظت آستان قدس رضوی» آغاز به کار کرد

 مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام «تولیت آستان قدس رضوی» رادیو فردا :مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، از تشکیل یگان ویژه حفاظت آستان قدس خبر داد و گفت فعالیت‌های این یگان «معطوف به اقدامات پیشگیرانه، حفاظتی و مراقبتی از موقوفات» است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، خاکسار قهرودی که در «همایش تبیین مأموریت و وظایف یگان حفاظت آستان قدس رضوی» سخن می‌گفت، افزود که این اقدام «منجر به جلوگیری از تصرفات غیرقانونی» موقوفات خواهد شد.
 
به گزارش «آستان نیوز»، او در مورد «ضرورت» این طرح گفت که «برای اجرای مأموریت‌های بزرگ آستان قدس در حوزه موقوفات نیاز به وجود چنین یگانی احساس می‌شد.»
 
او توضیح دیگری در مورد این «مأموریت‌های بزرگ» نداد اما برخی مسئولان، نظیر ستار علیزاده، دبیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، از معضلی به نام «موقوفه‌خواری» خبر داده و از تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات انتقاد کرده‌اند.
 
مصطفی خاکسار قهرودی روز جمعه همچنین درباره ضرورت تشکیل این یگان با اشاره به تأکید رهبر جمهوری اسلامی بر «صیانت از موقوفات»، در حکم انتصاب احمد مروی به ریاست آستان قدس، ادامه داد: «با تشکیل این یگان، صیانت و حفاظت از موقوفات گسترده این آستان مقدس در استان‌های مختلف کشور، دقیق‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.»
 
احمد مروی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ با حکم رهبر ایران به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. او از سال ۱۳۶۸ تا قبل از این انتصاب، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری بوده‌ است.
+2
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران
    بلاخره تایلند اسلامی یک نیرو برای محافظت ازدلالان محبت نیاز داره خب.
    0
    13
    شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    یگان حفاظت که هیچ حتی اگر نیروی ویژه هوابرد هم بیارید بیفایده است اینها دیگه دزد حرفه ای شده اند
    0
    11
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    soroshkhani - توکیو، ژاپن
    بالاخره استان قدس هم صاحب بازوی جداگانه برای حفاظت و اطلاعات و نیروی نظامی جداگانه شد. کشوری که به جز وزارت اطلاعات به قولی ۲۷ واحد اطلاعاتی جداگانه داره و هیچکدومم به به قانون و دولتو مردم حساب پس نمیدن. یکی از موارد عجیبی که حدودا ۱۵ سال پیش باعث تعجبم شد این بود که چرا استان قدس به این بزرگی نیروی نظامی و اطلاعاتی جداگانه نداره؟ تو کشوری که هر وزارتخانه دو سه تا بخش اطلاعاتی قوی و جدای از وزارت اطلاعات داره این عجیبه. اونم استان قدس با اون همه قدرت. اما طی این دست سال فعالیتهای سپاه بیت رهبری و استان قدس اینقدر دچار اختلاف شدن که الان وقتشه استان قدس مثل باقی سازمانهای تروریستی ایران نیروهای نظامی خودشو داشته باشه. و خوبه بدونین طبق قانون اساسی تنها وزارت اطلاعات حق فعالیتهای اطلاعاتی رو داره اما تو کشور به قولی بیش از ۲۷ گروه اطلاعاتی فعالن و هر گروه برا یه کله گنده کار میکنه. سپاه که سازمان مخصوص خودشو داره که قبلا به استان قدس هم خدمات میداد. قوه مقننه قوه قضاییه هرکدوم ساز خودشونو میزنن. خلاصه هرکی یه پستی داشته اولین کارش ایجاد یه سازمان اطلاعاتی بوده
    0
    3
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    soroshkhani - توکیو، ژاپن
    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. شوخیه استان قدس رو در حد یه براتل یا خونه پایین بیارین. اگه بدونین این سازمان چقدر مخوف و چقدر فاسده و این بازوی اطلاعاتی و نظامی جدید چقدر به قدرتش اضافه میکنه همین الان یه تفنگ برمیداشتین میرفتین همه ی مسئولاشو به درگ واصل میکردین. خراسان رو به شوخی یه کشور جدا میگن. شما یادتون میاد قبلا خراسان جنوبی رضوی و شمالی همش یه استان واحد بود؟ اون موقع یادتونه چقدر ناامنی و مواد مخدر تو این مناطق وارد میشد؟ کسی نبود جلوشو بگیره. استان قدس بزرگترین مافیای سازمان یافته تو دنیا هست که اون موقع بزرگترین استان رو تو کنترل خودش داشت. به ماجرای تبدیل خراسان به استان جدا رجوع کنین. ببینین چقدر باهاش مخالفت شد چه درگیریهای پشت پرده ایی برای جلوگیری از این کار انجام شد. اما الان استان قدس دوباره داره به همون روال سابق برمیگرده. داره دوباره تبدیل میشه به همون بزرگی که بود. اما فرقش اینه که این قدرت رو تو یک استان داره و این یه مزیته براشون.
    0
    3
    یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.