۸۸ درصد توصیه‌های مربوط به رژیم‌ غذایی در شبکه‌های اجتماعی نادرست هستند

العربیه :شبکه‌های اجتماعی پر شده از صفحات، گروه‌ها و کانال‌هایی که روزانه توصیه‌هایی درباره رژیم‌های غذایی مفید ارائه می‌کنند. این افراد و گروه‌ها ادعا می‌کنند که پیروی از این رژیم‌های غذایی برای سلامتی افراد مفید بوده، وزن آنها را متعادل نگاه داشته، به شادابی روحی آنها کمک کرده و آنها را از انواع بیماری‌ها مصون نگاه می‌دارند. سوال اصلی این است که چقدر از این توصیه‌ها درست هستند؟
 
روزنامه ایندپندنت گزارشی منتشر کرد که در آن از خوانندگان خواسته شده به توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، کاملا بی‌توجه باشند.
 
در این گزارش آمده که براساس پژوهش‌های دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند، 8 توصیه از هر 9 توصیه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نادرست و بی‌اساس است و هیچ مبنای علمی ندارد.
 
گروه تحقیقاتی که این پژوهش را انجام دادند برای بررسی درستی داده‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نه تنها رهنمودهای ارائه شده در سطح اسکاتلند، بلکه کل بریتانیا را زیر نظر گرفته و درباره درستی آنها تحقیق کرده‌اند.
 
کریستینا صباغ، رئیس این گروه تحقیقاتی گفت: «دریافتیم که بیشتر توصیه‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی، توصیه‌های علمی نیستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد. بلکه در بسیاری از موارد نتایج معکوس دارند.»
 
صباغ افزود: «این روزها هر کس با نام تام، دیک، هاری و یا هر اسم دیگری می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی حاضر شده و با انتشار ویدئویی هر آنچه دلش می‌خواهد را ادعا کند و احتمالا هم تعدادی حرف‌های او را باور کرده و به نصایحش گوش کنند.»
+9
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    جهت تایید این گزارش؛ خودِ شخص بنده فرزند راستین روستا؛ فقط شام میخورم و صبحانه یک لقمه کوچولو و با نهار میانه خوبی ندارم که نتیجه این روش جدید شخص بنده فرزند راستین روستا، کمر باریک شدنم به ارمغان داشت! آیا این پیروزی من یک scandal نیست!؟ باید این رژیم خوراکی را بنام رژیم Scandal Diez به ثبت برسانم!
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    منظورم scandal diet بود، پیر شده، اینو خودتان تصحیح می کردید دیگه!
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    hovakhshatare - تهران، ایران
    به طور کلی تقریبا تمام مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شه نادرست و مسخره و ابلهانه هستند و متاسفانه مردم ساده‌لوح و بی‌سواد هم مدام اون‌ها رو بازنشر می‌کنند.
    0
    2
    جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.