گربه‌ها نام‌های خود را تشخیص می‌دهند

یک گروه تحقیقاتی ژاپنی دریافت که گربه‌ها نام‌هایی که از سوی مالکان‌شان به آنها اطلاق می‌شود را یاد گرفته و تشخیص می‌دهند با این حال معلوم نیست که آیا گربه‌ها همدیگر را با این نام‌ها صدا می‌کنند.
 
یک گروه از دانشمندان ژاپنی به سرپرسیتی آتسوکو آسیتو از دانشگاه صوفیای توکیو اعلام کرد: «تجربه‌ها نشان داد گربه‌ها می‌توانند صدایی که افراد با آن گربه‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهند، تشخیص دهند.»
 
این کشف تازه بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است که می‌خواهد بررسی کند آیا انسان‌ها و گربه‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
 
در این پژوهش 78 گربه مورد بررسی قرار گرفته و گروه پژوهشگران مشاهده کردند توجه گربه‌ها پس از شنیدن مکرر برخی واژه‌های ژاپنی بیشتر می‌شود. گربه‌ها نیز در مقابل صدایی تقریبا شبیه آنچه گروه تحقیق به آنها آموخته از خود در می‌آوردند.
 
گربه‌ها زمانی که نام خود را می‌شندید، گوش و سر خود را تکان می‌دادند، حتی اگر نام آنها به شکل غیر ارادی و در گفتگوی دو نفر دیگر گفته می‌شد.
 
گربه‌های خانگی در مقایسه با گربه‌های وحشی همکاری بیشتری در این پروژه از خود نشان می‌دادند. گروه تحقیقات ژاپنی اعلام کرد به هیچ وجه نمی‌تواند بفهمد آیا گربه‌ها همدیگر را با همان نام‌هایی که انسان روی آنها گذاشته صدا می‌کنند.
 
دانشمندان پیشنهاد کردند افراد از طریق تکرار برخی کلمات به گربه‌ها بیاموزند که وارد برخی مکان‎های خطرناک نشده یا کار خاصی انجام دهند.
+10
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.