زن نفوذی و جاسوس در سپاه کیست؟

ایران بریفینگ: محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، با بیان جزئیاتی از دستگیری عوامل حمله به اتوبوس سپاه در محور خاش-زاهدان، گفت: «عامل انتحاری و دو نفر از اعضای تیم تروریستی، پاکستانی هستند.»
 
چهارشنبه گذشته، در پی حمله انتحاری به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در مسیر خاش - زاهدان ۲۷ عضو سپاه کشته شدند و ۱۲ زخمی بر جای ماند، مقام‌های جمهوری اسلامی انگشت اتهام را مستقیماً به سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی نشانه رفتند و به پاکستان نیز هشدار دادند.
 
عربستان سعودی این اتهامات را رد کرده است، اما همچنان به تناوب مسئولان دو کشور با بیان جملاتی یکدیگر را به حمایت از تروریسم و برهم زدن آرامش منطقه متهم می‌کنند.
 
محمد پاکپور که روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت کشته‌شدگان این حمله انتحاری، با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با بیان جزئیات عملیات شناسایی و جست‌وجوی عوامل این حادثه گفت: «بعد از حادثه قطعات خودروی انتحاری را به نیروی انتظامی تحویل دادیم و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی کننده و تیمی که خودرو را برای این اقدام آماده کرده بودند را آغاز کردند.»
 
به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه «دو روز قبل اولین سرنخی که به دست آوردیم یعنی یک زن را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم.»
 
پاکپور تصریح کرد که «دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر نیز از پاکستان حضور داشته است».
 
این فرمانده ارشد سپاه همچنین اعلام کرد: «سه نفر از عوامل تیم ترویستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آنها دستگیر شده اند و یک نفر هم متواری است.»
 
اظهارات این فرمانده ارشد سپاه در حالی است که محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در مراسم بزرگداشت این حادثه که در ستاد فرماندهی نیرو زمینی ارتش برگزار شد گفت: وزارت اطلاعات در جهت جلوگیری از تکرار این حوادث با همراهی و همدلی سایر دستگاه‌ها اعم از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تلاش خواهد کرد و برای پاسخ مقتضی به این جنایت هم برنامه ریزی می کنیم.
 
وی افزود: از همین الان عقبه آن‌ها شناسایی شد و اطلاعات لازم را در اختیار سپاه قرار دادیم و عزیزان سپاه چند نفر از این‌ها را دستگیر کرده اند و تا آخرین نفرات عقبه این‌ها را شناسایی خواهیم کرد.
 
همکاری وزارت اطلاعات با سپاه در حالی است که فرماندهان سپاه در توضیح این حادثه هیچ اشاره ای به همکاری این وزارتخانه نکرده اند.
 
حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان گفت: این جلسه با حضور مسؤولان امنیتی و سپاه و مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار می‌شود.
 
فلاحت پیشه با بیان این که «صدها تروریست انتحاری در مرزهای کشور بسیج و تجهیز شده‌اند» گفت: قطعا بخشی از حادثه تروریستی در زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را کرده‌اند، از نفوذ استفاده کرده‌اند.
 
فلاحت پیشه اولین مقام امنیتی ایران است که خبر از یک زن نفوذی و جاسوس در سپاه پاسداران یا دیگر نهادهای امنیتی داده است ، امری که نماینده خامنه ای در سپاه هم اشاره ای به آن کرده است.
 
عبدالله حاجی صادقی نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران ظهر (امروز )سه شنبه در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نفوذ اطلاعاتی در جریان حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نفوذ بوده و این اقدام دشمن طبیعی است. در بحث نفوذ آنها هم نفوذ فکری و هم نفوذ امنیتی را دنبال می کنند، در این قضیه یک خانمی دستگیر شد که سرنخ بسیار خوبی بود ‌با دستگیری او دشمن دستپاچه شده است.
 
توضیحات بیشتری درباره این زن نفوذی و اینکه عضویت و یا ارتباط او با سپاه پاسداران و یا اعضای سپاه چه بوده است داده نشده .
 
پیش از این مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری نیز از لزوم پیگیری نقش عوامل داخلی در حوادث تروریستی اخیر در ایران خبرداده بود.
 
«۱۶ هشدار امنیتی» پیش از حمله انتحاری به اتوبوس سپاه
 علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید در هفته‌های منتهی به حمله انتحاری به اتوبوس سپاه، ۱۶ هشدار امنیتی رسمی از سوی مراجع امنیتی دولت در این استان به شورای تامین استان سیستان و بلوچستان داده شده بود.
 
اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی نیروی زمینی سپاه روز ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش- زاهدان از سوی گروه جیش‌العدل هدف قرار گرفت. در این حمله ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.
 
از سوی دیگر محمدابراهیم رضایی، عضو هیات‌ رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت گزارش‌های ارائه شده به این کمیسیون حاکی از این است که این حمله «با حمایت اطلاعاتی عربستان و امارات انجام شده و مواد منفجره استفاده شده در این حادثه از خاک پاکستان وارد کشور شده است.»
 
عربستان این ادعا را رد کرده است. پس از این حمله، ایران سفیر پاکستان را احضار کرد.
منبع: ایران بریفینگ
+13
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان

    چقدر توضیح در مورد زنى که دستگیر شده مشروح و کامل بود!!!
    2
    94
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    شاید خیلیها باور نکنند که این زن از طرف خود اطلاعات سپاه انتخاب شده باشد که بر علیه خودشان چنین خبری را به دشمن جمهوری اسلامی ایران برساند , دولتهای فاشیستی و مستبد مثل رژیم اخوندی خیلی ساده می توانن برای پیشبرد سیاستهای فاشیستیشان در منطقه و در جهان از اعمال شنیعی مثل قربانی کردن نیروها و خرج کردن ثروت کشور در راه کشتوکشتار و جنایت استفاده کنند. رژیم اخوندی برای اینکه گندش در ناید فورا" شروع به دستگیری کرده اند و این زن نگون بخت را هم گرفته اند.
    6
    57
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    احتمالا جیره و مواجب سناریو نویس کافى نبوده که سناریوى حمله به مجلس و داستان زن نفوذى را بار دیگر به حکومت قالب کرده است!!
    2
    37
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    تنظیم بوجه کشور هم کار دوژمن است زیرا تمام بوجه را تخصیص دادن به حوزه علمیه وتوابع تا مردم را ناراضی کنند ....
    2
    37
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    زن جنتی !!!!!!!
    2
    34
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    انقدر این ها با ملت بیگانه و دروغ گفته اند که راستشان را هم کسی باور ندارد. اگر انتحاریون پاکستانی بودند پس شبکه ی ان ها هم در پاکستان قرار داشته و در تیررس شما نیستند. لزوما چند ناراضی را گرفته اید تا زهر چشم بگیرید و لی کسانیکه از افغانستان تا سوریه تا غزه تا لبنان تا یمن را پایگاه تروریسم نوع دولتی کرده اند و تروریست از پاکستان و افغانستان استخدام و به سوریه می فرستند حتما گاهی مار خودشان را هم نیش میزند. من مطمئنم که زمان به نفع اخوند حرکت نمی کند
    1
    14
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    باعث تعجب است که عوامل تروریستی بعداز اقدامات خود در همان حوالی منطقه حادثه,آنقدر ول میگردند تا نیروهای امنیتی برای دستگیرشان بیایند.بعداز هرحادثه اینچنینی کسانی هستند که وظیفه اشان داستنان سرائی هست ولی خیلی ناشیانه قصه میبافند
    1
    15
    ‌چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    ایرانفردا - لندن، انگلستان
    پلیس بریتانیا شنیدم معروفه به بالا بودن سطح کنترل و دستگیرى مجرمین. حتى اونا هم دو سه ماهى طول کشید تا اون یارویى که با قمه تو روز روشن به یه نظامى حمله کرده بود و خودش رو تسلیم کرده بود! محاکمه و زندانى کنن. حالا تو ایران، سه روز بعد از حمله تروریستى!! عواملش رو که تا لحظه انفجار بمب، کسى حتى از وجودشون. هم اطلاعى نداشته رو دستگیر میکنن و احتمالا تا دو سه روز دیگه هم اعتراف میکنن، محاکمه میشن و اعدام میشن!! انگار متهم هارو از قبل تو آب و نمک خوابوندن و به این سرعت رو میکنن!! احتمالا تو اوین یه بند هست که متهم هاى عملیات تروریستى آینده رو توش نگه میدارن و هر وقت جایى عملیات تروریستى اتفاق میافته، از بین زندانى هاى این بند، متناسب با عملیات تروریستى و به سلیقه وزارت اطلاعات، چند تا بیچاره رو انتخاب میکنن،بزور شکنجه جلوى دوربین میشونن و اعتراف میگیرن ازشون، بعد هم اعدامشون میکنن! عدالت و امنیت از نوع اسلامیش!!
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.